X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ФІЛОСОФІЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМІЖНИХ ФІНАНСОВИХ ФОНДІВ ЄС В ПОЛЬЩІ

Завантажити презентацію

ФІЛОСОФІЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМІЖНИХ ФІНАНСОВИХ ФОНДІВ ЄС В ПОЛЬЩІ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ФІЛОСОФІЯ ВИКОРИСТАННЯ ДОПОМІЖНИХ ФОНДІВ ЄС В ПОЛЬЩІ Маржена Гуз-Веттер Інститут Державних Відносин Варшава, Польща

Слайд 2

Філософія використання допоміжних фондів Європейського союзу в Польщі допомога Європейського союзу не є допомогою типу “плану Маршала” допомога Європейського союзу передовсім полягає у навчанні, а не фінансуванні: у підготовці до використання структурних фондів з моменту набуття членства в ЄС допомога Європейського союзу спрямована на приготування країн-кандидатів до майбутнього членства

Слайд 3

Філософія використання допоміжних фондів Європейського союзу в Польщі допомога Європейського союзу є “допомогою до самодопомоги” допомога Європейського союзу становить доповнення, а не заміну польських державних коштів, які повинні бути виділені на приготування до членства отримуючи допомогу Європейського союзу, польські бенефіціари повинні прийняти фінансовий контроль з боку ЄС

Слайд 4

Успіхи програм технічної допомоги Європейського союзу в Польщі 2 мрд. 29 млн. євро в 1990-1999 роках 1 мрд. євро в 2000 році реалізація інвестиційних, регіональних проектів, а також проектів, що спрямовані на підготовку до майбутнього членства тренінг по підготовці та опрацюванню проектних внесків вступна підготовка центральної та місцевої адміністрацій до використання структурних фондів

Слайд 5

Успіхи програм технічної допомоги Європейського союзу в Польщі навчання групи експертів доказ співпраці з Європейською Комісією поліпшення громадської обізнаності про Європейський союз в Польщі високий ступінь використання допомоги Європейського союзу відсутність фінансових порушень та привласнень коштів ЄС – зростання довіри польським бенефіціарам з боку Європейського союзу

Слайд 6

Поразки програм технічної допомоги, які реалізовувалися в Польщі Інформація стосовно використання коштів технічної допомоги залишилася поза управлінням. Know-how концентруються в агенціях, фондах та приватних консалтингових фірмах відсутність ефективної системи моніторингу та оцінки реалізованих проектів недостатня підготовка регіональної та сільської адміністрацій до використання майбутньої структуральної технічної допомоги Європейського союзу

Слайд 7

Поразки програм технічної допомоги, які реалізовувалися в Польщі відсутність експертів на центральному та регіональному рівнях недостатня інформація щодо програм технічної допомоги в Польщі. Відсутність доступної для всіх бази даних про бенефіціарів, що отримують технічну допомогу на рівні гмін і воєводств переважання інфраструктурних проектів над проектами, що спрямовані на створення нових робочих місць та просування сучасних технологій запізнення в реалізації програм технічної допомоги: PHARE, SAPARD та ISPA

Слайд 8

Механізми контролю Інституції, що контролюють використання коштів технічної допомоги: Бюро Комітету європейської інтеграції, Європейська комісія, консалтингові фірми, Комісія Сейму, Найвища контрольна палата, Інститут державного управління ступінь законтрактування та видатків фондів є показниками успіху програм Європейського союзу в Польщі відсутність системи комплексного моніторингу та оцінки фінансових програм з фондів Phare. Приклад: профінансована з фондів PHARE побудова митного терміналу в Пшемишлі на кордоні Польща-Україна

Слайд 9

Механізми контролю відсутність системи збору та обробки даних стосовно реалізованих програм відсутність співставлення індексів ефективності програми, що були б показником її успіху роль, так званих, показників ефективності в опрацюванні програм технічної допомоги

Слайд 10

Механізми контролю створення комітетів, що здійснюють моніторинг програм технічної допомоги заборгованості у створенні системи моніторингу та оцінювання перешкод у використанні предакцесійних фондів Європейського союзу чому адміністрація не є зацікавленою в створенні прозорої системи моніторингу та оцінки програм технічної допомоги?

Слайд 11

Оцінка урядової адміністрації з точки зору підготовки Польщі до ефективного використання фондів технічної допомоги Європейського союзу призначення департаментів і відділів обслуговувати фонди технічної допомоги в міністерствах та в більшості маршалківських урядів участь в тренінгах щодо програмування допомоги Європейського союзу слабка координація дій

Слайд 12

Оцінка урядової адміністрації з точки зору підготовки Польщі до ефективного використання фондів технічної допомоги Європейського союзу відсутність ефективного надходження інформації: Бюро Комітету європейської інтеграції – міністерства – регіони відсутність правових положень стосовно обов’язку інформування про програми технічної допомоги

Слайд 13

Оцінка урядової адміністрації з точки зору підготовки Польщі до ефективного використання фондів технічної допомоги Європейського союзу бар’єри ефективного використання технічної допомоги Європейського союзу: політизованість адміністрації відсутність професіоналізму “приховування” інформації сильна тенденція централізації ротація службовців відсутність достатньої кількості експертів в адміністрації відсутність альтернативи при прийнятті рішень

Слайд 14

Оцінка урядової адміністрації з точки зору підготовки Польщі до ефективного використання фондів технічної допомоги Європейського союзу бар’єри ефективного використання технічної допомоги Європейського союзу: відсутність прозорих механізмів прийняття рішень, що уможливлює корупцію домінування партикулярних партійних інтересів над стратегічними цілями короткозорість прийнятих рішень сильний опір прийняттю стандартів Європейського союзу стосовно фінансового контролю та управління програмами технічної допомоги. Наприклад: програма SAPARD

Слайд 15

Роль неурядових організацій у використанні фондів технічної допомоги Європейського союзу Три мети трансформації в Польщі та їх реалізація: - побудова демократичних інституцій - побудова ринкових інституцій - побудова громадянського суспільства поява неурядових організацій після 1989 року теперішній фінансовий стан неурядових організацій в Польщі

Слайд 16

Роль неурядових організацій у використанні фондів технічної допомоги Європейського союзу маленька частка державних коштів у фінансуванні діяльності неурядових організацій небажання урядової адміністрації користуватися послугами, що надаються неурядовими організаціями принцип “допомоги”: правило в Європейському союзі – екзотика в Польщі віддання переваг певним неурядовим організаціям в залежності від політичних симпатій правлячої адміністрації

Слайд 17

Роль неурядових організацій у використанні фондів технічної допомоги Європейського союзу складнощі в отриманні інформації стосовно програм технічної допомоги, якими користаються уряди та державні інституції надання переваги приватним консалтинговим фірмам та індивідуальним експертам перед локальними неурядовими організаціями відсутність обміну інформацією поміж органами самоврядування в регіонах та місцевими неурядовими організаціями незначна роль неурядових організацій в плануванні та реалізації програм технічної допомоги

Слайд 18

Роль неурядових організацій у використанні фондів технічної допомоги Європейського союзу брак консультацій між урядом та представниками неурядових організацій в процесі європейської інтеграції активність неурядових організацій в сфері пропагування знань про Європейський союз. Польські європейські зустрічі. необхідність в законі, що визначав би принципи співпраці неурядових організацій з органами державного управління необхідність федералізації неурядового сектору в процесі європейської інтеграції

Слайд 19

Рекомендації використання фондів технічної допомоги Європейського союзу залежить від професіоналізму та політичної зрілості й культури адміністрації політизованість адміністрації та існування непрозорих приписів, що уможливлюють корупцію, зменшують ефективність використання допомоги знання експертів стосовно програмування та використання фондів повинні знаходитися в адміністрації, а не поза нею

Слайд 20

Рекомендації отриманню коштів допомоги повинно передувати створення детальної бази даних експертів та осіб, які брали участь в тренінгах з огляду на низький рівень політичної культури державних адміністрацій в країнах Центральної та Східної Європи, інформація стосовно програм технічної допомоги повинна відповідати ясним формальним вимогам, які чітко письмово сформульовано

Слайд 21

Рекомендації державна адміністрація країни бенефіціарів повинна прийняти той факт, що Європейська Комісія має право на фінансовий контроль використання фондів технічної допомоги. Будь-який опір в забезпеченні матеріалами на вимогу Європейської Комісії призводитимуть до затримок започаткувань реалізації програм важливим є чітке формулювання очікувань від так званої технічної допомоги з боку іноземних експертів та опрацювання системи моніторингу й контролю за роботою, яку вони виконують

Слайд 22

Рекомендації знання стосовно програм технічної допомоги не можуть трактуватися як знання для вузької групи привілейованих. Хороша система інформування та автоматичної передачі інформації зменшують ризик невикористання фондів або приготування програм “за одну мить” важливим є створення на початку спільної системи моніторингу та оцінки програм технічної допомоги. Також важливими є чіткі критерії складу Моніторингових Комітетів та детально описані індекси ефективності реалізації програм

Слайд 23

Рекомендації неурядові організації необхідно інформувати про програми технічної допомоги та консультувати стосовно участі в реалізації програм неурядові організації можуть відігравати істотну роль в реалізації регіональних програм технічної допомоги: вони дешевші за комерційні організації відіграють важливу суспільну роль – побудова громадянської позиції добре розуміють проблеми місцевих спільнот

Завантажити презентацію