Вальдорфська педагогіка Р. Штайнера
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вальдорфська педагогіка Р. Штайнера Підготували студенти 44 ППР групи Михальська Н.А. Матових Ю.О.
Створення Автором методу вальдорфської педагогіки є австрійський вчений і філософ Рудольф Штайнер і базується на його езотерично-філософській концепції — антропософії. Перша вальдорфська школа була відкрита у Штуттґарті 7 вересня 1919 р. для дітей робітників фабрики "Вальдорф-Асторія" (звідси назва).
Класифікаційні параметри технології: Мета: надання допомоги особистості у власному становленні та розкритті талантів «у гармонії із закономірностями і тенденціями розвитку природи, людини та світу» Філософська основа технології: - Відповідно до антропософії, людина складається з кількох складових: фізичного (видимого) тіла, ефірного і астрального.
Орієнтація на особистісні структури: Виховання і навчання пристосовується до дитини а не вона до нього. Характер змісту: Дитина в процесі навчання сама проходить, осягає всі етапи розвитку людства. Тому не треба забирати “ДИТИНСТВО”, інтелектуалізувати розвиток завчасно. Тип управління: Вільне виховання і навчання, без примусу, насильства, духовного і тілесного. Відмова від влади над дітьми. Свобода як засіб виховання.
Форми організації: індивідуальна + групова клуб+ академія Базуються на диференційному та індивідуальному підходах. Підхід до дитини: - Не говорити “Ні, неможна”. -Не порівнувати дітей. -Не виділяти слабких і сильних. -Не ставити негативних оцінок.
Цілі технології Розвивати новий спосіб пізнання, укріплення віри у власні сили, які будуть потрібні для дорослого життя. Єдність розвитку розуму серця і руки. Образне сприйняття світу.
Концептуальні положення Вільне виховання і навчання,без примусу. Свобода,як засіб виховання. Навчання невіддільне від виховання. Екологія і культ здоров‘я. Єдність розвитку розуму,серця і руки. Розвиток образного сприйняття світу. Важливість не результату,а процесу. Велика увага естетичному розвиткові і трудовому вихованню.
Особливості змісту освіти У центрі всієї вальдорфської педагогічної системи дитина, її внутрішній, динамічний, багатоколірний світ. Важливою особливістю вальдорфського навчання є виклад навчального матеріалу великими періодами, епохами. Епоха триває 3-4 тижні. Завдяки такому розподілу матеріалу дитина має можливість повністю вжитися в нього. Після закінчення епохи діти відчувають задоволення, що за цей час чогось досягли.
Особливості методики навчання Цікаві форми навчання і виховання: Евритмія- це мистецтво руху розроблене Штейнером. У ній мова і музика перебуває в гармонії з рухом виконавця. Методи: -ігрові; базуються на -проблемні; діалогічній формі -проектні; взаємодії всіх -творчі. суб’єктів навчання
Оцінювання навчальної діяльності учнів: Досягнення учнів до восьмого класу не оцінюються в балах, оцінка носить змістовний, стимулюючий характер. Основний вчитель разом з іншими колегами, та шкільним лікарем стежать за загальним розвитком учня та інформують батьків про успішність та можливі ускладнення в розвитку дитини.
Вальдорські школи в Україні Кількість шкіл, які застосовують нестандартні підходи,складає приблизно 2000. В Україні чотири таких заклади - у Києві, Одесі, Дніпропетровську та Кривому Розі. Експериментальні класи з вальдорфською системою є в багатьох школах країни.
Схожі презентації
Категорії