Гроші як інструмент ринкової економіки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: «Гроші як інструмент ринкової економіки» Що вже знаємо: Сутність грошей Бартер Якості грошей Функції грошей Ліквідність Види грошей Готівкові гроші Безготівкові гроші
Грошова маса: показники М0, М1, М2, М3. Суспільна корисність та купівельна спроможність грошей. 15.03.2013 року
Банк – таке місце, де вам позичають парасольку в ясний день, а потім вимагають повернути, коли починається дощ. Р. Фрост
Гра «Бліц» Дати означення грошей Нагадати відомий вислів про гроші та пояснити його. Що виступало в якості грошей у стародавньому Китаї? Пояснити, що означає бартер?
Гра «Аудит» (робота в парах) Задача 1 (додаток 1) В країні Аредонії панує натуральне господарство, однак зародження спеціалізації праці викликало необхідність обміну, при якому використовуються наступні пропорції: 1 горщик = 2м тканини, 6м тканини = 1 вівці, 2 віці = 16 горщикам. Визначте, який товар був найдешевшим в Аредонії. Відповідь: Найдешевшою була тканина 1 горщик = 2м тканини = 1/8 вівці 1 вівця = 6м тканини = 8 горщикам 1м тканини = ½ горщика = 1/6 вівці
Гра «Бліц» Назвіть, якими якостями мають бути наділені гроші? Дати найкоротше означення грошей Перерахувати функції грошей
Гра «Аудит» Завдання 1. Які функції виконують гроші у наступних ситуаціях? 1 платежу 2 нагромадження 3 міра вартості 4 обміну 5 міжнародні гроші 6 платежу 7 платежу 8 обміну 9 платежу 10 обміну 11 міра вартості 12 нагромадження
Гра «Бліц» Назвати види грошей За якою ознакою вони поділяються? Що таке ліквідність? Назвати готівкові гроші. З якими видами готівкових грошей різних країн ми знайомі? Що виступає замінниками грошей? Які ж гроші, на вашу думку, зручніші?
Гра «Аудит» Поряд з кожним наведеним активом проставте номер його ліквідності в порядку його зменшення (від більш ліквідного до менш). 1 кишенькові гроші 2 пластикова картка 3 купюра в 100 лір 4 аудіо касета 5 дачна ділянка 6 строковий депозит 1 гривня 2 кредитна картка 3 поточний рахунок 4 1000 марок 5 квартира 6 мотоцикл
Чи знаєте ви відповіді на ці питання? Як називається вся кількість грошей в країні? Скільки ж в країні має бути грошей? Що таке грошовий мультиплікатор? Що таке купівельна спроможність грошей?
Грошова маса Всі гроші в країні - це грошова маса або пропозиція грошей. Позначення грошової маси: М або SM. Вона складається з усіх видів грошей. Назвати грошові агрегати і пояснити, що до них належить: М0, М1, М2, М3 Який грошовий агрегат включає всю грошову масу? Яку відому (російську) дитячу іграшку це нагадує?
Гра «Аудит» Використовуючи наведені дані, визначте величину грошових агрегатів США у 1995 році: – кошти на поточних рахунках – 837,0 млрд. дол. – кошти на ощадних рахунках – 1960,7 млрд. дол. – дрібні термінові вклади – 580,1 млрд. дол. – паперові гроші – 302,8 млрд. дол. – монети – 58,6 млрд. дол. – рахунки, що перевищують 100 тис. дол. – 678,1 млрд. дол. Обчисліть, яку частку в загальному обсязі грошової маси США становили готівкові гроші? Відповідь: М0 = 361,4 млрд.грн. М1 = 1198,4 млрд.грн, М2 = 3739,2 млрд.грн , М3 = 4417,3 млрд.грн . М0 = 8,18 %
МV=PQ рівняння Фішера, рівняння обміну, основне монетарне правило Показує співвідношення між кількістю грошей в обігу і рівнем цін. Рівняння допомагає зрозуміти, чому коливаються ціни, а отже, і вартість грошей. Робота з підручником «Прикладна економіка» стор. 141
Гра «Аудит» За рівнянням Фішера розрахуйте швидкість обігу грошей в Україні у 1998 році, якщо обсяг номінального внутрішнього продукту становив 103 869 млн. грн., а грошова маса в обігу дорівнювала 10 331 млн. грн. Відповідь: 10 обертів на рік За допомогою рівняння Фішера обчисліть грошову масу, необхідну для нормального функціонування економіки (без інфляційних процесів) умовної країни, якщо номінальний продукт, створений в країні за рік, дорівнює 1000 млрд. у.о., а швидкість обігу грошей – 6 разів на рік. Відповідь: 166,67 млрд. у.о
Що таке грошовий мультиплікатор? Робота з підручником «Прикладна економіка» - знайти в тексті, що таке грошовий мультиплікатор, виписати формулу, та пояснення до неї (приклад обчислення) стор. 140-141 Формула: Депозитний мультиплікатор = 100 / норму обов’язкового банківського резерву він показує, на скільки зросте загальний обсяг депозитів (безготівкових грошей), якщо збільшити залишки на поточних рахунках на 1 грн. Норму обов’язкового банківського резерву (ту кількість грошей, яку не можна надавати в кредит) для комерційних банків визначає НБУ.
Вправа «Мікрофон» що хотіли дізнатися? які завдання ставили? про що дізнались? що було цікавим? що було складним? про що розповім друзям? чим хочеться поділитися з батьками? чи змінилась якість знань? (намалювати нову шкалу)
Домашнє завдання повторити *2.4, конспект уроку; вивчити формули, занотувати в «Довідник» творче завдання: придумати і ввести в обіг на уроках економіки власну валюту, виконати в зошиті контрольні завдання і запитання №1-№3
Схожі презентації
Категорії