Реклама. Види реклами
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Реклама - це не просто рекламне оголошення саме по собі, це частина нашого суспільства, соціальне явище, яке впливає на стиль нашого життя і, в свою чергу, залежить від нього. Поняття «реклама» стало в останні роки терміном, що викликає цілком певне коло асоціацій в економічному, соціокультурному і політичному сенсах. В економічному сенсі реклама найчастіше асоціюється з виробництвом, бізнесом, торгівлею, комерцією, товарами, послугами, зайнятістю, в соціокультурному - з видовищними заходами, подорожами, модою, шоу, релігійними та благодійними акціями, знайомствами, в політичному - з політичними партіями, лідерами , виборами, гаслами, листівками, акціями протесту, маніфестаціями і т.п
Стародавні форми рекламної діяльності Першою формою протореклами, природно, була усна реклама, що зародилася ще до поширення писемності. У ході спілкування люди передавали певні відомості, які могли виконувати і рекламні функції. Пізніше, в античні часи професійними розповсюджувачами таких відомостей стали міські глашатаї, які крім оголошення адміністративної, політичної та ділової інформації виконували і роль розповсюджувачів відомостей комерційного та рекламного характеру. Специфічним жанром усної реклами можна вважати рекламні пісні, зміст однієї з яких, призначеної для древніх жителів Афін, призводить Ф. Котлер: «Щоб очі сяяли, щоб червоніли щоки і, щоб не в'яла дівоча краса, розумна жінка купуватиме косметику за розумними цінами у Ексліптоса ».
Прообразом сучасної друкованої реклами виступали наскальні написи, древні варіанти «графіті», папірус і берестяні грамоти, часом містять елементи комерційної та політичної рекламної інформації. Аналіз шумерської писемності (Вавилон), висхідної до IV століття до нашої ери, дозволив німецькому досліднику Гансу Бухло говорити про шеститисячного практиці рекламної діяльності і випустити книгу «Шість тисяч років реклами».
Середньовічний етап розвитку реклами Крім міських глашатаїв, в Х I - XII століттях в європейських країнах з'являються так звані «герольди» (від нім. «Herold»-вісник, глашатай), які при дворах королів і великих феодалів виконували функції доведення до підданих їх указів, роль розпорядників на торжествах і лицарських турнірах, а також займалися складанням родоводів, літописних матеріалів та ін.
Народження першої друкованої реклами датується 1473 роком, коли в Англії (Лондон) Вільям Кокстон віддрукував і поширив листівку про продаж книги релігійного змісту. До кінця Х V століття в Європі працювало близько 200 друкарень у 69 містах. У цей же період з'являються такі нові види рекламної продукції, як друковане оголошення, каталог, проспект, прейскурант, «летючий листок» і афіша.
Виникнення і розвиток рекламної індустрії Появі перших газет передувала поява нових специфічних професій - англійських "newsmens", французьких "Нувелліст", італійських "новелланті" і «газеттанті», тобто збирачів, переписувачів і рознощиків новин. У Х VI столітті у Венеції вартість послуг професійного переписувача новин у вигляді «листків повідомлень» оцінювалося в одну дрібну срібну монету - «gazzetta». У повсякденній мову слово «газета» увійшло з 1631 року, коли Теофраст Ренодо (1586-1653) створив французьку «La Gazette», перейменовану у 1762 році в «Gazette de France», яка проіснувала до 1914 року. Таким чином, вже в ХVI столітті були створені серйозні передумови для швидкого розвитку пресової реклами, що має досить істотне значення і в наші дні.
У 1568 р. з'являється перший прототип сучасної газети - баварська протогазета торгово-лихварського будинку Фуггерів, а в 20-х роках Х VII століття - перші англійські газети. З часом вони стають засобом поширення рекламної інформації і, крім того, виникають газетні видання з чисто рекламної та комерційної спрямованістю - в 1625 р. з'являється перша реклама в англійській газеті, в 1704 р. - перша рекламна газета «Бостон Ньюслеттер», в 1783 р . - перша американська щоденна рекламна газета і в 1887 р. перша журнальна реклама (США). З Х I Х століття по теперішній час преса стає головним джерелом рекламної інформації практично у всіх країнах світу.
В кінці Х I Х століття, у 1895р. винаходяться кіноапарати братів Люм'єр (Франція), М. Складановський (Німеччина), в 1886р. - Р. Поула (Англія), А. Самарського (Росія) верб 1987р. - Ф. Дженкінса (США), з'являється спочатку німе, а в 20-х роках ХХ століття звукове кіно. Досить швидко розвивалася радіореклама, з другої половини 20-х років починає розвиватися практичне телебачення і до середини 40-х років воно набуває масового характеру. У 1947 році в США створюється перше комерційне телебачення. Реклама «завойовує» канал ЗМІ, який до цього часу виступає як найбільш масовий і, одночасно, самий дорогий. Подальші роки характеризуються швидким розвитком професійної і побутової аудіо-і відеотехніки. На початку 90х років з’явилася мережа “ Інтернет”, яка стала найкращим середовищем для розвитку комерційних, маркетингових та рекламних комунікацій. А зараз реклама є невід’ємною частиною нашого життя.
Схожі презентації
Категорії