X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Здібності дитини – невичерпне джерело її розвитку

Завантажити презентацію

Здібності дитини – невичерпне джерело її розвитку

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

«Здібності дитини – невичерпне джерело її розвитку »

Слайд 2

Мета : на основі сучасних методик визначити типи сприйняття інформації учнями; виявляти здібності дітей за видами діяльності з метою створення умов для здійснення особистісно орієнтованого способу педагогічної взаємодії учасників навчально-виховного проекту; розширювати життєві обрії молодших школярів.

Слайд 3

Завдання : • своєчасне виявлення природних задатків, нахилів і здібностей дитини; • створення умов забезпечення розвивального середовища в школі і вдома; • інтеграція родинного і шкільного виховання; • формування готовності педагогів і батьків до інноваційної діяльності; • впровадження технології психолого-педагогічного і медико-профілактичного супроводу навчання і виховання молодших школярів;

Слайд 4

Здібності поділяються на загальні і спеціальні, які виявляються лише в діяльності. Загальні здібності – широта і різноманітність можливостей людини, розвинена пізнавальна активність, допитливість, свіжість і гострота сприймання, яскравість уяви, фантазії, здатність до навчання, пошуку. Спеціальні здібності – психологічні якості дитини, які сприяють успішному оволодінню і виконанню певного виду діяльності.

Слайд 5

Єдиної типології спеціальних здібностей немає. Найчастіше говорять про інтелектуальні, художні, технічні здібності, артистичний , музичний талант, про здібності до спорту.

Слайд 6

Вашій увазі пропонується тест-анкета на виявлення творчих, спеціальних здібностей у дітей , розроблена американськими вченими А. де Хааном і Г. Кафом.   У дитини чітко окреслені технічні здібності, якщо вона: цікавиться найрізноманітнішими машинами та механізмами; конструює моделі, апаратуру, сама шукає причини несправності механізмів, із задоволенням розв’язує технічні головоломки; ремонтує несправні прилади й механізми, використовує старі деталі для створення нових іграшок, знаходить оригінальні рішення; із задоволенням створює креслення та ескізи механізмів; цікавиться спеціальною технічною літературою, навіть призначеною для дорослих. .

Слайд 7

2. У дитини підвищений рівень інтелекту, якщо вона: добре розмірковує, чітко мислить, розуміє причини і мотиви вчинків інших людей; легко і швидко засвоює навчальний матеріал; ставить багато продуманих запитань, що відповідають ситуації; читає книжки за власною програмою, що випереджає шкільну; випереджає однолітків з навчання, однак не обов'язково має відмінні оцінки, часто каже, що у школі їй нудно; краще і ширше за однолітків інформована про події та проблеми, що стосуються особисто її; має почуття власної гідності й здорового глузду, розважлива й навіть обачна; дуже сприйнятлива та спостережлива, швидко реагує на все нове в житті; часто дратує ровесників звичкою виправляти інших і вважає себе завжди правою; бракує емоційного балансу; відзначається нетерплячістю; може займатися кількома справами одночасно, наприклад, стежити за двома чи більше подіями, що відбуваються навколо них; має багатий словниковий запас, із задоволенням читає словники та енциклопедії, придумує нові слова та поняття.

Слайд 8

3. Дитина має здібності до наукової роботи, якщо вона: має яскраво виражену здібність розуміти абстрактні поняття й узагальнення; вміє чітко висловлювати словами свою власну або чужу, може записувати свої спостереження; захоплюється науково-популярними виданнями чи статтями, випереджаючи однолітків на кілька років, віддає перевагу саме цій, а не розважальній літературі; часто намагається знайти своє пояснення причин різних явищ і подій; із задоволенням створює власні проекти, конструкції, схеми, колекції, моделі; не засмучується, якщо її винахід не схвалили чи не зрозуміли інші.

Слайд 9

4. У дитини є літературні здібності, якщо вона: розповідаючи будь-що, дотримується обраного сюжету, не втрачає головної думки; полюбляє фантазувати чи імпровізувати на тему реальної події, при цьому висвітлює її під новим кутом; користується в усних або письмових розповідях такими словами, що добре передають емоційний стан і почуття дійових осіб сюжету; наділяє персонажів своєї уяви цікавими рисами; полюбляє писати вірші, оповідання, не боїться створювати роман про своє життя.

Слайд 10

5. Артистичний талант дитини виявляється в тому, що вона: коли їй не вистачає слів, часто виражає свої думки мімікою, жестами і рухами; намагається викликати емоційні реакції в інших, коли розповідає про щось цікаве; змінює тональність і виразність голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає; охоче виступає перед аудиторією, особливо дорослою; легко копіює звички, пози, вирази обличчя інших людей і тварин; пластична; відкрита до всього нового; розуміє значення красивого одягу.

Слайд 11

6. Музичний талант характеризується тим, що дитина: любить музику; швидко і легко відгукується на ритм, мелодію, уважно прислуховується до них, легко запам’ятовує; співає або грає на музичних інструментах, виконує твори з почуттям і настроєм; створює свої мелодії; навчилась або вчиться грати на якомусь музичному інструменті.

Слайд 12

7. У дитини чітко окреслений спортивний талант, якщо вона: енергійна і постійно рухається; смілива, не боїться синців і подряпин; часто виграє у спортивних іграх; краще за інших однолітків фізично розвинений й має добру координацію рухів, пластична та граційна; швидко навчилась добре кататись на лижах, ковзанах, гратися з м’ячем; віддає перевагу іграм, змаганням, а не книжкам і спокійним розвагам; здається, ніколи не втомлюється; копіює улюбленого спортсмена.

Слайд 13

8. Художні здібності дитини можуть виявитися в тому, що вона: не знаходячи слів або захлинаючись ними, вдається до малюнка або ліплення для того, щоб висловити свої почуття чи настрій; у своїх малюнках або картинках відображає все розмаїття предметів, людей, тварин, ситуацій, а не "зациклюється" на зображенні чогось цілком вдалого; серйозно ставиться до творів мистецтва, стає вдумливим і дуже серйозним, якщо його увагу привертає будь-який твір мистецтва або пейзаж; коли є вільний час, охоче ліпить, малює, креслить, комбінує матеріали і фарби; прагне створити який-небудь твір, що має очевидне прикладне значення - прикраса для дому, одягу або що-небудь подібне; не боїться висловлювати власну думку про твори мистецтва, навіть критикувати їх.  

Слайд 14

Висновок. На основі цих даних можна прогнозувати розвиток здібностей найближчої діяльності, всебічний розвиток особистості. Здібності розвиваються в тій діяльності, в якій вони знаходять застосування. Позитивно на розвиток здібностей впливає діяльність, яка викликає сильні, позитивні емоції, задоволення, інтерес, діяльність, яка носить творчий характер. Розвитку здібностей сприяють різні форми класної, позашкільної роботи. Розвиваючи здібності, потрібно виховувати у дітей наполегливість в подоланні труднощів. Для розвитку здібностей необхідне довге, наполегливе навчання і велика праця.

Слайд 15

Психолого - педагогічний супровід здібностей дітей

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Ділова гра для батьків “Спосіб сприйняття інформації молодшими школярами”.

Слайд 19

1.Характер мовлення: коли дитина хоче сказати, то…

Слайд 20

Слайд 21

3.Складні рухові навички: коли дитина щось робить руками, то …

Слайд 22

4.Прості рухові навички: коли дитина починає рухатися, то …

Слайд 23

5.Суспільні навички: коли дитина серед однолітків, то вона …

Слайд 24

Слайд 25

7.Пам’ять: коли моя дитина вчиться,то…  

Слайд 26

8.Шкільні навички: коли дитина у класі, то …

Слайд 27

Рекомендації до особливостей навчальної діяльності : На уроках української мови: • учень-слухач – потребує коментування, проговорення, гарна слухова пам’ять допомагає писати те, що потрібно; • учень-глядач – потребує схем, зразка на дошці чи в зошиті; • учень-діяч - потребує чіткої інструкції від вчителя, показу на дошці і, можливо спеціальний трафарет

Слайд 28

2.На уроках математики • учень-глядач - під час розв’язання задачі може досить легко побачити її умову, як у кіно, особливо коли її зміст насичений «візуальністю», але пояснити словесно хід рішення такому учневі важко. Учню-глядачу необхідно вчитися навичок переведення одного типу інформації в інший. • учень-слухач - під час розв’язування задачі не бачить образу, спирається на словесну оболонку умови, звужує можливості дитини, тому що лише деякі задачі розв’язуються в аудіювальній модальності. Для аудіалів (слухачів) короткий запис умови не обов’язковий, важливо показати образ умови (намалювавши уявну картинку) задачі виділяючи в умові задачі інформативні слова. • учень-діяч – може віртуально перенестися до сюжету умови задачі, що відволікатиме його від розв’язування. Умова задачі, яка спонукає до дії, їм зрозуміліша. Він може «зав’язнути» у своїх відчуттях, які викликала у нього умова задачі. Найлегше навчитися за допомогою простого інсценування умови задачі.

Слайд 29

3.На уроках читання • учень-глядач – графічне зображення літер – природний матеріал, букви – зорові образи, які вони розуміють і запам’ятовують; • учень-слухач – вивчення абетки – тривалий і непростий процес. Йому складно бачити відмінності у зображенні букв і запам’ятовувати. Головне для аудіала – це поєднання зорового образу букви з її слуховим аналогом, а для цього потрібен час і тренування; • учень-діяч – потребує, щоб у нього була розрізна абетка, кубики з буквами абетки, які можна складати. Для вивчення букви діячі можуть виліплювати, конструювати, малювати

Слайд 30

Висновок: за допомогою запропонованих діагностичних тестів, педагог і батьки по-новому зможуть сформулювати свої вимоги до дитини, враховуючи її психофізіологічні особливості для повсякденної навчальної діяльності та створення умов для найкращого розкриття і розвитку творчих здібностей вихованців.

Слайд 31

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Педагогіка