Організація моніторингу якості освіти в умовах сільської школи
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Відділ освіти Козівської райдержадміністрації Козівський районний методичний кабінет Кальненська ЗОШ І-ІІІ ст. Організація моніторингу якості освіти в умовах сільської школи Підготувала заступник директора з навчально-виховної роботи Кальненської ЗОШ І-ІІІ ст. Гіджак Оксана Миронівна
Моніторинг освітнього процесу Моніторинг – це комплекс процедур спостереження, поточного оцінювання, перетворень керованого об’єкта та спрямування цих перетворень на досягнення заданих параметрів його розвитку. Г.В.Єльникова
Алгоритм запровадження моніторингу в навчально-виховний процес Моніторинг освітньої діяльності
Моніторинг успішності навчання. Моніторинг стану викладання та рівня знань, умінь та практичних навичок учнів Кальненської ЗОШ І-ІІІ ст. з української літератури та світової літератури.
І етап – підготовчий Мета моніторингу: Отримати об’єктивну інформацію про стан викладання та рівень знань, умінь і практичних навичок учнів з української літератури та світової літератури; Здійснити порівняльний аналіз споріднених дисциплін; Спроектувати на основі цих досліджень заходи з підвищення якості вивчення української літератури та світової літератури; Надати необхідну організаційно-методичну та адресну допомогу вчителям української літератури та світової літератури задля поліпшення стану викладання української літератури та світової літератури; Вивчити рівень самоосвітньої компетентності учнів і вчителя; Вивчити досвід роботи вчителів української літератури та світової літератури.
ОБ’ЄКТ: Річні оцінки учнів школи з української літератури та світової літератури; Система роботи вчителів української літератури (ПІБ) та світової літератури (ПІБ); Пам’ятка вивчення стану викладання предметів; Пам’ятка з вивчення стану календарного планування; Пам’ятка з вивчення стану поурочного планування; Пам’ятка з вивчення стану виконання навчальних планів та програм; Пам’ятка з вивчення стану ведення класних журналів; Пам’ятка з вивчення стану ведення учнівських щоденників; Пам’ятка з вивчення стану ведення учнівських зошитів; Схеми аналізів уроків.
Терміни та нормативні документи Встановлення термінів: 2010-2011 н.р. Вивчення нормативних документів: Опрацювання державних стандартів; Опрацювання навчальних програм; Опрацювання рекомендацій МОН, молоді та спорту України, Тернопільського ОКІППО щодо викладання української літератури та світової літератури; Опрацювання робочих навчальних планів Кальненської ЗОШ І-ІІІ ст.
Визначення критеріїв та показників оцінювання: Річні оцінки учнів з української літератури та світової літератури за 5 років; ПЯН визначений за формулою Б.П.Смирнова; Стан календарного, поурочного планування; Стан виконання навчальних програм; Ведення записів у класних журналах відповідно до інструкції; Стан учнівських щоденників та зошитів; Організація позакласної роботи з предметів; Форми і методи роботи на уроках; Матеріально-технічна база кабінетів
ІІ етап - практичний Збір інформації: Класні керівники складають наприкінці кожного навчального року моніторингову карту успішності учнів (ПЯН за формулою Б.П.Смирнова); ЗДНВР складає моніторингову карту успішності учнів школи; Відвідування уроків, позакласних заходів, предметних тижнів; Результати ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад; Результати конкурсів
Пошук слабкої ланки: Найнижчий ПЯН продемонстрували учні 9-А (44%) та 9-Б (45%) зі світової літератури у 2006-2007 н.р., що спричинило суттєве зниження ПЯН учнів школи. Найнижчий ПЯН продемонстрували учні 10-А (43%) з української літератури у 2007-2008 н.р., що спричинило Суттєве зниження ПЯН учнів школи. Слід зазначити, що учні цих класів показали низький рівень знань з багатьох предметів. Зокрема: з алгебри (46%), з геометрії (44%), з німецької мови (43%).
Обробка результатів: ЗДНВР робить аналіз уроків, позакласних заходів, предметних тижнів, узагальнює результати конкурсів, олімпіад.
ІІІ етап - підсумковий Узагальнення статистичної інформації: Загалом ПЯН з української літератури та світової літератури зріс у 2010-2011 н.р.; Поурочне планування вчителів (ПІБ) відповідає календарному плануванню, а календарне – вимогам програми з предметів; Практична частина програми виконується; Зошити та щоденники учнів в задовільному стані; Матеріально-технічна база кабінету країнської літератури в задовільному стані.
Результати участі учнів, вчителя у конкурсах з української літератури № з/п Назва конкурсу Учасники конкурсу Рік Рівень Зайняте місце 1 Міжнародний дитячий конкурс знавців української мови ім.П.Яцика учні 2007-2008 районний ІІІ 2 Конкурс творів «Соціальна несправедливість – найвища цінність держави» учні 2007-2008 районний Диплом І ступеня 3 Конкурс творів «Просвіта й утвердження української нації» учні 2008-2009 районний Диплом І ступеня 4 «Маленький українець»(номінація «Щаслива родина – багата Україна») вчитель 2009-2010 районний ІІІ 5 Конкурс творів «Ліс – зелений друг землі» учні 2009-2010 районний грамота
6 Міжнародний дитячий конкурс знавців української мови ім.П.Яцика учні 2009-2010 районний ІІ 7 Конкурс читців «Тарасовими шляхами» учні 2009-2010 районний ІІІ 8 Конкурс «Здорова планета-здоровий ти!» вчитель 2009-2010 всеукраїнський грамота 9 Панорама творчих уроків вчитель 2009-2010 всеукраїнський грамота 10 Конкурс «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу» учні 2010-2011 районний всеукраїнський І диплом 11 Конкурс читців «За Честь і Волю!» учні 2010-2011 районний І 12 Панорама творчих уроків вчитель 2010-2011 всеукраїнський грамота 13 Конкурс «Моральний вчинок» учні 2010-2011 всеукраїнський 14 Конкурс читців «Тарасовими шляхами» учні 2010-2011 районний ІІІ 15 Міжнародний шкільний проект «Майбутнє починається сьогодні» (презентація «Наслідки зловживання алкоголем») вчитель 2010-2011 всеукраїнський
Висновки, спрямовані на усунення проблеми: Порівняльний аналіз результатів моніторингового дослідження дає змогу зробити загальні висновки про ПЯН, результативність та якість навченості учнів Кальненської ЗОШ І-ІІІ ст. з української літератури та світової літератури (див. діаграми). Найнижчий ПЯН продемонстрували учні школи з української літератури у 2007-2008 н.р. (61 %), а із світової літератури – у 2006-2007 н.р. ( 60%); Найнижча якість навченості продемонстрована учнями школи з української літератури у 2006-2007 н.р., 2007-2008 н.р. (62%), а зі світової літератури – у 2006-2007 н.р. (55 %); Найнижча результативність навченості учнів школи з української літератури у 2006-2007 н.р. (92%), а із світової літератури у 2008-2009 н.р. (72%);
Підготовка рекомендацій щодо корекційної роботи: Вчителям української літератури (ПІБ) забезпечувати наявний кабінет навчально-наочними посібниками, дидактичними матеріалами, унаочненням до нових творів, які введено в програму; Вчителю світової літератури (ПІБ) створити кабінет світової літератури; Вчителям української літератури(ПІБ) та світової літератури (ПІБ) використовувати інноваційні інтерактивні технології з метою активізації навчальної діяльності учнів; Співпрацювати вчителям української літератури (ПІБ) та світової літератури (ПІБ) з метою підсилення компонентів взаємопов’язаних відповідних міжпредметних зв’язків, що значно б поглиблювало естетичну, пізнавальну та виховну функції навчання; Вчителю світової літератури (ПІБ)використовувати оригінали творів у найкращих українських перекладах, формувати читацькі навики школярів; Вчителям української літератури(ПІБ)звернути увагу на якість читання, яка з переходом у наступні класи не покращується, а знижується; Позакласну роботу з предметів організовувати в межах проведення тижнів світової літератури та української літератури відповідно до річного плану роботи школи.
Прийняття управлінських рішень: Керівнику творчої групи (ПІБ) та керівнику м/о вчителів гуманітарного циклу (ПІБ) проаналізувати результати порівняльного моніторингу споріднених дисциплін на засіданні творчої групи вчителів української мови та літератури та на засіданні шкільного методоб’єднання вчителів гуманітарного циклу; ЗДНВР (ПІБ) підготувати питання «Про стан викладання та рівень знань умінь та навичок учнів з української мови та літератури» на засідання педагогічної ради ( 2010-2011 н.р.); Директору школи (ПІБ) видати наказ «Про стан викладання та рівень знань умінь та навичок учнів зі світової літератури» ( 2008-2009 н.р.); ЗДНВР (ПІБ) результати моніторингу оприлюднити на загальношкільних батьківських зборах; Вчителю української літератури (ПІБ) видати методичний посібник з досвіду роботи до проходження атестації; Вчителю української літератури (ПІБ) поділитися досвідом з вчителем світової літератури (ПІБ) щодо підготовки учнів до участі у конкурсах; Адміністрації школи клопотати перед атестаційною комісією відділу освіти Козівської райдержадміністрації про присвоєння вчителю української літератури педагогічного звання «учитель - методист»;
Схожі презентації
Категорії