Формування засобами історії освітньо – розвиваючого середовища для креативної особистості при вивчені історії та правознавства на основі сучасних педтехнологій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Досвід роботи вчителя історії та правознавства Кожушко Ольги Миколаївни Тема: “Формування засобами історії освітньо – розвиваючого середовища для креативної особистості при вивчені історії та правознавства на основі сучасних педтехнологій”
Кожушко Ольга Миколаївна Закінчила Чернігівський Державний педагогічний інститут ім. Т.Г. Шевченка у 1987 р. Стаж роботи: 25 роки. Працюю вчителем історії та правознавства в ЗШ № 1 м. Зеленодольська Категорія: “Спеціаліст вищої категорії” Звання: “Старший учитель” Стаж роботи: 25 роки
Основою вивчення історії та правознавства в школі є: Закласти основи системи правових поглядів і переконань; Ознайомити учнів з основами конституційного ладу України; Поглибити знання учнів про походження, типи та формування держави; Формувати навички правомірної поведінки, навчити учнів відповідно до норм права діяти в типових життєвих ситуаціях; Виховувати в учнів переконання в необхідності дотримання законів;
Завдання історичної освіти та вчителя історії і правознавства на сучасному етапі: Формування історичних знань як основи світоглядних позицій учнів. Розвиток індивідуального історичного мислення учнів, що передбачає загальн розуміння історичного процесу. Формування позитивних мотивів до активної участі у суспільному житті.
Засвоєння учнями навчально – історичної інформації (фактів, хронології, біографій, історичних осіб, географії, термінів). Розуміння учнями єдності історичного процесу в його багатоманітності. Набуття учнями вміння визначати історичні події, явища, процеси, які мають вирішальний вплив на цивільно – культурний розвиток.
Цілі розвитку тисячоліття для України: Забезпечення якісної освіти впродовж життя Подолання бідності Сталий розвиток довкілля Поліпшення здоров’я матерів та зменшення дитячої смертності Обмеження поширення Віл-інфекції/СНІДу та туберкульозу і започаткування тенденції до скорочення їх масштабів Забезпечення гендерної рівності
Нормативна база Державний стандарт базової і повної середньої освіти. Концепція загальної середньої освіти. Концепція профільного навчання в старшій школі. Права й обов‘язки педагогічних працівників Про Типові правила внутрішкільного трудового розпорядку
Громадянське виховання Я – громадянин демократичного суспільства Я вмію робити правильний вибір в конкретних життєвих ситуаціях Я знаю свої права, вчусь їх захищати і поважаю права інших людей Я знаю правила поведінки в небезпечних ситуаціях, умію протистояти будь – яким формам насилля Я готовий активно використовувати своє виборче право Я маю свою точку зору і не боюся висловлювати свої думки Я знаю свої обов‘язки і готовий їх виконувати
П р а в о в а д е р ж а в а Це держава, в якій юридичними засобами реально забезпечено максимальне здійснення, охорону і захист основних прав та свобод людини і громадянина Основні ознаки 1. Верховенство права в регулюванні суспільних відносин та управлінні державними справами, верховенство правових законів держави над політикою, політичною й фізичною силою держави. 2.Розподіл суверенної державної влади, яка належить народу, на законодавчу, виконавчу і судову. 3.Верховенство громадянського суспільства над державою та її апаратом 4.Юридичне закріплення і фактичне забезпечення основних прав, свобод та обов’язків людини й громадянина в конституції та законах держави. 5. Взаємоповага і взаємо відповідальність особи й держави за принципом: як держава ставиться до своїх громадян, так і громадяни ставляться до держави. 6. Громадянину дозволено робити все, що не заборонено законом, а державі та її посадовим особам - лише те, що дозволено законом. 7.Діалектичне поєднання форм представницької й безпосередньої демократії, демократичний плюралізм і гласність, діяльність політичних партій та громадських організацій в рамках конституції й законів. 8. Високий рівень правосвідомості, політичної, правової та моральної культури державної влади і громадян.
Формування засобами історії освітньо – розвиваючого Середовища для креативної особистості при вивчені Історії та правознавства на основі сучасних педтехнологій К р е д о: “Любити те, що викладаєш, любити тих, кому викладаєш” З н а х і д к и : опорні таблиці, конспекти; узагальнюючі схеми-пам'ятки
Метод історичної конви Тема: Велика Французька революція кінця ХVІІІ ст. Мета: визначати основні суперечності у французькому суспільстві, визначати основні положення “Декларації прав людини і громадянина” основні поняття: “революція”, “Генеральні штати”, “якобінці”, “жирондисти”, “монтаньяри”, “фельяни”, “інтервенти”. вміння встановлювати причинно – наслідкові зв‘язки між історичними фактами і подіями, вплив історичних постатей на розвиток подій. Початок революції: 14 листопада 1789 – початок революції, взяття Бастилії. Закінчення революції: 9 листопада 1799 – Термідоріанський (18 Брюмера VІІІ рік Революції) режим, прихід до Влади Наполеона Бонапарта. Хід революції 1.Соціально – економічне і політичне становище у Франції: Засилля абсолютної монархії Король міг запроваджувати і збирати будь – які податки Видавати і скасовувати закони Оголошувати війну та укладати мир Вирішувати всі адміністративні і судові справи. Людовік ХІV – “Держава – це я!”
Стани Духовенство – 130 тис. Дворянство – 300- 400 тис. Все інше населення – 22 млн. Принцип голосування у Генеральних штатах: Один стан – один голос 2.10 серпня 1792 – Повалення монархії та встановлення республіки 2 червня 1793 – Якобінська диктатура Постаті: Роберт Марат Шометт, Ебер. 27 липня 1794 – 9 листопада 1799 – Термідоріанський режим. Закінчення революції. Результати: Ліквідовані стани Встановлено республіку Відкрито шлях до капіталізму Всі люди рівні – “Декларація прав людини та громадянина”.
Форма права Галузь права Інститут права Норма права (регулює однорідні (сукупність нормативно- (сукупність суспільно правові правових документів) поведінки) відносини) -Конституція України -гіпотеза -Конституційне -Кодекс (умова) Адміністративне -Нормативні документи -диспозиція Трудове з даної галузі (порушення Житлове умови) Сімейне -Санкція Земельне (результат Фінансове покарання) Кримінальне Екологічне
Економічна політика радянської влади Воєнний комунізм НЕП Модернізація 1918-1920 1921 – 1928(9) 1928(9) – 1940 1.Продрозверстка 1.Продподаток Соціалізм -мінімум -зерновий П‘ятирічка -хлібозаготівлі -овочевий План побудови соціалізму -продзагони -грошовий 1.Індустріалізація 2.Розподіл землі 2.Стала земля 2.колективізація Відміна ТГВ 3.Відновлення ТВГ 3.Культ революції 3.Зрівняльна зарплата 4.Відробіткова зорплата 4.національне питання Голодомор 1921 – 1923рр.
Державна влада Виконавча влада Законодавча влада Судова влада Президент Кабінет Міністрів Верховна влада Конституційний суд Обласні суди Районні суди Верховна влада
Участь у районних та шкільних олімпіадах Кожного року учні, учасники предметних олімпіад з правознавства, є переможцями районних предметних олімпіад: 2003р. – Ткаленко Олександр (ІІ місце); 2005р. – Фертик Вікторія (ІІ місце); 2006р. - Фертик В. Переможниця правового брейн-рингу “Найрозумніший”; 2006р. – Мордюк Влада (ІІІ місце); 2005р. - Ткаленко Олександр нагороджений премією “Обдаровані діти України” в номінації “Суспільні науки” 2011 – 2012 – Сковородка Н. (ІІ місце), Панасюк А. (ІІ місце) Навчаються на юридичних факультетах ВУЗів: Катюха В., Дахно В., Чайка М., Христич В.
Моніторинг навчальних досягнень учнів з історії України, всесвітньої історії та правознавства
Я пам‘ятаю, як ще перший раз Несміливо прийшов у п‘ятий клас. Ніби незвично пролунав дзвінок, На перший той історії урок. Ввійшла вона – вродлива, молода – Заговорила ніби джерельная вода. Всміхнулась тепло і привітно – Й одразу в душах стало світло… Урок її з нетерпінням я чекав, Бо скільки пізнать за урок я встигав! Уважно вслухався я в кожне слово, Вбираючи перла добра і любові. Була вона кожному вчителька й мати. Й від щирого серця Вам хочу сказати: “вчителька мила, бутьте здорові. Прийміть найтепліші слова поваги й любові. Спасибі за мудрість, увагу, терпіння. Добра Вам і щастя, удач і везіння”. Ткаленко О. 6-Б кл.
Схожі презентації
Категорії