Нецінові чинники попиту та пропозиції. Графічне відображення впливу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Нецінові чинники попиту та пропозиції. Графічне відображення впливу. (див. Примітки по ходу презентації)
Ринковий попит © Загороднюк Настя: Перейти від індивідуального до ринкового попиту можна просумувавши всі обсяги попиту, які покупці пред*являють при різних можливих рівнях цін.
Зміна попиту © Загороднюк Настя: Окрім ціни на попит діють також інші детермінанти попиту, що призводить до зміни попиту.
Детермінанти попиту: споживчі смаки, кількість покупців, дохід, ціни на товари-субститути, ціни на товари-компліменти, очікування споживачів. © Загороднюк Настя: Що може впливати на зсув кривої попиту. Суть і сутність кожної детермінанти слід детально оговорити, навести приклади і впевнитись, що учні зрозуміли, про що йде мова.
Збільшення попиту може бути викликано: Позитивною для даного товару зміною смаків споживачів, Збільшенням числа покупців, Зростанням доходів (для нормальних товарів), Зменшенням товарів (для товарів низької якості), Підвищення цін на товари-субститути, Зниження цін на товари-компліменти, Очікування споживачами підвищення цін /зниження доходів у майбутньому. © Загороднюк Настя: Збільшення попиту - рішення покупців купувати більше товару. Аналогічно (прямо протилежно) визначаються фактори зменшення попиту.
Зміна величини попиту © Загороднюк Настя: Слід розрізняти зміну попиту і зміну величини попиту. Причиною зміни величини попиту може бути зміна ціни на товар. Зміна величини попиту означає перехід від однієї точки до іншої на одному і тому самому графіку попиту.
Ринкова пропозиція Крива ринкової пропозиції визначається так само, як і ринкового попиту – шляхом додавання індивідуальних кривих. © Загороднюк
Детермінанти пропозиції: Ціни на ресурси, Технологія, Податки та субсидії, Ціни на інші товари, Очікування виробників, Число виробників. © Загороднюк Настя: Незрозумілим може бути пункт "ціни на інші товари": компанії, які спеціалізуються на виробництві певного продукту (напр. футбольних м*ячей) можуть використовувати свої приміщення та обладнання для виробництва іншої продукції (напр. баскетбольних, волейбольних м*ячей). інші компанії також можуть долучитись до цього ринку, збільшивши пропозицію, в той же час пропозиція на футбольні м*ячі падає, оскільки потужності використовуються альтернативно. (за мотивами "Економіксу")
До збільшення пропозиції може призвести: Зменшення цін на ресурси, Вдосконалення технології, Зменшення податків, отримання субсидій, Зменшення цін на інші товари, Збільшення число виробників. (збільшення пропозиції зсуває криву вправо). © Загороднюк Настя: Такий фактор як цінові очікування виробників може по-різному впдивати на різних виробників та на виробників в різниз галузях
Використана література: К.Р. Макконел, С.Л. Брю, Ш.М. Флінн. «Економікс» (18-те видання), Радіонова І.Ф., «Загальна економіка», Кириленко Л.М, Крупська Л.П., Пархоменко І.М., Тимченко І.Є., «Моя економіка», Олійник О.В., Тимченко І.Є, «Олімпіадні завдання з економіки». © Загороднюк
Схожі презентації
Категорії