Нецінові чинники попиту та пропозиції
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Нецінові чинники попиту та пропозиції Розробка вчителя економіки Смілянської спеціалізованої школи І-ІІІ ст №5 Битько Юлії Вікторівни
Після вивчення теми ви дізнаєтесь: Як формуються попит і пропозиція на ринку товарів. Які нецінові чинники впливають на зміну попиту і пропозиції. Що показує еластичність за ціною.
Отже, ринкова угода, що передбачає домовленість про ціну, відбувається за умови, коли бажання покупців придбати товар збіглося з бажанням продавців його продати. Рішення покупців придбати товар і є попитом. Рішення продавців продати товар називається пропозицією
Закон попиту: чим вищою є ціна на товар за незмінних інших чинників,тим менше є попит на нього. У теорії обернену залежність між ціною та попитом пояснюють : ефектом доходу ( нижча ціна на певний товар дозволяє людині придбати його у більшій кількості) ефектом заміщення ( заміна відносно дорожчих товарів на ті, ціни яких знижуються або залишаються незмінними)
Крива попиту Має від’ємний нахил, відображає закон попиту. Функція попиту – залежність величини попиту ( Q D ) від ціни (P). Q D = f (P) – функція попиту P D (попит) P1 -------- A P2 --------------------- B Q1 Q2 Q
Закон пропозиції: із підвищенням ціни величина пропозиції зростає і навпаки. Пряму залежність між ціною та величиною пропозиції теоретично можна пояснити двома ефектами: ефект перерозподілу ресурсів на користь виробництва товару з вищою ціною, (вища ціна – це більша виручка і більший прибуток); ефект залучення до використання гірших ресурсів ( зростання кількості ресурсів зумовлює збільшення обсягів виробництва).
Крива пропозиції Має додатковий нахил. Відображає закон пропозиції. Функція пропозиції – Залежність величини пропозиції (Qs ) від ціни (P) Qs = f (P) – функція пропозиції P S ( пропозиція) Р2------------------ А P1 --------- В Q1 Q2 Q
Проаналізуйте зміни попиту і пропозиції:D S 1.Впровадження нових технологій виробництва кондиціонерів ( ринок кондиціонерів). 2. Мода на бейсболки поступово відходить (ринок бейсболок). 3. Уряд субсидує продукти дитячого харчування. 4. Відбулась успішна компанія рекламування зубної пасти “ Жемчуг”. 5.Знизились ціни на ноутбуки(ринок комп`ютерів). 6. Внаслідок посухи зібрано низький урожай кукурудзи (ринок кукурудзяного борошна).
Еластичність показує, якою мірою зі зміною ціни змінюється обсяг попиту чи пропозиції товару. Еластичність попиту за ціною: E D =∆Q% ÷∆P% Еластичність пропозиції за ціною: E s = ∆Q% ÷ ∆P%
Попрацюйте разом! При підвищенні ціни на 10% обсяг попиту знизився на 30%. Розрахуйте коефіцієнт еластичності. Наведіть приклади таких товарів.
Охарактеризуйте еластичність попиту за ціною товарів і послуг: найулюбленіший сорт морозива; зубна паста; напій “Живчик”; вершкове масло; послуги таксі; хутряний жіночий одяг; дитяче харчування.
Це цікаво! Товари, для яких закон попиту не діє: “Товари Гіффена”, так звані товари для бідних (картопля, овочі, хліб, макарони, тощо)
Ефект Веблена та ефект “ снобізму” Особливо престижні товари: золото, коштовності, твори мистецтва, есклюзивні автомобілі, антикваріат тощо
Товари ажіотажного попиту: в очікуванні підвищення цін попит на ці товари зростає, незважаючи на підвищення цін
Перевір себе! 1 Укажіть, що ілюструє графік попиту: А обернену залежність між ціною та обсягом попиту; Б пряму залежність між ціною та обсягом попиту; В залежність між попитом і пропозицією; Г залежність між ціною та пропозицією товару.
2 Укажіть,до чого приведе удосконалення технології виробництва: А зростання рівноважної ціни; Б зміщення кривої пропозиції вліво; В зміщення кривої пропозиції вправо; Г зміщення кривої попиту вліво.
3 Укажіть, який з наведених нижче факторів призведе до збільшення пропозиції яблук: А несприятливі погодні умови в районах вирощування яблук; Б зниження цін на груші та банани; В підвищення врожаю яблук; Г підвищення попиту на банани.
4 Укажіть, який з наведених нижче значень коефіцієнта еластичності має відношення до товарів підвищеної якості: А дорівнює 1; Б менше 0; В більше 0; Г більше 1.
5 Укажіть, що ілюструє графік пропозиції: А обернену залежність між ціною та величиною пропозиції; Б пряму залежність між попитом і пропозицією; В пряму залежність між обсягом пропозиції і ціною; Г бажання і можливості споживачів.
6 Укажіть,під впливом чого може змінюватися попит: А зміни технології виробництва; Б реклами; В величини пропозиції; Г зміни ціни на цей товар.
Довгань Г.Д. Основи економіки у визначеннях, таблицях і схемах. – Х.: Веста. Вид. «Ранок», 2007. Економіка(рівень стандарту, академічний рівень). 11 клас/ І.Ф. Радіонова. – Кам`янець - Подільський: Аксіома, 2011. Економіка.: Підручник для 10 кл. загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г.Мельничук, Г.О. Ковальчук, В.О. Огне`юк 2 –е вид. – К.: Нав. Книга, 2004. Загальна економіка.: Підручник/ І.Ф. Радіонова та ін. –3-е вид., Кам`янець-Подільський. Абетка-Нова, 2002 Збірник задач з економіки.: Навч. Посібник для учнів 10-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням економіки. / Упорядник Горленко Г.О. – Вид. 2-е доп. – Кам`янець – Подільський : «Абетка – Нова», 2002. Зовнішнє оцінювання (підготовка). Основи економіки. Довідник./ О.М.Жовтанецька, И.В.Чуба. – Х.: Факт, 2008. Часнікова О.В. Основи економіки. Практикум. – Х.: Веста. Вид. «Ранок», 2008. Інтернет-сайт: http://images/ yandex.ua
Схожі презентації
Категорії