Бриж Марія Федорівна
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Прізвище Бриж Ім'я Марія По батькові Федорівна Рік народження 1942 Освіта Вища Навчальний заклад Херсонський державний педагогічний інститут ім. Н.К.Крупської Спеціальність Українська мова і література Кваліфікація Учитель української мови і літератури середньої школи Диплом Ц № 918276 Дата випуску 24 липня 1967 р. Стаж 51 рік Науково-методична проблема, над якою працює Інноваційні форми і методи на уроках української мови і літератури Участь у ШМО, педрадах Секретар педради «Використання самоосвітньої компетентності учнів» (2009-2010 н.р., січень), «Психолого-педагогічне проектування адаптованої освіти» (листопад 2011 р.), «Методичне забезпечення педсупроводу самоосвітньої компетентності учнів» (січень 2011-2012 н.р.) Публікації в газетах «Вісті» - районна газета, 2011 р., 2010р., 2009р. 1) 25.09.2011 р. №47 «9 листопада – День української писемності»; 2) 25.02.2011 р. «Освітяни району радяться»; 3) 21.02.2011 р. «Навік пройшла пора безславна… Цвіти і сяй, моя державна!» О.Олесь
Результати участі учнів в олімпіадах, конкурсах І. Шкільні (І етап) № Рік Прізвище та ім'я Клас Місце 2011 р. Кріпак Олександра Олександрівна 5-А І Поповських Анастасія Сергіївна 8-А ІІ Голівець Ольга Вікторівна 8-А ІІ Білоконь Аліна Олексіївна 5-А ІІ Євменов Валерій Олександрович 5-А ІІ Різак Марія Юріївна 5-А ІІ СкладенкоАліна Давидівна 8-А ІІ
Обласний конкурс виразного читання – Шкред Ю., Матвіїва В. – 2010 р. 1) «Відгук на найкращу сучасну книгу» - Різак Марія, 5-А кл. 2) «Найкращий читач України» - Складанюк А, 7-А кл. (2011 р.), Голівець О., 7-А кл. (2011 р.) 3) Всеукраїнська олімпіада в режимі он-лайн – Різак Марія, 5-А кл. 4) «Поетичний вернісаж» - Шкред Ю., Матвіїва В., 8-А кл., 2009 р. ІІ. Районні (ІІ етап) № Рік Прізвище та ім'я Клас Місце 2011 р. Кріпак Олександра Олександрівна 5-А ІІ
Науково-методична проблема «Інноваційні форми і методи навчання на уроках української мови та літератури» Вивчаючи і втілюючи в роботу дану проблему, я застосовую на уроках такі взаємопов’язані етапи: розвиток читацьких інтересів учнів на матеріалі високохудожніх зразків, оскільки існує пряма залежність між начитаністю учня й рівнем його правописних навичок, а мотив діяльності в письмі, як і в читанні, значною мірою визначається до змісту тексту; цілеспрямоване інтенсивне формування правописних умінь; вироблення навичок правописної грамотності через додержання відповідних норм у процесі добирання різного дидактичного матеріалу; використовую різні проблемні ситуації з метою створення позитивної мотивації на уроці, активізую пізнавальну діяльність, розвиток логічного мислення й свідомого засвоєння українського правопису; орфографічний, пунктуаційний і комплексний граматичний розбір, що дає змогу збагнути графічні способи оформлення писемного мовлення, граматичну природу правописного правила, умови його застосування, у результаті чого правило стає своєрідною інструкцією щодо написання; вправи з ключами, у яких даються крилаті вислови відомих митців, учених, письменників, вони виступають одночасно і як форма контролю для перевірки правильного виконання вправ, і як стимул до навчальної діяльності, і як пізнавально-виховний засіб; мовні ігри – «Знайди помилку і врятуй слово», «Хто швидше», «Ланцюжок», «Лінгвістичний волейбол», «Третє зайве», «Орфографічний кошик», «Павутинка», «Боротьба з порушником», «Разом чи окремо», «Схема речення», «Відшукай слово»…
Сюрпризи тітоньки «Орфографії» 5 клас А Спишіть текст, уставляючи замість крапок, де потрібно, пропущені букви. Замість скісних рисок напишіть слова разом, через дефіс або разом. Звірте написане з авторським зразком. Перевірте себе Сили з..мні і н..бесні! Чимало він бачив д..в у пр…роді, але такого, здається, не/бачив, та ще й на рідній землі! Од незримого звідси багат..тя, сизий дим ст…лився не над з..млею, як це буває у вологу погоду, а здіймався до/гори, під самісінькі верховіт..я дубів. І от видовище: сонячне промін..я скісно прорізувало крони дер..в, а за/одно і сизо/прозорі дими, що клубочилися під ними. Вражен..ня було майже фантастично/містичне і щос.. від тунгус..кого мет..орита, щось від Врубеля. (В. Гаман, «Хризантеми») 2. Мозковий штурм Висловіть у групі ідеї щодо пояснення орфограм. Розподіліть ролі між членами групи для пояснення типів орфограм. «Мікрофон». Орфограми пояснює той учень, у руках якого символічний мікрофон.
Перша і друга групи. Заповніть таблицю прикладами Види орфограм Приклади слів 1.Велика літера 2.М'який знак 3.Апостроф 4.Написання ненаголошеного е в корені слів 5.Написання ненаголошеного и в корені слів 6.Правопис префіксів 7.Подвоєння букв 8.Правопис не з дієсловами 9.Правопис складних слів 3 і 4 групи. заповніть таблицю прикладами речень із тексту й поясніть правопис розділових знаків у них. Види пунктограм 1.Кома між однорідними присудками 2.Кома між однорідними додатками 3.Кома між однорідними означеннями 4.Кома між однорідними обставинами 5.Кома між частинами складного речення
Використання цікавих ігрових мовних матеріалів винятково важливе з погляду мислячої особистості. По-перше, такі завдання є пошуковими. Вони ставлять учня перед необхідністю самотужки знаходити шляхи розв’язання, а отже, розпізнавати, аналізувати мовні факти, зіставляти їх, і формулювати висновки. а це розвиває творчі можливості школяра, його увагу, ініціативність. По-друге, робота з цікавої мови створює позитивну мотивацію учіння, пробуджує бажання знати і нерідко стимулювати прилучення до праці над словниками, науково-популярною літературою, що формує вміння учитися, виховує культуру праці. По-третє, самостійно відкриваючи для себе певні мовні явища, учень дістає задоволення, впевненість у своїх здібностях, що зумовлює самореалізацію особистості. Впровадження у навчальний процес роботи над цікавим мовним і літературним матеріалом, відкриває великі можливості для реалізації (мовної) виховної мети – формування національно свідомого українця. Через відповідно дібраний матеріал і завдання до нього демонструється багатство і розвиненість української мови та літератури, їх мелодійність і краса. Скажімо, тему «Алфавіт» п’ятикласники опрацювали добре. Їх увагу привертає бесіда (змагання), аукціон, що охоплює такі запитання: Скільки в українській мові звуків? А букв? Чому ж не збігається кількість звуків і букв? Які букви завжди позначають звукосполучення? Назвіть букву, яка бере участь у позначенні чотирьох звуків? А п’яти звуків? Назвіть звук, що позначається п’ятьма літерами? Відповіді про звукове значення букв при цьому ілюструються
Цікаві завдання та ігрові форми роботи використовуються на уроках і в позакласній роботі (заходах). Тому базові перетворення сучасної школи на основі Закону «Освіта», програми «Освіта України ХХІ століття» та цілої низки нормативно-правових документів, науково-інноваційних досліджень, не зводять шкільництво лише до суми знань, а передбачають нову якість навчально-виховного процесу, кардинальні, базові перетворення у змісті, формах і методах навчання, в управлінні школою, в переведенні її з режиму функціонування в режим розвитку. Педагогічні інновації – це результат творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем. Вони бувають планові (системні) та стихійні, виникають у результаті існуючих суперечностей між оновленими і старими методами навчання та виховання, між зростаючим потоком інформації та неможливістю її застосування у навчально-виховному процесі між особистісними можливостями кожного учасника навчально-виховного процесу та загальним станом викладання.
Схожі презентації
Категорії