МО вчителів початкових класів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Щоб збагатити мовлення учнів виражальними засобами, до яких належать епітети, порівняння, метафори, треба почати із спостережень за ними в авторських текстах.
Знайдіть у вірші епітети (художні означення) Ліс зустрів мене як друга, горлиць теплим воркуванням, пізнім дзвоном солов’їним, ніжним голосом зозулі, вогким одудів гуканням, круглим ципанням дроздів.
Доберіть до поданих слів епітети ( художні означення) море(…), сонце(…), дуб(…), місяць(…), зима(…), зірки(…), кінь(…), вітер(…), роса(…), лисичка(…), поле(…).
Знайдіть порівняння Степ весною - наче килим, сонце кидає нитки, вишиває візерунки, то розводи, то квітки. О. Олесь
Які образні вислови передають захоплення поета красою Батьківщини? Як не любить той край, Де вперше ти побачив Солодкий дивний світ, Що ми звемо життям, Де вперше став ходить, І квіткою неначе В його теплі зростав, І усміхавсь квіткам!
Складіть ланцюжок дібраних із тексту слів, які означають колір дерев восени Ото пішли ви з сестрою до лісу. А там усе таке барвисте: берези стоять золоті, клени -помаранчеві, осики – малинові, берести – аж червоні, а дуби – наче їм і нічого. Д.Чередниченко «Рідні краєвиди»
На що схоже? Учитель говорить початок речення, в якому є порівняння. Учні повинні придумати, на що схожий предмет або об’єкт природи, про який йдеться у реченні, і завершити порівняння. Наприклад: « Соняшник схожий на…. »
Синоніми звучання різне значення одне Честь- шана Типи вправ: 1.Вибір з текстів синонімів і групування їх у синонімічні ряди. 2.Розташування синонімів за зростанням чи зменшенням міри якості. 3.Добір синонімів до поданого слова. 4.Заміна слова в реченні синонімом.
Антоніми звучання різне значення протилежне Говорити- мовчати Типи вправ: 1.Групування антонімів у пари. 2.Добір антонімів до поданих слів. 3.Заміна антонімів у реченні. 4.Доповнення розпочатого речення словами з протилежним значенням. 5.Добір антонімів до багатозначних слів.
Для досягнення результатів використовую: Робота в парах або групах Мозковий штурм Індивідуальна робота Інформаційні технологіїї Наочність
Словосполучення – це думка в процесі становлення: навчати дітей словосполученням - означає працювати над елементами думки. Сполучення слів Збагачення мови Словниковий запас Оперативне мислення Креативне мислення
Додайте у вірш слова-ознаки, утворених з назв малеча білизна сміливість красота зуби клики круг сміх
На що схоже? -маленький білий метелик -замерзлі слізки -біле мереживо -перший вісник весни -осінній метелик -осінній танок
(Що?) + (кого? ) (Яке?) + (що?) (Де?) + (що робили?) (Що робили?) + (як?) Складіть словосполучення за схемами.
«Біном фантазії» дзвінок дідусь рюкзак гойдалка діти квітка літак стрічка метелик подарунок
Попрацюйте в парах: Прочитайте по черзі речення, дотримуючись їх правильного інтонування: 1. Зацвіли вишні. 2. Зацвіли вишні? 3. Хай цвітуть вишні. 4. Зацвіли вишні! 5. Зацвіли вишні?!
«Синтаксичні пазли» «З’ їж слово» «Речення в мішку» «Одне заміни» « Я почну - ти закінчи» Ігри
Ажурна пилка Складіть речення за схемою А) ====== ----------. Б) Складне речення поширити другорядним членом ======= ……… ----------- . В)Утворене речення ускладнити ======= …… , ……. -------- .
Технології кооперативного навчання З простих речень утворити і записати складне. Підкреслити граматичну основу. Прочитати речення, об’єднати їх в одне і записати. Прочитати, замінити дані речення одним і записати. ?
Види переказів Докладні Вибіркові Детальні Перекази-переклади Письмові Усні Стислі Перекази за картинами, Творчі фільмами, виставами
Робота в групах «Обличчя до обличчя» Скласти план та написати вибірковий переказ «Один-удвох-усі разом» Напишіть стислий переказ за малюнками «Дискусія» Написати творчий переказ від першої особи за планом.
СПОСОБИ І ПРИЙОМИ СПРИЙМАННЯ ТЕКСТУ Прийоми Відгадування загадок Аналіз приказок Прослуховування музики Проблемне завдання Яскраве вступне слово Способи Читання учителем (слуховий) Читання учнями (зоровий) Прослуховування і читання про себе (зоро-слуховий)
«Асоціативний кущ» «Мозковий штурм! «Займи позицію» «Два-чотири-всі разом» «Ажурна пилка» «Мікрофон»
Слово має вирости з думки, а думка – зі спостережень за природою, самим собою та іншими людьми. К. Ушинський
Схожі презентації
Категорії