Державна рамка кваліфікацій вищої освіти України
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Матеріали до виступу Міністра освіти і науки України «Створення національної рамки кваліфікацій у вищій освіті України» на неформальній конференції міністрів освіти шести країн-учасниць Болонського процесу (Азербайджан, Вірменія, Грузія, Молдова, Росія, Україна) і трьох країн-спостерігачів (Казахстан, Киргизстан, Таджикистан) за сприяння Ради Європи і Міністерства освіти і науки Вірменії, м. Єреван, 8-9 вересня, 2008 р.) Виступаючий від України Іван Бабин
Приєднання України до Болонського процесу істотно вплинуло на цілі і зміст національної системи вищої освіти В якості значущих орієнтирів її розвитку на перший план вийшли завдання узгодження системи вищої освіти, що відповідають основним положенням щодо створення ЄПВО
Створення національної рамки кваліфікацій вищої освіти забезпечить: взаємне визнання на європейському та міжнародному рівні документів про освіту та навчання запровадження додатку до диплома європейського зразка підвищення мобільності студентів, наукових і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів конкурентоспроможність випускників на національному та міжнародному ринках праці і надання освіті високої якості
Цілі національної рамки кваліфікацій вищої освіти: - опис взаємозв’язку між кваліфікаціями, що існують в країні, визначення траєкторій навчання - зробити існуючі кваліфікацій/ступені легкозрозумілими для студентів, батьків, роботодавців, викладачів - допомога вищим навчальним закладам у створенні нових освітніх програм, а також підвищення рівня існуючих - розвиток системи забезпечення якості освіти - сприяння сумісності і порівнянності з міжнародними рівнями та спрощення процесу визнання академічних ступенів - врахування вимог суспільства до системи освіти та сприяння опису відповідних кваліфікацій - сприяння навчанню впродовж життя
Післядипломна освіта Рамка кваліфікацій системи вищої освіти України Структура освіти Рівні освіти Навчальні заклади Освітньо-кваліфікаційні рівні Період навчання Документ про освіту Вища освіта Незакінчена вища освіта Професійне училище Коледж Молодший спеціаліст 3 роки Диплом молодшого спеціаліста Базова вища освіта Інститут Бакалавр 4 роки Диплом Бакалавра Повна вища освіта Академія Університет Спеціаліст +1 роки Диплом Спеціаліста Магістр +1.5 роки Диплом Магістра Структура освіти Рівні освіти Навчальні заклади Науковий ступінь Період навчання Документ про освіту Післядипломна освіта Вищий навчальний заклад Післядипломна науково-кваліфікаційна програма Вищий навчальний заклад Кандидат наук Найвища науково-кваліфікаційна програма Вищий навчальний заклад Доктор наук
Цикл Рівень Назва кваліфікації ЄКТС Тип документа, що підтверджує кваліфікацію Навчальний заклад, який присвоює кваліфікацію ІІІ цикл Докторська програма V Доктор Диплом Доктора Університет ІІ цикл Магістерська програма ІV Магістр 60-120 Диплом Магістра Університет, академія І цикл Бакалаврська програма IIІ Бакалавр 180-240 Диплом Бакалавра Інститут, коледж в структурі ун-ту короткий цикл всередині І циклу Професійна вища освіта ІІ Спеціаліст 120 Спеціаліст, Диплом про вищу освіту Коледж I Молодший спеціаліст 60 Молодший спеціаліст, Сертифікат про вищу освіту Коледж
Розміщення кваліфікацій в рамці кваліфікацій Попередні академічні/ наукові ступені (до реформи) Еквівалент (після реформи) Науковий ступінь доктора наук ступінь Доктора Науковий ступінь кандидата наук ступінь Доктора Спеціаліст (5-6 років) ступінь Магістра Спеціаліст (4 роки) ступінь Бакалавра Молодший спеціаліст (не менше 2 років) Спеціаліст, диплом про вищу освіту Молодший спеціаліст (не менше 1 року) Молодший спеціаліст, свідоцтво про вищу освіту
Основні проблеми щодо запровадження НРК: розробка принципів, механізмів та процедур запровадження докторського навчання як третього Болонського циклу; працевлаштування випускників першого циклу — бакалаврів; створення системи оцінки якості вищої освіти, яка б відповідала європейським стандартам і нормам; забезпечення мобільності студентів та професорсько-викладацького складу; розширення практики соціального партнерства
Методологічні питання створення національної рамки кваліфікацій: - забезпечення балансу між описом кваліфікаційних вимог за рівнями і їх точністю, можливістю оцінки і вимірювання, операціональністю системи - врахування в описах кваліфікацій академічних і професійних складових та їх рівноцінність - удосконалення і посилення опису кваліфікаційних вимог за рівнями із збереженням принципу простоти - врахування відмінностей національних систем, національної і секторальної специфіки
Схожі презентації
Категорії