Технологія саморозвитку Марії Монтессорі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Технологія саморозвитку Марії Монтессорі Підготували студенти: 44 ППР групи Кіндюк Наталія Пелин Вікторія Сваток Вікторія Суліма Марія Ніколаєва Юлія
Марія Монтессорі 1870 - 1952 Звернення дитини до вчителя: "Допоможи мені це зробити самому" — девіз педагогіки Монтессорі
Завдання: Навчити дитину якомога раніше здійснювати свій вибір. Виробити в дитині уміння користуватися наданими свободою і довірою. Допомогти дитині створювати і підтримувати навколо себе порядок. Навчити в ранньому дитинстві шанувати закон. Навчити терпимого і шанобливого ставлення до всіх оточуючих. Створити умови для розвитку в дитини почуття любові й поваги до самого себе. Тренувати волю дитини в ранньому дитинстві, щоб виробити цивілізовану поведінку в будь-якій ситуації. У ранньому дитинстві сформувати культуру поводження з усіма навколишніми предметами. Навчити дитину в ранньому дитинстві самостійно планувати свою діяльність і досягати наміченого.
Концептуальні положення Методика Монтессорі є моделлю особистісно орієнтованого підходу до навчання і виховання. В її основі лежить ідея про те, що кожна дитина, з її можливостями, потребами, системою стосунків проходить свій індивідуальний шлях розвитку. Впродовж усього життя Марія Монтессорі уважно спостерігала за дітьми. Вона зрозуміла, що все, що вони роблять, аж ніяк не випадкове. Не випадково вони починають співати або вимагають, щоб іграшка лежала на певному місці. Монтессорі зробила висновок, що діти проходять певні етапи розвитку. З двох до чотирьох років — час порядку, дитина вимагає точного виконання всіх церемоній. Якщо батьки привчають її до порядку в цьому віці, то це залишається з нею на все життя. Приблизно з 3,5 до 4,5 років дітям подобається писати, а з 4,5 до 5,5 дітям подобається читати. Тільки до шести років діти "убирають" у себе запахи, кольори, звуки. Яким покажуть їй світ дорослі в цьому віці, таким вона його і сприйматиме на слух, на зір, на запах. У 5—6 років дитина виходить із власного світу і перетворюється на активного дослідника довкілля і людей. У неї розвивається здатність до абстракції. В дев'ять років діти починають почуватися вченими, їм самим хочеться пояснити світ. Три провідних положення характеризують сутність педагогічної теорії М. Монтессорі: виховання повинно бути вільним; виховання повинно бути індивідуальним; виховання повинно спиратися на дані спостережень за дитиною.
Завдання вихователя, що використовує методику Монтессорі — допомогти дитині знайти і реалізувати свою індивідуальність, пройти унікальну дорогу навчання. Група ділиться на декілька тематичних зон. Це умовне ділення – жодних стін в кімнаті немає, просто матеріали розташовані в зонах по видах діяльності.
Ці ігри за методикою М. Монтесорі прості й ефективні. Вони спрямовані на роботу дитячих пальчиків. А розвиток дрібної моторики безпосередньо пов'язано з мовним та інтелектуальним розвитком дитини Ігри з прищіпками * Прищепіть кілька прищіпок на одяг малюка і запропонуйте зняти їх. * Виріжте з картону їжачка і запропонуйте дитині «надіти» на їжачка голки. * Натягніть мотузочку, повісьте іграшковий одяг, носові хусточки, нехай дитина прикріпить їх прищіпками. * Пограйте в риболовлю. Зробіть вудку - до палички прив'яжіть шнурок із магнітом. Наберіть в таз воду, запустіть в нього прищіпки і запропонуйте дитині їх «ловити». Ігри з водою Всі ігри необхідно проробляти по черзі обома руками. * Запропонуйте дитині переливати воду з стаканчика в стаканчик або з чайничка в стаканчик. * Можна ускладнити таку гру, зробивши на одному стаканчику позначку до якого рівня необхідно наливати воду. А в інший стаканчик навмисно наберіть більше води. * Воду із одного стаканчика в інший можна переносити за допомогою губки або ложечки. Ігри з крупами *Змішайте в мисочці гречану і манну крупи. Поруч поставте ще одну мисочку - з ситом. Нехай малюк насипає ложкою суміш круп в сито і перемішує. Коли вся манка висиплется в миску, гречку з ситечка дитина повинна пересипати в банку. * Нехай дитина пересипає крупи з одного стаканчика в іншій. * Змішайте разом невелику кількість гороху і квасолі. Нехай маля пальчиками перекладаєквасолинки і горошинки в різні баночки.
Школа Монтессорі День починається із загального "кола". Щоранку на 15—20 хв усі збираються разом. Звучить тиха музика. Учням подобається, коли вчитель сам грає на якомусь інструменті — піаніно, скрипці, гітарі. Потім починається загальна розмова або обговорення. Після "кола" всі розходяться, кожний вибирає сам, чим він займатиметься — математикою, історією, літературою. Хтось розмовляє з учителем, хтось готує доповідь у бібліотеці. Коли роботу закінчено цілком, дитина показує її вчителю, щоб обговорити здобутий результат. Дитина не отримує оцінок, але обов'язково дістає оцінку своєї праці від дорослих і дітей, оцінює себе сама. Серед дня буває ще одне загальне заняття, яке в старших дітей довше, ніж у молодших. Це занурення в предмет. Діти знову на 20 хв збираються разом, а вчителі називають це "коло" дидактичним. Тут звичайно формуються в систему знання з того або іншого предмета, уточнюються поняття, осмислюється термінологія, обговорюються доповіді й повідомлення.
Цілі технології Монтессорі Всебічний розвиток Виховання самостійності Поєднання в свідомості дитини предметного світу і мислительної діяльності.
Вимоги до особистості педагога . Метод Монтессорі потребував нового вчителя: перший крок, який повинен зробити майбутній монтессорі-вчитель, — це підготувати себе. У нього повинна бути розвинена уява. Він постійно шукає "відсутню" дитину. Він повинен вірити, що дитина відкриє себе в роботі. Він повинен звільнити себе від упередженості щодо "рівнів" і "типів", за якими прийнято розподіляти дітей. У своїй уяві вчитель бачить звичайну ди¬тину, яка живе в духовному світі. Вчитель повинен вірити, що дитина виявить свою справжню сутність, коли знайде роботу, яка її зацікавить. Метод Монтессорі потребує постійної граничної напруги сил кожного педагога, розуміння ним психології дитини, вміння знайти індивідуальний підхід. Монтессорівський учитель нічого не робить за дитину, а допомагає досягти всього самостійно, Так дитина вчиться незалежності й уміння відповідати за свої дії. Учитель багато спостерігає, він поводиться як дослідник. Якщо учень висловив бажання почати нову програму, вчитель пропонує йому відповідний навчальний матеріал. Учитель не створює дитині неочікуваних ситуацій і у своєму викладанні цілком спирається на знання сензитинвних періодів, Монтессорівський учитель прискіпливо ставиться до свого зовнішнього вигляду. Він повинен бути гарним, мати приємний голос, дбати про свою зовнішність, яка це роблять драматичні актори перед виходом на сцену. Любов, повага, бадьорість, втіха, що виходять із самої глибини душі вчителя, дозволяють розвиватися дитині, яка перебуває поруч з ним. Активність учителя повинна бути спрямована не на дитину, а на абсолютну повагу до явищ її життя і душі. Марія порівнює роботу педагога з напруженою роботою астронома, що нерухомо сидить біля телескопа.
Приклади шкіл,що впроваджують дану технологію: Приватна школа “Гармонія” м. Хмельницьк Школа Монтессорі м. Київ Дитячий садочок Монтессорі м. Київ Міжнародна Школа Мистецтва “Монтессори Центр” м. Київ Монтессорі школа “Секрети дитинства”
Схожі презентації
Категорії