Сутність педагогічної діяльності вчителя
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
1. Суспільна значущість професії вчителя 2. Функції вчителя у суспільстві 3. Вимоги до вчителя 4. Поняття структури педагогічної діяльності. План лекції
Суспільна значущість професії вчителя Професія вчителя одна з найдавніших. Вона виникла у зв'язку з потребою передавати досвід. За багато вікову історію людство накопичило колосальний досвід. Суспільство відбирає найбільш цінне і необхідне для засвоєння молодим поколінням і транслює його через особу вчителя молоді. Призначення вчителя бути не тільки ланцюгом у передачі досвіду, але й створити умови для розвитку потенціальних можливостей та здібностей учнів.
Функції вчителя у суспільстві Дидактична - передача знань учням, але сучасна наука доводить, що вчитель повинен не тільки передавати знання, але й вчити їх здобувати. Розвивальна - створення сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу учня, для його саморозкриття та самоствердження. Виховна функція – організація діяльності дітей і переведення загальнолюдських цінностей у свідомість і досвід поведінки учнів.
Вимоги до вчителя До вчителя висувають професійні та особистісні вимоги: 1.Загально-громадські – оптимізм, бажання працювати та гуманізм. 2. Морально-педагогічні – висока ерудиція та культура, високий рівень моральних відносин з людьми, педагогічна самоактуалізація. 3. Індивідуально психологічні – самостійність і діловитість,наявність педагогічних здібностей, цільність характеру.
Професійно-важливі якості особистості вчителя: 1. Відмінне знання науки. 2. Вміння творчо підходити до вирішення завдань. 3. Комунікабельність. 4. Самовладання. 5. Живість реакції та емоційність. 6. Наполегливість в досягненні мети. 7. Вимогливість до себе та до інших. 8. Повага та любов до дитини.
Поняття педагогічної діяльності Педагогічна діяльність – це діяльність вчителя змістом якої є керівництво діяльності учнів у навчально-виховному процесі, що забезпечує розвиток головних сфер його особистості. Мета-діяльність – це діяльність вчителя, який спрямовує діяльність учня в позицію активного суб'єкта власної діяльності; розвиток здатності учня до самоуправління власною діяльністю
Структура педагогічної діяльності: 1. Мотив – внутрішня спонука, що стимулює педагога до професійної діяльності 2. Мета – формування особистості учня як гідного громадянина держави. 3. Суб'єкт – вчитель, педагогічний колектив. 4. Об'єкт – учень, вихованець 5. Зміст – процес організації навчальної діяльност учнів 6. Засоби – наукові знання, тексти підручників, технічні засоби 7. Способи діяльності – пояснення, розповідь, ілюстрація, групова робота, лабораторна робота 8. Результат - розвиток учня, становлення його як особистості
Схожі презентації
Категорії