X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ринковий попит. Ринкова пропозиція. Нецінові чинники попиту та пропозиції.

Завантажити презентацію

Ринковий попит. Ринкова пропозиція. Нецінові чинники попиту та пропозиції.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Ринковий попит. Ринкова пропозиція. Нецінові чинники попиту та пропозиції. Вчитель географії СЗШ№99 м. Львова Савенець Н.М.

Слайд 2

Поняття попиту

Слайд 3

Величина попиту на товар тим більша, чим нижча його ціна (закон попиту) a – максимальна величина попиту на товар; b – на скільки зміниться величина попиту при зміні ціни товару на одиницю; Р – ціна за одиницю товару; Qd – величина попиту на товар Qd = a – b · P

Слайд 4

Q1 = 2; Р1 = 25 (А) Q2 = 4; Р2 = 15 (Б) Q↑ , Р↓ А Б D

Слайд 5

Особливості кривої попиту Ефект доходу – якщо ціна товару знижується, то за того самого доходу споживач може купляти більше, тобто величина попиту зростає. Ефект заміщення – якщо ціна товару зростає, то він заміщується замінником (при наявності останнього), тобто величина попиту на товар зменшується.

Слайд 6

Нецінові чинники попиту Ціни на товари-замінники (субститути) та допоміжні товари (компліменти) (Pb,Pz). (Попит на автомобілі при значному подорожчанні бензину)

Слайд 7

Нецінові чинники попиту 2. Кількість споживачів (КС) (Попит на канцелярські товари перед новим навчальним роком). 3. Сезонність (Сез) (Попит на оселедець перед Різдвом)

Слайд 8

Нецінові чинники попиту 4. Смаки та вподобання споживачів (мода) (?) 5. Інфляційні очікування (?) 6. Зміни у доходах споживачів (І) (?)

Слайд 9

Виключення з закону попиту Товар Гріфена. Малоцінні товари, якщо вони займають значну частку у структурі споживання (ефект Гріфена). Ефект Веблена. “Снобістський ефект”. Престижні коштовні товари. Товари ажіотажного попиту. З збільшенням ціни на дані товари величина попиту на них зростає.

Слайд 10

Поняття пропозиції

Слайд 11

Чим вища ринкова ціна тим більшою буде величина пропозиції (закон пропозиції) c – мінімальна величина пропозиції на товар; d – на скільки зміниться величина пропозиції при зміні ціни товару на одиницю; Р – ціна за одиницю товару; Qs – величина пропозиції на товар. Qs = c + d · P

Слайд 12

Q1 = 2; Р1 = 5 (А) Q2 = 4; Р2 = 10 (Б) Q↑ , Р↑ А Б S

Слайд 13

Нецінові чинники пропозиції 1. Ціни на інші товари (P) (Пропозиція автомобілів при подорожчанні ціни на комплектуючі деталі) 2. Ціни на ресурси (Pres) (Пропозиція виробів з алюмінію при подорожчанні електроенергії)

Слайд 14

Нецінові чинники пропозиції 3. Кількість виробників (N) (Пропозиція сірників після відкриття нової фабрики по їх виробництву). 4. Рівень розвитку технології (Tech) (Пропозиція поліетиленових виробів при встановленні автоматичної лінії по їх виробництву).

Слайд 15

Нецінові чинники пропозиції 5. Вплив природно-кліматичних умов (K) (?) 6. Податки та субсидії (Т/S) (?) 7. Очікування виробників (Е) (?)

Слайд 16

Попиту (Еd) Показує на скільки відсотків зміниться величина попиту на товар (послугу) при зміні його ціни на 1% Еd = (∆Q : ∆P) · (P1: Q1) ∆Q – зміна величини попиту або пропозиції (Q2 – Q1); ∆P – зміна ціни на товар (Р2 – Р1); Пропозиції (Es) Показує на скільки відсотків зміниться кількість товару (послуги), що пропонується при зміні його ціни на 1% Еs = (∆Q : ∆P) · (P1: Q1) Q1 – початкова величина попиту або пропозиції; Р1 – початкова ціна товару. Цінова еластичність

Слайд 17

Товари з різною ціновою еластичністю попиту 1. Нормальні товари (деякі продукти харчування) ∆P = ∆Q , |Еd| = 1; 2. Товари високоеластичного попиту (меблі, парфуми, квіти…) ∆P < ∆Q , |Еd| > 1; 3. Товари низькоеластичного попиту (основні продукти харчування) ∆P > ∆Q , |Еd| < 1; 4. Абсолютно нееластичні товари (ліки) ∆Q = 0, |Еd| = 0; 5. Абсолютно еластичні товари ∆P = 0, |Еd| = ∞

Слайд 18

Вигляд кривої попиту для товарів різної еластичності

Слайд 19

Висновки Попит – це бажання споживача купити товар за певною ціною. Величина попиту на товар тим більша, чим нижча його ціна (закон попиту). Виключення з закону попиту складають: товари Гріфена, товари Веблена, ажіотажний попит. Якщо ціна товару знижується, величина попиту зростає (крива попиту не змінює свого положення). Збільшення (зменшення) попиту приводить до зміщення кривої попиту відповідно праворуч (ліворуч) і обумовлено неціновими чинниками. Пропозиція – це бажання виробника запропонувати товар за певною ціною. Чим вища ринкова ціна тим більшою буде величина пропозиції (закон пропозиції). Якщо ціна товару знижується, величина пропозиції зменшується (крива пропозиції не змінює свого положення). Збільшення (зменшення) пропозиції приводить до зміщення кривої пропозиції відповідно праворуч (ліворуч) і обумовлено неціновими чинниками. Цінова еластичність показує на скільки відсотків зміниться величина попиту (пропозиції) на товар (послугу) при зміні його ціни на 1%.

Слайд 20

Використані ресурси: Л. П.Крупська, І. Є. Тимченко, Т.І. Чорна Економіка 11 клас (підручник рівень стандарту) Кам’янець-Подільський: “Абетка Нова”, 2011 osvita.ua›Вища освіта›…/econom_theory/21580 Башнянин Г.І., Лазур П.Ю., Медведєв В.С. Політична економія. – К.: Ніка –Центр, 2000. – С.445-473. Горленко Г.О. Практичні роботи з економіки.11 клас (рівень стандарту).– Кам ’янець-Подільський: Аксіома,2011.– 32 с. Горленко Г.О., Пархоменко І. М. Збірник завдань з економіки. – Кам’янець-Подільський: “Абетка Нова”, 2001

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Економіка