Особливості формування інноваційної культури особистості
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Особливості формування інноваційної культури особистості Доповідь на педагогічну раду Підготували вчителі: Короткова Л.В. Колоколова Н.П.
Зміст Поняття “інноваційна культура вчителя” Інноваційні процеси в галузі освіти та їх комплексне вивчення Основні підходи до проблеми творчих здібностей Якості необхідні для формування інноваційної культури педагога
Мета Теоретичне обґрунтовування та аналіз понять “ Інноваційна культура ” , ”інноваційна культура вчителя”, та умови її формування в сучасній школі
1.Поняття “Інноваційна культура вчителя” Інноваційна культура - це знання, уміння й досвід цілеспрямованої підготовки комплексного впровадження й усебічного освоєння нового в різних галузях людської життєдіяльності при збереженні в інноваційній системі динамічної єдності старого, сучасного й нового; іншими словами, - це вільне творіння нового з дотриманням принципу спадкоємності
Культура - це… суть культури - гуманістична, людинотворча, яка полягає в конкретизації загальнолюдських цінностей щодо кожної людини; продуктом й одночасно творцем культури є людина; головне джерело культури - діяльність людини; культура вбирає в себе способи й результати діяльності людини.
Для розв'язання інноваційних задач необхідно творче і критичне мислення Творче мислення - це перш за все таке мислення, результатом якого є відкриття принципово нового розв'язання якоїсь задачі. Спрямоване на створення нових ідей Критичне ж мислення є перевіркою запропонованих розв'язань із метою, припустімо, визначення галузі їх можливого застосування Виявляє недоліки в ідеях
2. Інноваційні процеси у галузі освіти та їх комплексне вивчення новизна будь-якого засобу відносна як в особистому, так і в часовому плані. Те, що нове для однієї школи, одного вчителя, може бути пройденим етапом для інших. Новизна завжди носить конкретно-історичний характер. Немає значення, є в даний час ідея, концепція, технологія об'єктивно новими чи ні, можна визначити час, коли вони були об'єктивно новими Народжуючись у конкретний час, прогресивно вирішуючи задачі певного етапу, новизна швидко може стати надбанням багато кого, нормою, загальноприйнятою масовою практикою або віджити, застаріти, стати гальмом розвитку в більш пізній час. Тому вчителю потрібно постійно стежити за новинами в освіті й здійснювати інноваційну діяльність.
До основних функцій інноваційної діяльності вчителя відносяться прогресивні (так звані бездефектні) зміни педагогічного процесу і його компонентів: зміна в цілях (наприклад, новою метою є розвиток індивідуальності школяра), зміна в змісті освіти (нові стандарти освіти), нові засоби навчання (комп'ютерне навчання), нові ідеї виховання, нові способи і прийоми навчання , розвитку та виховання молодших школярів тощо.
Перешкоди на шляху інноваційного мислення конформізм - бажання бути схожим на інших людей; людина боїться виказати незвичайні ідеї через боязнь виглядати смішно або не дуже розумно; цензура (перш за все і особливо - внутрішня, або занадто висока самокритичність); люди, які бояться власних ідей, як правило, не бувають інноваторами; необхідна якась рівновага між обдарованістю й самокритичністю, бо дуже прискіплива самооцінка може призвести до творчого тупика; страх; боязнь невдачі також сковує уяву й ініціативу; ригідність; це утрудненість в зміні способів діяльності в нестандартних умовах; прагнення знайти розв'язання нової задачі негайно; але надмірно висока мотивація часто сприяє ухваленню неадекватних, помилкових рішень.
При формуванні інноваційної культури особистості слід також ураховувати й перешкоди критичного мислення: побоювання бути дуже агресивним; відомо, що деякі з нас ще з дитинства засвоюють думку про те, що критикувати - значить бути боязнь відплати; критикуючи чужі ідеї, ми можемо викликати у відповідь критику своїх ідей переоцінка власних ідей - ми неохоче ділимося тим, що нам подобається. надмірна стимуляція творчої фантазії; це також знижує критичність
Професійними якостями, які сприяють внесенню в освітній процес новизни високого рівня ефективності, поза сумнівом, є: знання предмета; технологічна культура; психологічна культура
4. Якості необхідні для формування інноваційної культури педагога Властивості особистості ставлення до дітей як до суб'єктів, які розвиваються ставлення до себе як до суб'єкта, який розвивається
5 найважливіших умінь та навичок отриманих у школі Адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях Творчо мислити Генерувати нові ідеї Грамотно і успішно входити з будь-яких конфліктних ситуацій Результативно працювати з інформаційними потоками Працювати у команді Постійно підвищувати свій інтелектуальний рівень Самостійно працювати над розвитком особистої моральності Постійно працювати над формуванням навичок здорового способу життя Знаходити спільну мову з людьми різних соціальних груп
Схожі презентації
Категорії