Підготовка вчителя початкових класів до роботи з мультиплікаційними фільмами як один із напрямків профілактики неуспішності серед своїх молодших школярів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Підготовка вчителя початкових класів до роботи з мультиплікаційними фільмами як один із напрямків профілактики неуспішності молодших школярів Казачінер Олена Семенівна, аспірантка кафедри теорії та методики професійної освіти ХНПУ ім. Г.С.Сковороди
Мультфільми — це необхідний елемент духовної їжі дитини. Рано стикаючись з життям, яке їм ще не по зубах, діти ховаються в казковий світ, шукають там захисту. Блукаючи в цьому дрімучому лісі, знайомлячись з різними персонажами мультфільмів, дитина пізнає світ.
Яскраві, видовищні, образні, з одного боку, і прості, ненав’язливі, доступні, з іншого, мультиплікаційні фільми близькі за своїми розвиваючими, виховними можливостями казці, грі, живому людському спілкуванню.
Персонажі мультиплікаційних фільмів демонструють дитині різні способи взаємодії з навколишнім світом. Вони формують у малюка первинні уявлення про добро і зло, еталони хорошої і поганої поведінки.
Кожна пізнавальна (і не тільки пізнавальна) програма для дітей (у тому числі й мультфільми) має виконувати мінімум чотири функції: 1) зацікавити дитину темою; 2) поставити перед нею мету; 3) показати доступні засоби для самостійного досягнення мети; 4) дати дитині змогу порівняти свої результати з результатами інших дітей.
Серед різноманітних форм роботи з невстигаючими молодшими школярами варто віднести й читання та обговорення творів дитячої літератури, перегляд дитячих художніх фільмів та мультфільмів. Працюючи з неуспішним учнем, вчитель замість повчальних бесід може звернутися до прикладів, які є зрозумілими для дітей: до казок, мультфільмів, дитячих фільмів.
Робота вчителя з учнями початкових класів над мультиплікаційними фільмами, присвяченими проблемі неуспішності школярів, розглядається нами як один із важливих напрямків позакласної роботи. Протягом позакласної роботи можна приділити тому чи іншому аспекту більше або менше часу залежно від настрою та уподобань молодших школярів.
На прикладі того, як герой твору долає свої проблеми, можна говорити з дитиною про рішення її власних проблем. Переносячи проблему учня в світ казки, знайомого й улюбленого твору, можна проаналізувати і обговорити з дитиною причини її неуспішності і знайти вихід із, здавалося б, нерозв’язної ситуації.
Перелік мультиплікаційних фільмів, присвячених проблемі неуспішності молодших школярів: „В Стране невыученных уроков” „Остров Ошибок” „Девочка в цирке” „История с единицей” „Друзья-товарищи”
Орієнтований алгоритм роботи з мультиплікаційними фільмами. 1. Обговорення назви мультфільму. 2. Перегляд мультфільму разом з учнями. 3. Виконання завдання репродуктивного характеру. 4. Виконання завдань варіативного характеру. 5. Виконання завдань творчого характеру. 6. Формулювання висновків (для учнів), побудова плану більш ефективного навчання слабковстигаючих учнів на основі закладеного підґрунтя позитивної мотивації їхньої навчальної діяльності (для педагога).
Обговорення назви мультфільму. 2. Перегляд мультфільму разом з учнями. Короткий зміст. Історія про те, як двієчник Барабанов отримав одиницю на уроці. Він витирає її у щоденнику, але Одиниця раптом оживає та переслідує Барабанова. Хлопчикові нічого не залишається, крім як виправити одиницю, вивчивши уроки.
3. Пронумеруйте події у правильному порядку: 1) Барабанов отримує одиницю. 2) Барабанов повторює англійський алфавіт та виправляє погану оцінку. 3) Вчителька викликає Барабанова до дошки. 4) Барабанов хоче пограти у футбол. 5) Одиниця починає переслідувати Барабанова. 6) Барабанов дістає гумку та намагається позбавитися Одиниці.
4. Дайте відповіді на запитання: 1) На якому уроці Барабанов отримав одиницю? 2) Як ви вважаєте, який урок був до вподоби Барабанову? 3) Що він робив з одиницею? Чому? 4) Чому одиниця переслідувала Барабанова? 5) Як Барабанов позбавився поганої оцінки?
Запитання до вчителя: 1. Оцініть поведінку вчительки. Чи мала вона рацію, коли сказала, що Барабанов „невиправний ледар”? 2. Яким тоном вона розмовляла з Барабановим? 3. Чи можна було так розмовляти з учнем? Що треба було їй зробити, якщо учень має труднощі у вивченні певного предмету? 4. Як Ви вважаєте, чи достатньо уваги приділяла вчителька невстигаючому учневі Барабанову? 5. Чи справді Барабанов був „невиправним”? Що заважало йому добре вчитися, адже, потрапивши в екстремальну ситуацію, він виправив погану оцінку?
5. Творче завдання. Придумайте своє продовження цієї історії. 6. Формулювання висновків; для вчителя — окреслення шляхів правильного, етичного спілкування зі слабковстигаючими учнями, шляхів допомоги їм.
Твори дитячої літератури, художні та мультиплікаційні фільми є корисним, доречним, а головне — цікавим матеріалом для роботи з учнями молодшого шкільного віку. Вони допомагають педагогові вирішити багато проблем, пов’язаних із навчанням та вихованням школярів, зокрема, проблеми неуспішності.
Схожі презентації
Категорії