111
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета:адаптація молодих педагогів у колективі,їхнє самоствердження й професійне становлення;підвищення їхнього освітнього,фахового рівня. Завдання проекту:- Створення сприятливих умов щодо якісної адаптації молодого вчителя в школі; -Допомога педагогу у розв’язанні конкретних проблем щодо методики викладання; -Ознайомлення вчителів-початківців із сучасними методиками й технологіями навчання,перспективним педагогічним досвідом,особливостями роботи з шкільною документацією; -Допомога педагогу у професійному становленні,вироблені власного стилю роботи,розвитку фахового потенціалу через використання сучасних методів,засобів навчання,впровадження нетрадиційних форм і прийомів,нових педагогічних технологій; -Забезпечення вчителів інформаційною підтримкою,формування електронної бази даних щодо інноваційної діяльності молодих педагогів,створення сучасних науково-методичних матеріалів,фондів навчальної,довідкової,методичної,психолого-педагогічної,наукової,науково-популярної,художньої та іншої літератури і періодичних видань. Забезпечення психологічного супроводу професійного становлення молодого спеціаліста.
Адаптація-це механізм "активного включення" у систему діяльності, входження у колектив є складним діалектичним процесом, який відчуває вплив багатьох факторів (соціально-економічних, політичних тощо.) На першому етапі адаптації відбувається ознайомлення молодого вчителя з вимогами до професії, його включення в самостійну професійну діяльність, зіставлення рівня готовності до роботи з вимогами навчально-виховного закладу. Другий етап пов'язаний із процесом подолання труднощів навчальної діяльності й початком формування майстерності молодого вчителя. Третій етап — це етап високої адаптованості, він є результатом ефективності діяльності молодого вчителя на попередньому етапі. Для цього етапу характерний високий рівень самостійності молодого вчителя, його творчий підхід до навчальної діяльності.
Адаптація Дослідження свідчать, що процес адаптації молодих учителів до навчальної діяльності значною мірою обумовлений ступенем і характером допомоги, яку молодий учитель отримує від адміністрації школи, досвідчених учителів, колег по роботі.
Як вважає В.С. Мерлін, пристосування особистості можливе тільки тоді, коли людина обирає не професійну спеціальність, а більш-менш широку галузь праці . Виділяє два основних критерії такого пристосування: 1.Рівень пристосування особистості до діяльності тим вищий, чим вона більше відповідає соціальним потребам нормам, чим вона успішніша; 2.Рівень пристосування тим вищий, чим більше діяльність задовольняє особистість і сприяє її розвитку. Базовими характеристиками адаптованості молодого вчителя професійної діяльності є його включення у трудову діяльність і його емоційне самопочуття.
Ознаками процесу дезадаптації можуть бути наступні: недостатньо добра або навіть погана робота молодого вчителя, низький рівень його зацікавленості в результатах праці; прагнення змінити місце роботи; відсутність активної участі у суспільному житті, у житті колективу; відсутність інтересу до професійного педагогічного росту; постійні конфлікти з колективом, керівництвом, учнями; ігнорування інтересів колективу; незадоволення своєю працею, її результатами, місцем роботи.
ОТЖЕ Соціально-психологічну адаптацію можна визначити як входження людини в систему внутрішньо-групових відносин, пристосування до цих відносин, вироблення зразків мислення та поведінки, які відображають систему цінностей норм даного виробничого колективу, набуття, розвиток умінь, навичок міжособистісного спілкування у цьому колективі.
Схожі презентації
Категорії