Перевірка й оцінювання навичок мовленнєвої діяльності
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Перевірка й оцінювання навичок мовленнєвої діяльності Аудіювання Бабуся Прийшов до Борки товариш. Товариш сказав: - Здрастуйте, бабусю! Борка весело підштовхнув його ліктем. - Ходімо, ходімо! Можеш із нею не вітатися. Вона стара старушенція. Бабуся обсмикнула кофту, поправила хустину і тихо поворушила губами: -Образити-що вдарити, приголубити-треба слова шукати. А в сусідній кімнаті товариш казав Борці: А з нашою бабусею завжди вітаються і свої, і чужі. Вона в нас головна. - Як це - головна? – зацікавився Борка. Ну, старенька…всіх зростила. Її не можна кривдити. А чого ж ти зі своєю так?Гляди, батько прочухана дасть за це. Не дасть! – насупився Борка.- Він сам із нею не вітається. - Та ми свою бабусю не кривдимо,- зашарився Борка. - Вона у нас …сита і здорова. Прощаючись із товаришем, Борка затримав його біля дверей. - Бабо, нетерпляче гукнув він,- іди- но сюди! Іду, іду !- зашкутильгала з кухні старенька. - Ось,- сказав товаришеві Борка, - попрощайся з моєю бабусею. Після цієї розмови Борка часто ні з того , ні з сього запитував у бабусі: - Кривдимо ми тебе? А батькам сказав : Наша баба- краща за всіх, а живе гірше від усіх – ніхто про неї не піклується! - Хто це тебе навчив батьків осуджуавати? Гляди мені, малий ще! І, розхвилювавшись, накидалися на бабусю: - Це, мабуть, Ви, матусю дитину підбурюєте? Якщо не вдоволені нами, могли б і самі сказати. Бабця м'яко всміхаючись, хитала головою: Не я вчу, життя вчить. А вам би, дурненькі, радіти треба, для вас син зростає. Я своє віджила на світі, а ваша старість ще попереду. Що уб'єте, те не вернете. В Осєєва
1. До кого прийшов у гості товариш? а) до Микити; б) до Борки; в) до Сашка; 2. Що здивувало товариша? а) що з ним привіталася бабуся; б) що дома нікого не було із дорослих; в) що не треба вітатися з бабусею; 3. Товариш сказав Борці, що… а) бабуся у домі – головна, її треба поважати; б) стареньких можна ображати; в) стареньких можна кривдити; 4. Що зрозумів Борка? а) його бабуся погана; б) його бабуся – краще від усіх; в) його бабуся добра, але є і кращі; 5. Чи образились батьки Борки на його зауваження щодо ставлення до бабусі? а) так, дуже; б) ні; в) їм було однаково ; 6. Так хто ж навчить нас,на думку бабусі, поважати старих людей? а) товариш; б) життя; в) дорослі;
Поміркуймо! Кого з хлопчиків можна назвати люблячим онуком і чому? Як можна охарактеризувати ставлення батька Борки до своєї матері? Як ви розумієте слова бабусі: “…Не я вчу, життя вчить…Що уб'єте, те не вернете?”
Склади текст-міркування за темою: Чому мама найдорожча для тебе людина? Говоріння ( діалогічне і монологічне мовлення) Монолог
Перерва!!! “Так” чи “ні”? - Бабусі хлопчик допоміг: Він ,діти,добрий хлопчик? - Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? -А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? - А як серця у всіх ясні, То вам погано,діти? - Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? А як обличчя всі пісні. Похмурі, злі? Вам добре? Реве і трощить все чудак, Це теж погано,діти? Тоді іще скажіть мені: Як діти б'ються, добре? Звичайно, краще в мирі жити І з усіма завжди дружити. Щоб всі веселими були, У мирі й злагоді жили!
Усний переказ Прочитай текст і стисло його перекажи В.О.Сухомлинський Чому дідусь такий добрий сьогодні? Поліз Андрійко на шовковицю, бо привабили чорні ягоди. Навтішався вволю, а тут дощ пішов. Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться - сидить під шовковицею дідусь Петро. Вийшов після дощу в сад. - Що ж його робити?- думає Андрійко. – Злазити з шовковиці – струсити на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє. Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутися. Жде, коли дідусь до хати піде, а він все не йде. Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає: Чому ти сидиш на дереві, онучку? - Боюся струсити на вас краплі, дідусю. - Злазь,Андрійку! Дідусь відійшов. Андрійко зліз з шовковиці. Дідусь пригорнув Андрійка до себе і поцілував. - Чому це дідусь такий добрий сьогодні? – з подивом подумав онук.
Стежина твоя простелиться вдаль. Тобі і мужніти й рости. Ти сам у житті свого щастя коваль, Тому – то задумайся ти, Який собі шлях у житті обереш, Як житимеш поміж людьми? З добром чи лукавством по світу підеш, До світла чи в царство пітьми? ЧЕСНОТИ ЛЮДИНИ Вдячність Делікатність Правдивість Доброта Чесність Скромність Надійність Мудрість Сміливість Милосердя Справедливість Чуйність
Знання з мови та мовні уміння і навички Диктант Мамина пісня Мамині пісні… Скільки їх переспівала тобі твоя мама! Не злічити. Лагідний материн наспів засівав у твою душу любов до людей, до природи, до всього живого. З чарівними звуками маминої пісні ти вбирав чари рідної мови, пізнавав дивовижний світ навколо себе. Поети, композитори, хлібороби і художники, захисники рідної землі й будівничі виростали під спів материнської пісні. Мамина пісня залишається в душі у кожного на все життя. Саме тому бережи цей скарб у своєму сердечку. Списування Людина починається з добра… Людина починається з добра… Ця істина давно відома всім. Доброта в усі часи шанувалась найбільше. З давніх давен український народ славив добро у своїх казках і легендах, переказах і піснях. Але найбільш точно і влучно передав народ свої переконання в прислів'ях і приказках. Це справжні згустки народної мудрості. Багато з них ми пам'ятаємо як настанови батьків і вчителів. Добро тримає весь світ. За добро добром і платять. Добро перемагає зло. Доброму – добре ім'я. Не одяг красить людину, а добрі діла.
Українська мова, 4 клас Укладач: І.С.Бусел – учитель початкових класів , вчитель вищої категорії. Рецензент: Т.В. Яблокова – заступник директора по НВР, вчитель вищої категорії. У посібнику запропоновані вправи, які допоможуть дітям практично засвоїти і закріпити програмний матеріал з української мови. Матеріали посібника сприятимуть вихованню у дітей людських чеснот, а також розвитку розумових і творчих здібностей, формуванню якостей виховної і самостійної особистості. Це посібник для вчителів, вихователів та батьків. БАЖАЄМО УСПІХІВ! Готуємось до державної атестації
Схожі презентації
Категорії