Інформаційно-комунікаційні технології на уроках розвитку зв’язного мовлення в початкових класах як засіб формування мовленнєвих компетентностей учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Інформаційно-комунікаційні технології на уроках розвитку зв’язного мовлення в початкових класах як засіб формування мовленнєвих компетентностей учнів Колективна робота вчителів початкових класів Харківського району Керівник творчої групи - Різник Світлана Вікторівна
Переваги використання ІКТ Дозволяють представити навчальний матеріал яскравіше, доступніше, сприйняття стає більш емоційним і тому більш ефективним; сприяють реалізації розвивального навчання, проблемно-діалогічного підходу, дають змогу організувати творчу діяльність; дозволяють здійснити диференційований підхід у навчанні; враховують психолого-педагогічні особливості молодшого шкільного віку, зокрема перевагу наочно-образного мислення над абстрактним; підвищують мотивацію до навчання.
Використання ІКТ на уроках розвитку зв'язного мовлення складання твору-опису; складання твору за картиною; складання діалогу; складання тексту ділового стилю; написання переказів.
Пам'ятка для складання твору-опису 1. Виділити ознаки предмета, які потрібно описати. 2. Подумати, яких слів можна вжити, щоб опис був точним і яскравим, які порівняння використати. 3. Визначити своє ставлення до предмета, що описується.
Зразок електронної картки Питання Де росте яблуко? Якого воно кольору? Опорні слова На городі, на грядці, на дереві, на кущі, у землі; червоне, зелене, жовте, червонобоке … Опорні словосполучення Росте на дереві; червонобоке, зеленого кольору; круглої форми… Опорні речення Яблуко росте на … . Воно … кольору, ... форми. …
Пам'ятка для складання твору за картиною Зверни увагу на назву картини. Вона часто говорить про задум художника про те, що він вважав у своїй картині найголовнішим. Розглянь картину, вдумайся в її зміст (що тут відбулося, чому?). Постарайся уявити: що було до моменту, зображеного художником, що буде після нього. Поміркуй, кого, у чому і як ти будеш переконувати своїм оповіданням. Сформулюй тему та основну думку оповідання; в залежності від цього придумай до нього заголовок. Склади план. Постарайся включити у розповідь діалог, елементи опису.
Зразок електронної картки План роботи над картиною 1. До якого жанру належить ця картина? 2. В якій техніці виконано роботу? 3. Хто автор? 4. Що на ній зображено? 5. Чим подобається ця картина? 6. Що автор хотів показати цією картиною?
Правила поведінки учасників діалогу Вимовляйте слова спокійно, розбірливо, не кричіть. Говоріть коротко, старайтеся ясно виразити свої думки. Менше говоріть про себе. Знайдіть тему, яка цікава для всіх. Не ображайте співрозмовника. Враховуйте з ким розмовляєте. Доброзичливо, шанобливо ставтеся до співрозмовника.
Зразок електронної картки Побудуйте діалог за сюжетом і опорними словами: Уявіть, що ви прийшли до дитячої бібліотеки і хочете навчитися вибирати книгу за каталогом. Опорні слова й словосполучення: Доброго дня, дякую за книжку, «Пізнай себе у квітці» Т.Корольової, каталог, знаходимо картку з шифром книжки, хотів би ще журнал “Пізнайко”, абонемент, читальний зал, гаразд, дякую.
Пам'ятка для складання текстів ділового стилю Оформлення листа 1. Пишіть на якісному папері, чорнилом. 2. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа. 3. Вживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої букви. 4. Дотримуйтеся композиції листа (початку, основної частини, кінцівки). 5. Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. 6. Ставте розбірливий підпис, число. 7. Не залишайте листів без відповіді.
Добрий день, дорогий братику Петре! Листа від тебе отримав. Сердечно дякую. Ти питаєш про мої шкільні справи. Успіхи в мене непогані. Вчуся добре. Сьогодні отримав «12» з української мови. Захоплююсь математикою, спортом, відвідую музичну студію. А як проходить твоя військова служба? Чекаю від тебе вістей. Бажаю тобі всього найкращого. 12.02. 2011 р. Твій брат Іван Зразки текстів ділового стилю (лист)
Пам'ятка для написання переказу Уважно прочитай текст, з’ясуй значення незрозумілих слів. Дай відповідь на питання, запропоновані вчителем. Якщо зазнаєш труднощів, перечитай відповідні частини тексту. Визнач основну думку тексту. Знайди ті слова, словосполучення і речення, які особливо важливі для її розкриття. Розділи текст на композиційні і змістові частини відповідно до плану або склади план самостійно. Прочитай текст знову, розділяючи змістові частини його значними паузами. Переказуючи текст, слідкуй за послідовністю, намагайся передавати всі основні факти. Прочитай ще раз ту частину, переказ якої не вдався.
Зразок електронної картки План 1. Старий дуб. 2. Свідок багатьох подій. 3. Гордий дуб на узліссі. Опорні слова та словосполучення: Густе гілля, величезний дуб, розчісує хмарам коси, урагани битв, свідок подій, з сільськими хлопчаками … Опорні речення: _______ розкинув ______ гілля ______ дуб. Його верхів’я ________ розчісує ______. Скільки _____ ______? ______ не знає. Повз нього проносились …
Зразок електронної картки Розглянь малюнок і запиши розповідь за поданим планом: 1. Де ростуть абрикоси? 2. На чому вони висять? 3. Якого кольору ягоди? 4. Які вони на вигляд? 5. Які абрикоси на смак? 6. Чим корисні? Розглянь малюнок і запиши розповідь за поданим планом: 1.Де росте малина? 2. На чому висять її ягоди? 3. Якого кольору ягоди? 4. Які вони на вигляд? 5. Яка малина на смак? 6. Чим корисна?
Зразок електронної картки Питання: 1. Де живе білочка? 2. Яка в неї шубка? 3. Яка мордочка? 4. Які вушка? Опорні слова: У лісі, у норі, у дуплі; пухнаста, руда, золотиста, м’яка, сіра; витягнута, гостренька, широка, цікава; чутливі, маленькі, великі, з китичками
Висновки Умілий підбір дидактичних засобів з комп’ютерною підтримкою та поєднанням педагогічної майстерності сформують належне підґрунтя для оволодіння учнями матеріалом, сформують уміння правильно будувати зв’язні висловлювання та виконати інші необхідні в цьому плані завдання.
Схожі презентації
Категорії