Розвиток креативності мислення на уроках математики, біології, української мови та літератури, англійської мови
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвиток креативності мислення на уроках математики, біології, української мови та літератури, англійської мови
Як розбудити в дитині бажання вчитися? • метод евристичної бесіди. • метод мозкового штурму. • метод допоміжних задач. • метод "помилки". • метод асоціацій. Наприклад, "прямокутний трикутник – катет, гіпотенуза – теорема Піфагора – синус, косинус і т.д. • алгоритмічний метод.
Найбільш повно розвивається творче мислення учнів при розв'язуванні нестандартних задач. Нестандартну задачу не можна розв'язати за якимось алгоритмом. Побачити незвичний хід розв'язання задачі може тільки людина, яка діє сміливо, має дуже розвинену уяву
Наприклад, дев'ятикласникам дається завдання: Із шести сірників скласти 4 правильних трикутника. Учням потрібно здогадатися побудувати ці трикутники у просторі (курс геометрії 9 класу – геометрія на площині – стереометрія )
Учням, які ще не знайомі з арифметичною прогресією : Обчислити суму чисел від 1 до 100. Добре розвивають уяву і логічне мислення задачі типу: Знайдіть зайву фігуру, якої фігурки не вистачає…
Наприклад: Побудуйте трикутник з кутами 90º, 120º, 60º. - Такий трикутник не будується (усвідомлення утруднення). - Отже, яке виникає питання? (Спонукання до формулювання проблеми). - Чому не будується трикутник? (Навчальна проблема як питання).
Хотілося б відмітити: Діти з високим рівнем інтелекту і креативності впевнені у своїх здібностях, мають адекватний рівень самооцінки; їм притаманні внутрішня свобода і високий самоконтроль. Якщо вимагає ситуація, ведуть себе по-дорослому. Виявляють інтерес до всього нового і незвичайного, характеризуються великою ініціативністю, але, разом з тим успішно пристосовуються до вимог соціального оточення, зберігаючи внутрішню незалежність думок і дій.
Діти з низьким рівнем інтелекту і креативності , як правило, зовнішньо добре адаптуються, тримаються в "середняках" і задоволені своїм становищем. Вони мають адекватну самооцінку, низький рівень предметних здібностей компенсується розвитком соціального інтелекту, товариськістю, пасивністю у навчанні.
Під час роботи з дітьми важливо розвивати не лише інтелект, але й творчі здібності, і, навпаки, під час розвитку творчих здібностей не слід забувати про інтелект. Адже коли високий інтелект поєднується з високим рівнем креативності, творча людина частіше добре адаптована до середовища, активна, емоційно врівноважена, незалежна і т.п. А при поєднанні креативності з невисоким інтелектом бачимо невротичну тривожну людину з поганою адаптованістю до вимог соціального оточення і важкою долею. І тому – будьте обережні !
Висновок : Будь – яка людина незалежно від віку, може розвивати в собі креативне мислення, сформувати уміння дивитися на ситуацію під новим кутом, легко і швидко змінити ідею, якщо сама того бажає. Розширюйте свій кругозір – ходіть на виставки, придумайте собі нові хобі, фантазуйте з рецептами на кухні, читайте нові книги.
Схожі презентації
Категорії