Ігрові технології в навчальному процесі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Етапи гри: Ігрова задумка; Правила гри; Ігрові дії; Пізнавальний зміст гри; Обладнання гри; Результат гри;
Стан дітей у процесі гри – це стан позитивний з багатьох точок зору: емоційний, психологічний, учні можуть відпочити розслабитись отримати задоволення. Гра навчає, допомога довідатися про щось нове. Гра розвиває пам’ять, чіткість розуму, змушує дитину читати книгу.
Гра стимулює самостійну діяльність. Гра дає можливість відчути власний інтелектуальний успіх, що важливо не тільки для успішних учнів, але й для тих хто зазнає утруднень під час засвоєння програмового матеріалу. Гра може розбудити найслабішого учня, заставить його працювати.
При розробці ігрових технологій треба враховувати: Склад гравців; Інтелектуальний розвиток; Особливості віку; Особливості інтересу; Рівні спілкування.
« Мозковий штурм» Учитель на початку уроку ставить проблему, учні висловлюють особисті думки, припущення, які записують на дошці чи аркуші паперу. Основне завдання – збір якомога більшої кількості ідей.
« Знайди помилку» дітям дають змогу аналізувати певні ситуації і знаходити помилки у художньому тексті, спираючись на знання, отримані на уроках географії. « Асоціації» Цей прийом сприяє залученню особистісного досвіду учнів.
« Світлофор» Заздалегідь учні виготовляють уявний світлофор, прямокутну смужку з картону, яка з одного боку обклеєна червоним папером, з іншого – зеленим. Під час фронтального опитування учні сигналізують учителеві, чи знають вони відповідь на запитання
« Пазли» Клас об’єднується в 4 – 6 груп, кожна команда отримує пакет, у якому заготовлені пазли. Це може бути порізана географічна карта, яку учням потрібно скласти на швидкість, або зашифроване завдання. Для того, щоб його отримати, групі потрібно скласти малюнок ( карту, схему, тощо), склеїти його, а лише тоді на звороті можна прочитати завдання.
« Сенкан» За його допомогою можна синтезувати інформацію у алгоритмічній формі. « Хто швидше» Учням за фіксований час пропонують написати та показати якомога більше географічних об’єктів чи термінів до теми чи розділу, який вивчали. Можна урізноманітнювати вправу, подівши клас на 3 – 6 команд, або ускладнювати, вибравши або окрему категорію, або літературу.
«Хто більше» Учням за фіксований час пропонують написати або показати якомога більше географічних об’єктів з теми чи розділу, який вивчали. Можна урізноманітнювати вправу, поділивши клас на 3 – 6 команд, або ускладнювати, вибравши або окрему категорію, або літеру, з якої починається чи закінчується слово.
« Хто далі» Учень називає географічний об’єкт чи термін, наступний повторює попередній і добавляє свій, хто переплутав чи забув, вибуває з гри «Знайди зайвого» Учням пропонують перелік слів з теми, серед яких трапляється поняття, які даній темі не належать. Потрібно знайти зайві і вилучити.
«Кросворди» Можливі різні варіанти застосування кросвордів: заповнивши вільні клітинки; розгадати кросворд, всі слова якого розпочинаються з однієї літери; самим складати кросворд до певної теми; заповнити кросворд, у якому виділені окремі клітинки і розгадати ключове слово.
Питання до тексту. Учням пропонують прочитати текст чи параграф підручника та поставити до нього запитання. Запитання можна ставити одне до тексту чи параграфу, до кожного абзацу або якомога більше запитань.
« Читання з позначками» На початку уроку учні пригадують, що їм відомо з даної теми, потім читають текст з підручника, супроводжуючи процес читання позначками олівцем: + - ця інформація для мене є вже відомою; - нова інформація; ! – це мене зацікавило, хочу дізнатися більше; ? – інформація суперечить моїм знанням, сумніваюсь у її правильності.
« Шифрограма» методичний прийом варто використовувати під час роботи з текстом підручника. Учням за певний проміжок часу слід прочитати параграф підручника і передати його зміст за допомогою умовних знаків, схем, малюнків. Шифрограми учні можуть обмінюватись і намагатися відтворити зміст матеріалу.
« Літературний герой» Такий методичний прийом базується на використанні уривків художніх творів або висловлюваннях літературних персонажів. Учням пропонують прочитати твердження барона Мюнхгаузена і підкреслити ті твердження, які є неправильними.
“Пошта” Кожному учневі відповідно до номера у класному журналі присвоюють порядковий номер, що служить адресою, на яку приходять листи. Учні на аркушах паперу записують питання з навчальної теми і відправляють адресату. Учень, який отримав листа, пише відповідь і надсилає вчителеві.
« Німа карта» Учні отримують контурні карти, на яких нанесені певні географічні об’єкти ( контури країн, річки, міста, області, озера, моря, острови). За певний час школярі мають підписати дані об’єкти. Можна ускладнити прийом, наприклад лише за контурами назвати країну, озеро, річку, острів, півострів.
«Слова із слова» На дошці учитель записує якусь географічну назву. З літер цієї назви треба скласти інші географічні назви, не додаючи нових літер. «Словник на кодуванні» Учням пропонують скласти слова з перевернутих слів.
« П’ятнадцять кроків» Рухлива гра. Об’єднуючим змістом можуть бути прізвища мандрівників – географів, назви міст, річок, країн, островів, озер та інших географічних об’єктів. На підлозі відмічають 15 крапочок. Учасники мають пройти відстань, позначену ними, і промовляти з кожним кроком назву географічного об’єкта, що починається чи закінчується на певну літеру.
«Оціни рішення» У грі бере участь клас, що об’єднують у дві команди. За вивченою темою командою. За вивченою темою командам пропонують для аналізу певні ситуації. Додатково членам команди вручають картки, що містять одне – два запитання і спрямовані на висвітлення різних аспектів проблеми, сформульовані у ситуації. Картки – завдання мають на меті забезпечити комплексний розгляд змісту ситуації.
« Географічний КВК» У КВК беруть участь команди з одного або різних класів, яким за 2 – 3 тижні дають завдання: продумати назву команди: емблему, що відповідає назві команди і темі КВК, скласти вітання, підготувати розповідь на конкурс із використанням географічних термінів, понять, а також рекламу якоїсь країни чи регіону; скласти кросворд для команди – суперниці; придумати загадку – пантоміму на задану тему; скласти для команди - суперниці три питання на конкурс «Чи знаєте ви?» ; підготувати конкурс пісень, певною мірою пов’язаних із географією.
Географічний турнір. На початку теми учні об’єднуються у 3 – 5 команд і отримують запитання до турніру. Схема проведення аналогічна до міських та обласних та Всеукраїнських турнірів. Перед початком проходить жеребкування. Команда – опонент викликає команду – доповідача на будь – яке питання з переліку.
«Динамічні паузи на уроці географії як засіб забезпечення оптимізації рухової активності школяра» Вправи – енергізатори Глобус по класі Австралійський дощ Гра розминка. « Ми йдемо полювати на лева!»
«Динамічні паузи на уроці географії як засіб забезпечення оптимізації рухової активності школяра»Вправи – енергізаториГлобус по класіАвстралійський дощГра розминка.« Ми йдемо полювати на лева!»
Схожі презентації
Категорії