Розвиток пізнавальної активності та самостійності учнів у процесі навчальної діяльності в школі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Загальні відомості: Сащенко Ірина Вікторівна 1963 року народження Освіта – вища Навчальний заклад – КДПУ Спеціальність – вчитель початкових класів Кваліфікація – вчитель І категорії Стаж – 30 років
Науково-методична проблема, над якою працює: “ Розвиток пізнавальної активності та самостійності учнів у процесі навчальної діяльності ”
З метою активізації пізнавальної діяльності, я на кожному уроці застосовую елементи інтерактивних технологій або творчі проблемні завдання (це дає змогу забезпечувати розвиток тих здібностей і якостей учнів, які перебувають у стадії формування).
Інтерактивні технології та методи навчання «Асоціативний кущ» «Мікрофон» Робота в парах Робота в групах «Мозковий штурм» «Мозаїка»
Отже, інтерактивні технології відіграють важливу роль у сучасній освіті. Їхня перевага полягає в тому, що учні засвоюють рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінювання), у класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал.
Моя мета: створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини: надати можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей; віру у власні сили; допомогти дитині зрости в умовах успіху; дати відчути радість від здолання труднощів; допомогти зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, завжди необхідно докласти зусиль. І тоді успіх супроводжується відчуттям радості та задоволення від діяльності, виникає почуття компетентності.
Прийоми створення «ситуації успіху»: «Радість класу» - емоційний відгук оточуючих на успіх учня класу, констатація будь-якого, навіть незначного, позитивного результату діяльності, навіювання дитині віри у себе. «Ліній горизонту» - перший успіх дитини одразу підхоплюється вчителем, пропонується повторити завдання на складнішому рівні, наче «відсуваючи» лінію горизонту. «Авансування» - учитель підчас індивідуальної роботи виконує з учнем завдання, пояснюючи йому складні місця, а потім у класі дає аналогічне завдання, що самостійно виконується учнем, і він відчуває успіх.
Результативність роботи: Інтегрований урок музики та основ здоров’я “Будь чистим та охайним” Жовтень 2011
Урок-подорож “Подорож у Країну Періодики” 2010 р. Урок-бесіда “Буквар – провідник у країну знань” 2011 рік
Відкриті заходи Виховний захід “Новорічна Ялинкова школа” 2011 р По країні з краю в край іде Святий Миколай 2008 р
Постійна участь учнів в різноманітних конкурсах: “Таврійський барвограй” – 2010 рік (І місце) “Таланти багатодітної родини” – за 2011 та 2012 рік 3 учня є лауреатами
Учень повинен володіти певними якостями: гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях; самостійно і критично мислити; уміти бачити і формувати проблему, знаходити шляхи раціонального розв'язання; усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані; бути здатним генерувати нові ідеї; творчо мислити; уміти працювати з інформацією; бути комунікабельним, контактним, уміти працювати у колективі, різних ситуаціях; уміти самостійно працювати над розвитком власного інтелекту.
Своїм досвідом ділюся: на сторінках місцевої преси («Виховання моральності шестилітніх першокласників» // Вісті, 2012р., 17 лютого - с. 7; «Віддана сім'я - успішна дитина» // Таврія, 2010, жовтень, c. 11) На засіданнях ШМО; Виступи на педрадах
Напрямки самоосвіти: У цьому навчальному році почала працювати над питаннями, пов'язаними з інклюзивним навчанням, тому що маю 2-х учнів з особливими вадами (ДЦП): Вправи на розвиток дрібної моторики та вправи рук; Вправи на розвиток паралельних навиків (пам’ять, увага, уява про час).
Схожі презентації
Категорії