Перші кроки на шляху до обдарованості: психологічна підтримка емоційної стабільності дитини дошкільного віку в процесі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Перші кроки на шляху до обдарованості: психологічна підтримка емоційної стабільності дитини дошкільного віку в процесі її раннього розвитку Обласний науково-практичний семінар «Проблеми розвитку та корекція емоційної сфери дошкільників: психолого-педагогічний аспект» Доповідач: Білецька Валентина Вікторівна, молодший науковий співробітник Миколаївського регіонального центру Інституту обдарованої дитини НАПН України www.themegallery.com L/O/G/O
Задатки Здібності Талант ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ЕМОЦІЙНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ Бувають люди, чиї таланти ніколи б не виявилися, не будь у них ще й недоліків. Люк де Клапье Вовенарг Обдарована дитина Перші кроки на шляху до обдарованості: психологічна підтримка емоційної стабільності дитини дошкільного віку в процесі її раннього розвитку
Психологічна підтримка емоційної стабільності обдарованої дитини: діагностичний комплекс Самооцінка Методика «Який я?» Методика «Сходинки» Методика Є. З. Басіної «Аналіз змісту дитячої самосвідомості»
Психологічна підтримка емоційної стабільності обдарованої дитини: діагностичний комплекс Самооцінка Тест «Розвиток самоконтролю»
Психологічна підтримка емоційної стабільності обдарованої дитини: діагностичний комплекс Рівень домагань Тест на визначення рівня домагань і потреби в досягненні успіху Інструкція: виконати 4 завдання Завдання: Складні – 5 б. Середнє – 4 б. Легке – 3 б. Не справився – 2 б. Адекватна реакція на успіх та невдачу – після ситуацій успіху – більш складні завдання, а після ситуації невдачі – менш складні.
Психологічна підтримка емоційної стабільності обдарованої дитини: діагностичний комплекс Самооцінка: Методика «Який я?» Методика «Сходинки» Тривожність Тест «Тривожність» (Р. Темпл, М. Доркі, В. Амен)
Психологічна підтримка емоційної стабільності обдарованої дитини: діагностичний комплекс Тривожність Тест «Тривожність» (Р. Темпл, М. Доркі, В. Амен)
Розумова працездатність Розумова працездатність Перевірка готовності до навчання Аналіз причин дислексій Продуктивність та стійкість уваги
Реверсійний тест (Аке В.Етфельдт) Вік: 5-8 років Приклад: Визначає: рівень здатності до проведення операції порівняння на абстрактному матеріалі; ступінь реверсійної тенденції (утруднення розрізнення просторової орієнтації графічних знаків).
Тест «Форма-еталон» Вік: 3 роки Матеріал: 24 предмети Завдання: покажи на яку фігуру схожий предмет Оцінювання: по 1 б. за кожну вірну відповідь Норма: 17 б.
Тест “Приховані фігури” (Т.В. Череднікова) Вік: 4-7 років Завдання: знайди і покажи які фігурки заховалися. Норми для дітей: 4 р., 5 р., 6 р., 7 р. .
Тест “Проби моторної обдарованості” (за І. І. Озерецьким) Вік: 4-5 років Діти 4 років: 5 проб Діти 5 років: 6 проб Діти 5-6 років: Норма: 4-5 проб з 6 Діти 6-7 років: норма: всі 6 проб
Тест “Пози тіла” (за Т. В. Чередніковою) Вік: 3-5 років Завдання: 1 ряд: 3, 1, 4, 2 2 ряд: 6, 8, 5, 7
“Яка іграшка?” “Склади казку”; “Вигадай гру”; Методика “Картинки Давида” (інтерпретація Е.Д. Клапареда); Методика “Творча оригінальність” (за Симановським А. Е.); Короткий тест творчого мислення (П. Торренс, адаптація О. І. Щебланвої, І. С. Аверінової); Тест “Зроби малюнок”; Тест “Фігури”. Креативність Методики
Методика «Домалювати фігури» (за О. М. Д’яченко); Модифікований тест Гілфорда (Є.Тунік) 1 субтест «Використання предметів» (назвати якомога більше незвичайних способів використання предметів, н-д, газета) 2 субтест «Модификація слів» (назвати якомога більше слів, що починаються чи закінчуються на певний склад) 3 субтест «Словесна асоціація» (назвати якомога більше прикметників до слів, що часто використовуються) 4 субтест «Скласти малюнки» (намалювати задані об’єкти, користуючись певним набором фігур) 5 субтест «Ескізи» (створити малюнки з однакових фігур, н-д.: коло) Креативність Методики
1) Швидкість (легкість, продуктивність) – цей фактор характеризує швидкість творчого мислення і визначається загальним числом відповідей. 2) Гнучкість - фактор характеризує гнучкість творчого мислення, здатність до швидкого переключення і визначається числом класів (груп) даних відповідей. 3) Оригінальність - фактор характеризує "оригінальність, своєрідність творчого мислення, незвичність підходу до проблеми і визначається числом рідко наведених відповідей, незвичайним вживанням елементів, оригінальністю структури відповіді 4) Точність - фактор, що характеризує відповідність, логічність творчого мислення, вибір адекватного рішення, відповідного поставленої мети. Параметри оцінки
Тест “Зроби малюнок” Тест “Зроби малюнок” Час: 5 хв. Завдання: намалювати якомога більше фігур-зображень. Оцінювання: за кожен оригінальний малюнок – 1 бал. Вік: 5-8 років
Тест “Фігури” Вік: 5-8 років Завдання: пояснити що зображено на малюнках (якомога більше ідей) Оцінювання: швидкість; гнучкість; оригінальність.
1) Швидкість (легкість, продуктивність) – цей фактор характеризує швидкість творчого мислення і визначається загальним числом відповідей. 2) Гнучкість - фактор характеризує гнучкість творчого мислення, здатність до швидкого переключення і визначається числом класів (груп) даних відповідей. 3) Оригінальність - фактор характеризує "оригінальність, своєрідність творчого мислення, незвичність підходу до проблеми і визначається числом рідко наведених відповідей, незвичайним вживанням елементів, оригінальністю структури відповіді 4) Точність - фактор, що характеризує відповідність, логічність творчого мислення, вибір адекватного рішення, відповідного поставленої мети. Параметри оцінки
Схожі презентації
Категорії