Розвиток логічної пам'яті молодших школярів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвиток логічної пам’яті молодших школярів Доповідь учителя початкових класів школи №10 Свиридок Л.П.
Мета: коригувати недоліки у розвитку логічної пам’яті молодших школярів, зокрема несформованість прийомів логічного запам’ятовування.
Завдання: навчити дітей прийомів логічного запам’ятовування (класифікувати головне, осмислювати матеріал, структурувати матеріал, що потрібно запам’ятати); розвинути навички самостійної роботи з матеріалом; формувати інтерес до пізнавальної діяльності.
Молодші школярі повинні вміти: заучувати певний матеріал; уміти переказувати його близько до тексту або своїми словами; пам’ятати вивчене та вміти повторити його через довгий час.
Недоліки пам’яті у дітей впливають на успішність, якщо: є проблеми під час запам’ятовування наочного матеріалу ; і особливо під час запам’ятовування словесного матеріалу.
Основне правило ефективного запам’ятовування Щоб запам’ятати матеріал правильно та надійно, необхідно з ним активно попрацювати та організувати його певним чином.
визначення опорних пунктів складання плану класифікація структурування виявлення аналогів мнемотехнічні прийоми перекодування серійна організація схематизація групування Прийоми організації матеріалу для запам’ятовування асоціації повторення добудова матеріалу
Основою логічної пам’яті є використання розумових процесів, як опори, засобу запам’ятовування
Основні розумові прийоми запам’ятовування змістове співвідношення класифікація виділення змістових опор складання плану
Розвиток довільної пам’яті молодших школярів відбувається завдяки оволодінню навичками письмової мови та малюнком. Основний прийом ефективного оволодіння письмовою мовою – складання текстів, особливо казок.
Рекомендації психологів щодо проведення занять з розвитку пам’яті у молодших школярів Обробка інформації, запис і відтворення, значно полегшуються у свідомому виборі стимулів і концентрації на них уваги. Одночасне врахування логічних і емоційних реакцій гарантує кращий запис матеріалу в пам'яті, а чим краща якість запису,тим легше його відтворення.
3. Існують два види пам'яті: короткочасна і довготривала. Короткочасна пам'ять поверхнева і неміцна. Щоб інформація з неї не зникла уже через кілька секунд, необхідно повторювати її. Довготривала пам'ять підкріплена пошуком значення матеріалу, який запам'ятовується. 4. Пам'ять суб'єктивна і піддається викривленням, спогади змінюються після кожного їх відтворення.
Для розвитку логічної пам’яті учнів 6-9 років використовую такі види роботи: дидактичні ігри і вправи з логічними завданнями; загадки математичного змісту; завдання і задачі з логічним навантаженням.
У роботі використовую три групи поступово ускладнених ігор та вправ: для розвитку вмінь виявляти та абстрагувати властивості; для розвитку вмінь порівнювати предмети за їх властивостями; для розвитку здібностей до логічних дій та операцій.
учні виконують завдання наступного (вищого) рівня складності; легше опановують алгоритми виконання логічних завдань нових видів; у повсякденному житті намагаються використовувати закони логіки; майже не стикаються з труднощами під час установлення причинно – наслідкових зв’язків. Під час формування логічної пам’яті відбуваються позитивні зміни в рівні розвитку дитини:
Розвиток логічної пам’яті дає дитині можливість: реалізувати свій інтелект, волю, здібності, почуття, уподобання; дає змогу бути розумною, кмітливою; сприяє розумовому розвитку особистості школяра в цілому.
Схожі презентації
Категорії