Роль потенціалу уроку в розвитку творчих здібностей учнів та підвищенні якості знань
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Роль потенціалу уроку в розвитку творчих здібностей учнів та підвищенні якості знань. «До хорошого уроку вчитель готується все життя» В. Сухомлиський
Урок! Ти живеш у моєму серці, в моїй голові. Я тебе обдумую, планую, проводжу! Урок! Ти казковий метелик, якого необхідно добре розглянути. Урок! Ти посланець майбутнього – мудрість, оскільки коли ти в класі, то наші думки розширюються, прискорюються, ти швидкісна дорога, єдина вірна, яка веде кожного з нас до людяності, до своєї особистості. Я, учитель, вклоняюсь уроку, твоїй могутності, твоєму серцю,твоїй душі. Ш. Амонашвілі.
Індивідуальні консультації Елементарна дослідницька діяльність Розвиваюча позакласна робота ОЛІМПІАДИ, ПРОЕКТИ, МАН, ТВОРЧІ КОНКУРСИ
Характерні ознаки сучасного уроку - гуманітарний потенціал і гуманізація навчання; - варіативність і гнучкість структури уроку; спрямованість уроку на особистість учня; системний підхід до архітектури уроку та процесу навчання; спрямованість уроку на головне – генералізація навчання; повне засвоєння нового матеріалу на уроці; оптимізація форм роботи на уроці; економія часу в шкільному навчанні.
Складання плану уроку передбачає три стадії: вивчення мети; розробку дидактичної моделі процесу; визначення структури уроку.
Триєдина мета уроку Триєдина мета уроку – це наперед запрограмований вчителем результат, який повинен бути отриманий вчителем і учнями в кінці уроку. ТМУ – це складна мета, що вбирає в себе три аспекти: пізнавальний, виховний та розвиваючий. В меті уроку сформульований той ключовий момент, до якого повинні прямувати вчителі і учні. ТМУ – основа діяльності на уроці не тільки вчителя, але й учнів, вона дає направлення, та слугує деяким механізмом уроку. Вона визначає характер взаємовідносин вчителя й учнів на уроці, а реалізується не тільки в діяльності вчителя, але й в діяльності учнів, і досягається тільки в тому випадку, коли до неї прагнуть обидві сторони. ТМУ – носить загальний характер. Вона не може бути досягнута сама по собі. Її необхідно розбивати на другорядні цілі.
ЗМІСТ ОСВІТИ ТА ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ знання про природу, суспільство, техніку, мислення, способи діяльності, засвоєння яких забезпечує формування світогляду, методологічний підхід до пізнавальної та практичної діяльності; досвід здійснення відомих способів діяльності, який утілюється разом зі знаннями в уміннях і навичках особистості; досвід творчої діяльності; досвід емоційно-ціннісного ставлення до світу, один до одного.
ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ самодіяльність учнів; Самоорганізація; розвиток особистості; формування колективізму; принцип рольової участі; принцип відповідальності; принцип психологічного забезпечення. «Педагогічний досвід очима психолога» ПРИНЦИП НАОЧНОСТІ; ПРИНЦИП АКТИВНОСТІ ТА САМОСТІЙНОСТІ ; ПРИНЦИП ДОСТУПНОСТІ ТА ПРАВИЛЬНОСТІ ; ПРИНЦИП МІЦНОСТІ ЗНАНЬ ; ПРИНЦИП СИСТЕМАТИЧНОСТІ ТА ПОСЛІДОВНОСТІ; ПРИНЦИП НАУКОВОСТІ; ПРИНЦИП ВИХОВАННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ; ПРИНЦИП ЗВ’ЯЗКУ ТЕОРІЇ З ПРАКТИКОЮ; ПРИНЦИП СИСТЕМНОСТІ; ПРИНЦИП ІНДИВІДУАЛЬНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ Дидактика
МЕТОДИ НАВЧАННЯ Пояснювально- ілюстративний метод Репродуктивний метод Метод проблемного викладу навчального матеріалу Евристичний (частково - пошуковий) метод Дослідницький метод
НЕСТАНДАРТНІ МЕТОДИ Метод складної цілі Метод укрупнення Метод самоаналізу Метод вибору Метод індивідуалізації Метод випередження
Домашнє завдання – це продовження роботи, розпочатої на уроці; Це закріплення матеріалу, який вивчався на уроці; Повинно мати випереджувальний характер; Повинно виконуватись з використанням додаткових джерел; Це один з різновидів організації позашкільного часу учнів; Повинно мати на меті розвиток творчих здібностей учнів; Не повинно бути обов’язковим.
Посредственный учитель – излагает. Хороший учитель – объясняет. Выдающийся учитель – показывает. Великий учитель – вдохновляет.
Схожі презентації
Категорії