Педагогічні технології
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ТЕМА 12: ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ План 1. Особливості та види спілкування. 2. Ефективне слухання як елемент процесу спілкування. 3. Умови успішного спілкування. Бар’єри у спілкуванні. 4. Стилі педагогічного спілкування.
Технологізація — неухильне дотримання змісту і послідовності етапів впровадження нововведень
Одним із перших оприлюднив ідею технологізації навчального процесу видатний чеський мислитель-гуманіст, педагог, громадський діяч Ян-Амос Коменський (1592—1670)
Видатний французький філософ і педагог епохи Просвітництва Жан-Жак Руссо (1712—1778) основою розвитку особистості вважав вільне виховання, за якого «дитина живе в радості, самостійно відчуваючи, слухаючи, спостерігаючи світ, духовно збагачуючись, задовольняючи жагу пізнання»
Йоганн-Генріх Песталоцці Швейцарський педагог Йоганн-Генріх Песталоцці (1746—1827) актуальним завданням педагогіки вважав створення «механізму освіти»
Рудольф Штейнер Австро-німецький філософ і педагог, засновник антропософії Рудольф Штейнер (1861—1925) започат кував індивідуальний підхід до виховання дітей,
«Педагогіка творчості» Представники «педагогіки творчості» (Ф. Гансберг, Е. Лінде, Г. Шаррельман) засуджували спроби вплива ти на неповторну особистість дитини за допомогою тех нології.
«Вільное виховання» Технології «вільного виховання» започаткували і розвивали Лев Толстой (1828—1910), Костянтин Вентцель (1857—1947), Луїза Шлегер (1863—1942) та.
«Педагогічна техніка» — сукупність прийомів і засобів, спрямованих на чітку й ефективну організацію навчальних занять 1
Трансформація змісту технологій від «технології в освіті» до «технології освіти» охоплює чотири періоди 1. 1940—1950 рр. 2. Середина 50-х — 60-ті роки 3. 70-ті роки XX ст. 4. 80-ті роки XX ст. — початок XXI ст.
Факти 1946 р. — обґрунтування плану аудіовізуальної освіти в університеті штату Індіана США. 1954 р. — обґрунтування ідеї програмованого навчання. 1961 р. — відкриття факультету технології навчання в університеті Південної Кароліни. 1968 р. — розроблення і застосування мови програмування ЛОДО в школі (Масачусетський технологічний інститут США). 1976 р. — створення першого персонального комп'ютера. 1981 р. — застосування у навчанні спеціальних програмованих засобів у дисплейних класах. 1990 р. — використання інтерактивних технологій в освіті.
Асоціація з педагогічних комунікацій і технологій США трактує її як комплексний, інтегрований процес, який включає людей, ідеї, засоби і способи організації діяльності для аналізу проблем, що охоплюють основні аспекти засвоєння знань. У «Глосарії термінів з техноло гій освіти» (Париж, ЮНЕСКО) : системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання та засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їх взаємодії, завдання якого — оптимізація форм освіти. Здібність слухати Сутність і особливості педагогічної технології
В освітній практиці педагогічна технологія може функціонувати на таких рівнях: 1. Загальнопедагогічний 2. Предметно-методичний 3. Локальний (модульний)
Освітня технологія відображає загальну стратегію розвитку освіти, єдиного освітнього простору
Педагогічна технологія Відображає тактику реалізації освітніх технологій у навчально-виховному процесі за наявності певних умов
Технологія навчання (виховання, управління) Цей тип технології моделює шлях освоєння конкретного навчального матеріалу (поняття) в межах відповідного нав чального предмета, теми, питання.
Співвіднесення дидактичних систем і технології навчання Технологічний напрям організації педагогічного процесу. 2. Гуманістичний напрям організації педагогічного процесу.
Технологічна схема Технологічна схема — умовне зображення технології процесу, поділ його на окремі функціональні елементи і позначення логічних зв'язків між ними.
Технологічна карта — опис процесу у вигляді покрокової, поетапної послідовності дій із зазначенням засобів, що використовуються. Технологічна карта
Інноваційна педагогічна технологія Інноваційна педагогічна технологія - комплексний, інтегрований процес, що охоплює суб'єктів, ідеї, способи організації інноваційної діяльності і забезпечує результативність нововведення.
Класифікація педагогічних технологій 1. За рівнем застосування 2. За провідним чинником психічного розвитку 3. За філософською основою 4. За науковою концепцією засвоєння досвіду 5. За ставленням до дитини 6. За орієнтацією на особистісні структури 7. За типом організації та управління пізнавальною діяльністю
— концептуальність — діагностичне визначення цілей — економічність — алгоритмізованість, — коригованість — візуалізація — декомпозиція педагогічного процесу — однозначність виконання передбачених процедур і операцій Головні ознаки педагогічної технології
Схожі презентації
Категорії