Ринок. Ринкова економіка.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Еволюція поглядів щодо поняття «ринок» та його сутність. Учасники ринку. Основні функції ринку.
Незважаючи на те, що ринок як один із інститутів товарного виробництва існує уже близько 7 тис. років, перші спроби дати йому наукове визначення були зроблені менше двох століть тому.
«всякий район, на якому відносини покупців і продавців один з одним настільки вільні, що ціни на одні й ті самі товари мають тенденцію легко і швидко вирівнюватись» (А. Курно). «будь-яка група людей, які вступають у тісні ділові відносини і укладають крупні ділові угоди щодо будь-якого товару» (А. Маршал). «інститут або механізм, який зводить разом покупців (представників попиту) і продавців (постачальників) окремих товарів і послуг» (К.Р. Макконел, С.Л. Брю). «складний передавальний механізм, що дозволяє якомога повніше і ефективніше використовувати інформацію, розпорошену серед численних індивідуальних суб’єктів» (Ф. Хайєк).
Отже, Ринок — це певна сукупність економічних відносин з приводу купівлі-продажу товарів і послуг відповідно до законів сучасного товарного виробництва
Регулююча функція полягає в тому, що ринок регулює всі економічні процеси — виробництво, обмін, розподіл, споживання, визначаючи пропорції та напрями розподілу економічних ресурсів;
Стимулююча функція полягає в тому, що ринок спонукає виробників товарів та послуг до зниження витрат, підвищення якості та споживчих властивостей товарів;
Розподільча функція проявляється в тому, що доходи виробників та споживачів диференціюються через ціни, зумовлюючи соціальне розшарування суспільства за доходами;
Інформативна функція полягає в тому, що ринок через ціни інформує виробника, торговця, споживача про те, що вигідно виробляти й купувати, а що — ні, у якій кількості і кому;
Інтеграційна функція проявляється в тому, що ринок об’єднує суб’єктів економічної системи в одне ціле, сприяючи формуванню єдиного економічного простору як у межах окремої держави, так і в межах світової економіки;
З точки зору мікроекономіки ринок — це механізм взаємодії основних мікроекономічних суб’єктів — споживачів і фірм, завдяки якому відбувається реалізація господарських рішень та їх оптимізація.
Споживач – це фізична особа, представник домогосподарства, який на ринку готової продукції виступає як основний покупець споживчих товарів, що поставляються фірмами, а на ринку ресурсів — як продавець факторів виробництва, якими володіє;
Фірма – це суб'єкт ринку, що може бути одночасно виробником товарів та їх продавцем на ринку товарів та послуг, споживачем ресурсів та їх покупцем на ринку факторів виробництва;
Порівняти поняття «ринок» та «ринкова економіка». Виділити групи споживачів на ринку товарів та послуг
Схожі презентації
Категорії