Організація педагогічних ідей В.О. Сухомлинського у системі виховної роботи класу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Василь Сухомлинський (1918-1970р.) Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний.
Зміст Розділ І. Теоретичні основи формування ціннісних орієнтирів у молодших школярів за творами В.О.Сухомлинського на уроках читання 1.1 Психолого-педагогічні особливості формування ціннісних орієнтирів у школярів та використання їх у навчальному процесі 1.2 Розвиток морально-етичних, родинних, гуманістичних цінностей у молодших школярів та їх обґрунтування Розділ ІІ. Методика вивчення творів В.О.Сухомлинського у початковій школі та перевірка її ефективності в експериментальному дослідженні 2.1 Аналіз творів В.О.Сухомлинського та методика їх вивчення 2.2 Перевірка ефективності вивчення творів В.О.Сухомлинського у системі виховної роботи класу
„Утвердити в кожній дитині доброту, сердечність, чуйність до всього живого й красивого, - писав В.Сухомлинський, - елементарна азбучна істина шкільного виховання, з цієї істини починається школа. Справжнє виховання полягає у тому, щоб моральний ідеал добра, правди, честі, духовної краси жив у кожному юному серці, утверджувався в активній діяльності як невід’ємна частина власного єства, власної думки, почуттів, намірів”.
Початкова школа покликана сформувати й розвинути у молодших школярів такі ціннісні орієнтири, як: ● морально-етичні (духовні) цінності; ● естетичні почуття; ● родинні (сімейні) цінності; ● виховання почуттів; ● любов до книг, читання (формування морально-етичних цінностей через художні твори); ● гуманістичні почуття; ● совість (навчене сумління); ● співчуття до ближнього; ● любов до батьків (матері, батька), родичів; ● бережливе ставлення до довкілля, природи; ● виховання в дитини щастя від улюбленої праці; ● формування культури почуттів у дітей; ● виховання мужності, сили духу, волі (сили волі); ● бажання робити добро.
„Справжня людина та, яка не робить гидоти, непристойності, підлості на самоті. Нехай завжди, коли ти залишаєшся на самоті, суворим, вимогливим свідком твоїх вчинків буде власне сумління.”
Клас Назва твору Ціннісні орієнтири 2 клас (І ч.) 2 клас (ІІ ч.) Як Наталя у лисиці хитринку купила Дідова колиска Сьома дочка Покинуте кошеня Як же все це було без мене По волосинці Горбатенька дівчинка Соловей і Жук Я хочу сказати своє слово Оленчин горобчик Про що думала Марійка Спляча книга Почуття совісті та сорому, нелюбов до хитрощів Про почуття патріотизму у дітей Справжня, дієва любов до матері Доброта серця та співчуття до всього живого Про перші дні після народження і все навкруги Про працьовитість та самостійність Про взаєморозуміння між дітьми у школі та колективі Любов до природи, навколишньої дійсності, рослин, тварин; неповторність і цінність у природі кожної живої істоти Про природу, вміння виділяти її ознаки на практиці, якості подібності і відмінності. Казка, яку потрібно докінчити Суть дружніх стосунків, гуманістичні взаємовідносини, доброта Про важливість книг у житті Про соціальну суть праці Про красу природи
3 клас (І ч.) 3 клас (ІІ ч.) 4 клас (І ч.) 4 клас (ІІ ч.) Не згубив, а знайшов Сергійкова квітка Ледача подушка Горобчик і вогонь Красиві слова і красиві діла Кінь утік Гвинтик Який слід повинна залишити людина на землі Хлопчик та дзвіночок конвалії Що таке Школа під Голубим Небом Суперечка двох книг Камінь Як Павлик списав у Зіни задачу + Найкраща лінійка Як Миколка став хоробрим Усмішка Співуча пір’їнка Спонукання дитини до добрих вчинків, виховання кращих якостей Длячомучок Про добрі справи, а не гарні слова про них Про правила поведінки у школі, дружбу Виховує відповідальність за свою працю Про суть життя, для чого людина живе на землі Позитивне ставлення до пізнання навколишнього світу Автобіографічне оповідання проПавлиськушколу Про значення книг Про красу і бережливе ставлення до природи Про дружбу і товариськість, різні риси характеру Про хоробрість і відвагу хлопчика, який врятував кошеня Про настрій людей і його вплив на оточуючих Про розвиток здібностей
„Умій відчути поряд із собою людину, вмій зрозуміти її душу, бачити в її очах складний духовний світ... Думай і відчувай, як твої вчинки можуть відбитися на душевному стані іншої людини”.
Уся творчість В.Сухомлинського як дитячого письменника є своєрідною програмою виховання і розвитку дитини. Кожна казка, кожне оповідання, що включені до підручників, є основою для морально-етичних роздумів, висловлювання учнями власних оціночних суджень, імпульсом до самоаналізу.
Список використаної літератури 1. Аналітичний звіт про моніторингове дослідження якості навчальних досягнень у початковій школі (4 клас) / Н.М.Бібік, О.Я.Савченко, Т.Ф.Алексеєнко та ін. // Почат. школа. – 2006. - № 2. – С. 1 - 4. 2. Белей Д.І. Виховання любові до хліборобської праці на уроках читання в 2 – 3 класах // Почат. школа. – 1973. - № 4. – С. 50-52. 3. Бех І. Аргументація у виховному процесі на уроках читання // Почат. школа. – 1998. - № 12. – С. 1-5. 4.Біденко В.В. Аналіз тексту твору на основі багаторазового перечитування // Рідна школа. – 2000. - № 12. – С. 39 - 42. 5. Богуш А. Взаємозалежність свободи і відповідальності: Погляд В.О.Сухомлинського // Почат. школа. – 2005. – № 9. – С. 7 – 9. 6. Бондар Л. Уроки мислення серед природи у педагогічній спадщині В.О.Сухомлинського // Почат. школа. - № 9. – С.12 – 14. 7. Борисовский А.М. В.А.Сухомлинский: Книга для учащихся. – М.: Просвещение, 1985. – С. 65-99, 121-124. 8. Виховуймо читача змалку: (Методика викладання читання в початкових класах) // Б-чка вчителя почат. школи. – 2004. - №9. – С.1-120 (спецвипуск). 9. Волошина Н.Й. Виховання естетичного ставлення до праці на уроках читання (у 1 класі) // Почат. школа. – 1975. - № 9. – С. 13-20. 10. Гагарін М. Критерії добору української народної казки для виховання морально-естетичних почуттів // Почат. школа. – 2006. - № 1. – С.55-58. 11. Дем’янюк Т.Д. Організація виховного процесу в сучасному загальноосвітньому навчальному закладі: Наук.-метод. посібник. – Суми: Антей, 2006. – С. 116 – 378. 12. Державний стандарт початкової освіти // Почат. школа. – 2006. - № 2. 13. Джежелей О. Ємець А. Дитяче читання: Навч. програма для 4-річної початкової школи // Почат. школа. – 2002. - № 5. – С. 48-52.
Схожі презентації
Категорії