Психологічно-педагогічні аспекти профілактики правопорушень, алкоголізму та наркоманії серед неповнолітніх
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Комунальний заклад освіти «Спеціалізована школа №44 природничо-медичного профілю» Дніпропетровської міської ради Психологічно-педагогічні аспекти профілактики правопорушень, алкоголізму та наркоманії серед неповнолітніх. Підготувала: заступник директора з виховної роботи Марченко С.В.
СУТНІСТЬ І МЕТОДИ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ Система виховних заходів школи має бути спрямована на вдоско- налення способу життя учнів. Дитина має почувати себе комфортно у школі, особливо в класі, між однолітками та із своїми вчителями і вихователями. Якщо так є, то вона обирає для себе правильну соціальну орієнтацію. Мета превентивного виховання полягає у розвитку почуття соціальної відповідальності підлітків за свою поведінку, сприяє не лише усвідомленню своїх прав а й обов’язків.
Система превентивного виховання – це керована діяльність, яка забезпечує теоретичну і практичну реалізацію заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження, подолання відхилень у поведінці школярів і запобігання розвитку різних форм їх асоціальної та аморальної поведінки. “Превентивний” – в перекладі з латинської (prаventivus) означає запобіжний.
Функції превентивного виховання: - діагностична (виявлення причин і факторів відхилень у поведінці); реабілітуюча (перевихована, спрямована на подолання негативних проявів у поведінці); координуюча (координація зусиль усіх зацікавлених виховних інститутів у попередженні і подоланні асоціальної поведінки); прогностична (передбачення можливих негативних явищ у поведінці неповнолітніх).
Всі превентивні заходи, які складають систему роботи школи поділяються на три типи: Первинна соціальна профілактика спрямована на збереження і розвиток умов, що сприяють здоров’ю, збереженню життя дітей, на попередження несприятливого впливу на дитину. Третинна або цілеспрямована профілактика включає сукупність заходів, спрямованих на попередження переходу відхилень у поведінці дитини в більш важку стадію. Вторинна – якомога раніше виявлення негативних змін у поведінці дитини з метою попередження їх подальшого розвитку.
Первинна профілактика рання діагностика ( вивчення індивідуальних особливостей, виявлення дітей з відхиленням у розвитку та поведінці, педагогічна корекція відхилень у поведінці учнів ; визначення сімей, в яких вихованню дітей не приділяється належної уваги, знайомство з сімейними умовами, допомога батькам у виховання дітей тощо) ; потижневий контроль адміністрації за відвідуванням учнями школи ; робота з класними керівниками щодо попередження пропусків без поважних причин ; просвітницька робота з учнями ; просвітницька робота з батьками. Соціальна профілактика ( щоденники спостережень,анкетування,тестування, моніторинг, соціальний паспорт)
Просвітницька робота з учнями Проведення декади та місячника правових знань, прав дитини, уроки правознавства Робота клубу “За здоровий спосіб життя” Виступ агітбригади “Ми - за здоровий спосіб життя” Конкурс стіннівок “Молодь обирає здоров'я” Класні години на правову тематику, зустрічі з працівниками правоохоронних органів Рейди “Школа без цигарок”, “Перерва”, “Комп’ютерний клуб” Робота наркопоста Факультатив “Школа проти СНІДу” Факультатив “Молодь на роздоріжжі” Зустрічі з лікарями-спеціалістами Зустрічі з спеціалістами Центру соціальних служб для сім'ї та молоді.
Просвітницька робота з учнями Факультатив “Молодь на роздоріжжі” Виступ агітбригади “Ми - за здоровий спосіб життя” Класні години на правову тематику Уроки правознавства
Вторинна профілактика Робота шкільної Ради профілактики правопорушень ПОБУДОВАНА НА ПРИНЦИПАХ ВИВЧЕННЯ ТА ВРАХУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ, ПРОЕКТУВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇЇ РОЗВИТКУ, САМОВРЯДУВАННЯ, САМООРГАНІЗАЦІЇ ТА САМОВИХОВАННЯ. Робота органів учнівського самоврядування Охоплення учнів гуртковою роботою Індивідуальна робота з учнями Соціально-педагогічний супровід
Зайнятість учнів у позаурочний час Зайнятість учнів школи Зайнятість учнів, що стоять на внутришкільному обліку
Цілеспрямована профілактика облік учнів, схильних до правопорушень облік батьків, які не займаються вихованням дітей закріплення за учнями вчителів-наставників та залучення до різних видів громадсько-корисної діяльності залучення до роботи в гуртках індивідуальна робота з учнями психолога (всебічна діагностика, корекційна і розвиваюча робота) індивідуальна робота з сім’єю (надання методичної та педагогічної допомоги, заслуховування на радах профілактики) РОБОТА З УЧНЯМИ, СХИЛЬНИМИ ДО ПРАВОПОРУШЕНЬ, МАЄ ЦІЛКОМ ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ХАРАКТЕР
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ Поведінка в сім'ї: дитина виявляє інтерес до сімейних справ, проблем у родині, переживає разом з іншим членами родини радощі й негаразди. Поведінка в школі: уважність на уроках, старанність у виконанні завдань учителів. Вияв почуття відповідальності за доручені справи, бережливе ставлення до шкільного майна, дотримання правил для учнів і режиму закладу. Ставлення до старших: ввічливість у спілкуванні, надання посильної допомоги тим, хто її потребує. Ставлення до ровесників: активна участь у спільній діяльності. Прагнення поділитися своїми успіхами та невдачами з товаришами. Бажання безкорисливо допомагати друзям, прагнення не підводити клас, групу. Поведінка в громадських місцях: дотримання правил вуличного руху, збереження природи, дотримання чистоти в громадських місцях, у транспорті, на вулиці. Ставлення до самого себе: охайність і бережливість, дотримання правил особистої гігієни, виконання режиму дня, адекватна оцінка своєї поведінки та окремих вчинків, правдивість, принциповість.
Схожі презентації
Категорії