Формування інформаційної компетентності
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Формування інформаційної компетентності учнів при вивченні біології Мої учні будуть дізнаватися про нове не від мене; вони будуть відкривати це нове самостійно. Моє основне завдання – допомогти їм розкритися . М. Песталоцці
Компетентнісний підхід – це процес навчання, спрямований на формування та розвиток життєво важливих умінь і навичок особистості, що дає змогу адаптуватися в соціумі. Отже компетентність – це реально сформовані особистісні якості та мінімальний досвід діяльності.
Діяльність вчителя й учня в ході формування інформаційної компетентності Діяльність учителя Діяльність учня
Раціональне використання фактичного матеріалу підручника Залучення учнів до використання нових інформаційних технологій Формування вмінь: обробляти інформацію; одержувати інформацію під час дослідів Розвиток уміння учнів узагальнювати та систематизувати інформацію Засоби формування інформаційної компетентності Стимулювання учнів до використання додаткових джерел інформації
Підвищення якості знань Рівень інтелектуального розвитку Порівнювати Робити висновки Узагальнювати матеріал Самостійно здобувати знання Використовувати додаткову літературу Впливає Сприяє формуванню вмінь
З текстом підручника Методи: читання тексту з позначками; спрямоване читання Завдання: пояснити термін; знайти відповідь; скласти схему; заповнити таблицю З малюнками підручника Завдання: ознайомлення із зовнішньою та внутрішньою будовою організмів; аналіз підписів малюнків; робота з “німими” малюнками, користуючись умовними позначеннями на ілюстраціях; добір відомостей, необхідних для відповідей на запитання; порівняння зображених об'єктів; використання ілюстрацій як самостійного джерела знань; складання за малюнком характеристики біологічних об'єктів і процесів; виявлення зв'язків між живою і неживою природою; вивчення рис пристосованості організмів до середовища існування
Велике значення у формуванні інформаційної компетентності учнів має формування їх вміння обробляти інформацію та одержувати її під час проведення дослідів.
Практичні вміння учнів: працювати з лупою і світловим мікроскопом; проводити спостереження у природі; виготовляти найпростіші мікропрепарати; ставити елементарні досліди з вивчення життєдіяльності живих істот; розпізнавати організми різних таксономічних груп; використовувати здобуті на уроках біологічні знання для догляду за зеленими насадженнями і вирощуванням культурних та декоративних рослин
Інтелектуальні вміння, які сприяють розвитку мислення: розпізнавати частини клітини, органи рослин і тварин тощо; аналізувати основні ознаки рослин і тварин різних таксономічних груп; порівнювати певні біологічні об'єкти і процеси, знаходити в них риси подібності та відмінності; встановлювати зв'язки між будовою і функціями клітин, тканин, органів та їх систем; виявляти взаємозв'язки живих організмів із факторами навколишнього середовища
Залучення учнів до використання нових інформаційних технологій Використання навчальних програм із біології, програм-репетиторів. Використання програм, що контролюють. Використання програм біологічного дослідження. Використання можливостей Інтернету в процесі обробки питань, що стосуються сучасного розвитку біологічної науки. Демонстрування на уроці відеофрагментів. Використання проекторів при підготовці учнями доповідей, семінарів.
Засвоєння окремих фактів Формулювання біологічних понять, їх категорій і систем Засвоєння системи знань Оволодіння основними теоріями й провідними ідеями Узагальнення та систематизація інформації
Схожі презентації
Категорії