Оцінки ефективності державного регулювання експорту та експортних цін на ринку зернових та олійних культур в Україні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
* Оцінки ефективності державного регулювання експорту та експортних цін на ринку зернових та олійних культур в Україні 31 березня 2011 Київ Інститут розвитку аграрних ринків
* Законодавча база регулювання експортних цін та обсягів сільськогосподарської продукції Зерно Введення експортних квот Постанова КМУ від 04 жовтня 2010 р. № 938 - встановлено квоти на експорт зерна – 4,2 млн.т. Реєстрація зовнішньоекономічних контрактів Постанова КМУ від 13 грудня 2010 р. N 1254 - з 1 лютого 2011 року митне оформлення продукції, що експортується, здійснюється на підставі зовнішньоекономічних контрактів, укладених та зареєстрованих виключно на Аграрній біржі Законопроект №8053 - експорт соціально значимої с/г продукції може здійснюватися виключно виробниками такої продукції (в межах обсягів власного виробництва) та Державним агентом із забезпечення експорту. Створення державної зернової корпорації
* Динаміка внутрішніх цін реалізації зернових культур сільськогосподарськими підприємствами, 2008/09-2010/11 МГ
* Роздрібні ціни на хлібобулочні вироби, що реалізуються підприємствами роздрібної торгівлі по Україні за 2010 рік
* Мета: Недопустити дефіцит зерна та продукції його переробки; Недопустити зростання цін на зерно та продукцію його переробки. Методи: Введення квот та ліцензій на експорт зерна; Обмеження рентабельності борошномельних та хлібопекарських підприємств. Державне регулювання ринку зерна
* Результати регулювання Реальна загроза дефіциту борошна та інших продуктів; Втрата прибутків всіх участників зернового ланцюга (виробник – переробник - експортер); За нашими розрахунками втрати складають: для сільськогосподарських товаровиробників від зниження середніх цін на зернові культури - мінімально 1,0 млрд. грн. (200 грн./т х 5 млн. тонн зерна). - для експортерів зерна від запровадження обмежень на експорт - 2,0 млрд. грн. (5 млн. тонн зерна х 400 грн./т). Підвищення рівня корупції у торгівлі зерном; Втрати держави (погіршення інвестиційного клімату, зменшення надходжень до бюджету).
* Провести системні реформи в аграрному секторі для підвищення ефективності сільськогосподарського виробництва та створення прозорих правил для просування вітчизняної продукції на зовнішні ринки за рахунок: - відмови від адміністративного втручання у процеси ціноутворення на сільськогосподарську продукцію, використання антимонопольного законодавства у випадку різкого коливання цін на сільгосппродукцію; відмови від будь-яких обмежень експорту сільськогосподарської продукції. Необхідно Створити умови для розвитку ринку зерна, шляхом: впровадження нових фінансових механізмів у сільському господарстві, зокрема: створення механізму кредитування під заставу майбутнього врожаю; подальше удосконалення системи впровадження складських документів на зерно; розвиток інфраструктури зберігання та транспортування зерна тощо
* Системним вирішенням проблеми зростання внутрішніх цін на зерно може стати заміна адміністративних важелів на ринкові – інтервенції державних агентів на ринку. Для забезпечення економічної доступності продовольства для населення доцільно використовувати заходи грошової або продуктової підтримки малозабезпечених верств населення
* Законодавча база регулювання експортних цін та обсягів сільськогосподарської продукції Насіння соняшнику Закон України від 10.09.99 № 1033-XIV „Про ставки вивізного (експортного) мита на насіння деяких видів олійних культур” насіння деяких видів олійних культур з 1 січня 2011 року обкладається за ставкою вивізного мита (у відсотках митної вартості товару) – 11%.
* Динаміка внутрішніх цін реалізації насіння соняшнику сільськогосподарськими підприємствами, 2008/09-2010/11 МГ
* Сценарій відміни експортного мита у торгівлі з ЄС За розрахунками УАК У результаті скасування мита Україна може перетворитися з експортера соняшникової олії на імпортера, при цьому ціни на соняшникову олію в ЄС вищі, ніж в Україні, що призведе до зростання цін на олію приблизно на 70%, а на продукцію з використанням соняшникової олії (майонези, маргарини) – на 130-150%. У разі збереження вивізного мита тенденція до підвищення попиту на українську соняшникову олію зберігатиметься, а відповідно, потреба у сировині для переробки на внутрішньому ринку також збережеться. Висновок: Стратегічний інтерес України на ринках насіння соняшнику та продуктів його переробки полягає у розширенні експорту продукції з вищою часткою доданої вартості, тому скасування або зниження експортного мита на насіння соняшника не може бути предметом переговорів при створенні зон вільної торгівлі з ЄС та іншими країнами або митними територіями.
Схожі презентації
Категорії