Креативність вчителя як умова підвищення творчості учня
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Креативність вчителя як умова підвищення творчості учня Підготувала Сторожева Вікторія Вікторівна Вчитель початкових класів Ватутінської спеціалізованої школи І-ІІІ ст № 1 Черкаської області
Життя доводить, що в складних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нових ідей, задумів, нових підходів, нових рішень.
Під творчістю розуміється діяльність, що породжує дещо якісно нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та суспільно-історичною унікальністю. Творчість базується на розвинених мисленні , уяві та інтелекті. Поряд із поняттям творчості у психології зустрічається поняття "креативність". .
Креативність - сума інтелектуальних та особистісних особливостей індивіда, який здатен до самостійного висування проблеми, генерувати нові, оригінальні ідеї, знаходити нетрадиційні та нешаблонні способи вирішення проблемних завдань.
На думку професора І.Мілославського, терміном «креативний» позначається творчість, що «не тільки висуває ідеї, але й доводить їх до конкретного практичного результату.
Як навчитись креативності? ◊ Знайди однодумців та надихни їх ◊ Головне джерело креативності – практика ◊ Сформулюй мету ◊ Створи творчу атмосферу
◊ Будь не таким, як всі ◊ Мисли оригінально, фантазуй ◊ На все дивись критично, постійно задавай питання Як навчитись креативності? ◊ Шукай різні засоби для реалізації ідей ◊ Іди на ризик, не бійся помилок
Кажуть, що творчий учень є дзеркальним відображенням творчого вчителя. Переконана, що головне, без чого не може обійтися педагог, - це активна позиція вчителя – творця, а не спостерігача. Не буде вогника у вас - вам ніколи не запалити його в інших.
Як відомо, стиль мислення закладається з дитинства, то необхідно зі шкільної лави учити дітей мислити креативно й важливо, щоб вони володіли технологіями креативності, а саме спеціальними прийомами «генерації ідей».
Прийоми Пошук альтернатив Завдання Дано набір букв. Одному з учнів необхідно описати яку-небудь букву, називаючи її елементи та їх розташування. Інші діти повинні намалювати в зошиті описувану букву. Наприклад, «У цій букві використовуються дві вертикальні палички, одна горизонтальна». Варіанти відповідей: П, Н.
Прийоми Зняття штучних обмежень Завдання Чому? Спробувати пояснити чому колеса круглі? • Чому у стільця чотири ніжки? • Чому дівчинки вдягаються інакше, ніж хлопчики? • Чому в людей дві руки?
Прийоми Міркування від протилежного Завдання. Визначити назву казки, узявши протилежне значення поняття. Наприклад: Чорна кепочка, Мишка в босоніжках, Собача будка, Гулліверочка, Іржавий замочок, Навчальний рік у Блиновці.
Прийоми Дроблення на частини Завдання (Кожній групі дітей дається уривок твору). Заміни героїв казки на інші персонажі, придумай сюжет своєї історії.
Прийоми Аналогія Завдання Підбери прислів’я, аналогічне даному: «Однією рукою вузлик не зав’яжеш». Варіанти: «Один у полі не воїн «Не май сто карбованців, а май сто друзів»…
Важливо, щоб за роки навчання в школі дитина навчилася вирішувати навчальні та життєві задачі творчо, "пізнала себе" - оцінила свої слабкі та сильні сторони для прийняття найголовнішого в житті - ким та яким бути. http://www.slideshare.net/natalia0803/3-10698598
Джерела 1.http://www.slideshare.net/natalia0803/3-10698598 2.http://www.xapaktep.net/virtues/creative/creativeness/desc.php 3. http://www.becreative.com.ua/kreativnost-vs-tvorchestvo.
Схожі презентації
Категорії