Сатиричне змалювання державного устрою, законів і звичаїв Ліліпутії. Війна між Ліліпутією і Блефуску, її причини і наслідки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема Сатиричне змалювання державного устрою, законів і звичаїв Ліліпутії. Війна між Ліліпутією і Блефуску, її причини і наслідки.
Епіграфи уроку Держави такі, як люди: вони виростають з людських характерів. Платон Усе на світі відносне, окрім моральних цінностей. Античний вислів
Актуалізація опорних знань Вікторина Рід занять Свіфта. Країна, з якою був укладений “свіфтовий мир”. Місто, в якому жив видавець книги “Мандри Гулівера”. Сатиричний жанр, який розробляв Свіфт. Назва памфлета: “Війна…” Місто, куди був висланий письменник. Головний герой найголовнішої книги Свіфта. Духовний сан Свіфта.
Бесіда з учнями Проблемні запитання Як ви розумієте слова Платона, що служать епіграфом до уроку? Чи згодні ви з античним висловом, що теж є епіграфом? Від чого, або від кого, на вашу думку, залежить суспільний лад у державі? Для чого існують закони? Подумайте, з якою метою Свіфт вигадав Ліліпутію.
Коментар учителя Ви правильно вважаєте, що лад у державі залежить від самих громадян, їхньої свідомості, організації, духовних якостей. Закони регулюють життя країни. Гуманні закони сприяють нормальному життю і процвітанню нації. Якими ж були закони Ліліпутії – вигаданої країни, до якої потрапив Гулівер?
Державний устрій Ліліпутії Запитання та завдання для учнів Хто править країною? Як у Ліліпутії забезпечувалося дотримання законів? Пригадайте, як зображувалося правосуддя у ліліпутів? Що вважалося найнебезпечнішим? Розкажіть, як у Ліліпутії можна було зробити кар’єру? Якою була система виховання дітей? Чи можна виховати справжню людину, користуючись такою системою? За що король нагороджує своїх підданих? Які партії існують у ліліпутів? Які взаємини Ліліпутії з іншими державами? Проаналізуйте життя громадян Ліліпутії.
Коментар учителя З першого погляду здається, що Ліліпутія нормальна країна, у якій існує порядок і благополуччя. Однак, проаналізувавши її закони, читач ставить запитання: “Для кого і для чого вони існують?” Складається враження, що ми потрапили у країну кривих дзеркал, де все існуюче не відповідає звичним уявленням. Такі явища називаються парадоксальними. Словникова робота Парадокс (грецьк. παράδοξος – несподіваний, дивовижний, той, що суперечить здоровому глузду) – явище, яке не відповідає звичним уявленням.
Бесіда з учнями Які прийоми використовує автор, зображуючи життя в Ліліпутії? (Сатира і алегорія) Яку мету переслідує письменник, змальовуючи “парадокси Ліліпутії”? Проблемні запитання Подумайте, зображення Ліліпутії стосується тільки Англії? Чи актуальні проблеми, зображені Свіфтом, у наш час? Як ви вважаєте, чи можливе розв’язання проблем, висунутих Свіфтом у романі? Від кого це залежить?
Коментар учителя Дж. Свіфт засобами сатири і алегорії викриває порядки Англії XVIII ст. Ліліпутія – це Англія у мініатюрі з усіма проблемами і негараздами її політичного життя, державного устрою, законодавства, релігії. З якою метою Свіфт зробив це? Письменник намагався примусити англійців замислитися і змінити життя на краще. На жаль, подібні проблеми були актуальними і для інших країн. Парадоксів вистачає і у нашому житті. Проблеми, порушені Свіфтом у романі, складні, багато з них, на жаль, залишаються не розв’язаними і донині. Їх вирішення залежить від самих громадян, їхньої свідомості, совісті, вміння. Заслуга Свіфта полягає в тому, що він намагається просвітити сучасників і замислитися нащадків. Люди мають розум, доки ж він спатиме?
Бесіда з елементами текстологічного аналізу Які відносини у Ліліпутії з сусідами? Що являє собою острів Блефуску? Скільки триває війна між сусідніми державами? Якою була причина війни? Як цю проблему подавали імператори Блефуску? Яким були втрати Ліліпутії у цій війні? Що входило у план блефускуанського двору?
Коментар учителя Засудження Свіфтом війн, які вела Англія Відомо, що Свіфт був спокійною людиною. Він дуже не любив усіляких конфліктів, чвар, розбрату. Як священик, Свіфт завжди намагався примирити ворогуючі сторони. Він був противником війни, яку вважав найжорстокішою справою у світі. У своїх творах письменник неодноразово засуджує війни, що їх вела Англія.
Використання прийому “Вільний мікрофон” Як ви вважаєте, чому Гулівер відразу не помітив, що ліліпути не мирний народ, і що вони воюють?
Рольова гра Розкажіть від імені Гулівера про його план порятунку Ліліпутії. Від імені імператора Ліліпутії запропонуйте Гуліверові допомогти захопити флот Блефуску і підкорити острів. Від імені Гулівера дайте відповідь імператору.
Творча робота Спостереження за поведінкою Гулівера Як себе поводив Гулівер під час воєнної операції? З якими труднощами він зіткнувся? Який предмет допоміг йому захистити очі? Чи показував він свої труднощі? Яку нагороду отримав Гулівер за цю перемогу над ворогом?
Бесіда з елементами текстологічного аналізу Імператор Ліліпутії і Гулівер Яким було бажання імператора Ліліпутії після перемоги над Блефуску? З якою метою це робилося? Як Гулівер сприйняв мешканців Блефуску? Чому він не хотів остаточно розбити їхній флот? Що в поведінці Гулівера не сподобалося імператору? Якою була при цьому поведінка монарха? Які нові вороги з’явилися у Гулівера після цього випадку? Проблемне запитання Як ви розумієте фразу: “Честолюбність монархів не має меж”?
Підсумки уроку Запитання та завдання для учнів Чи вважаєте ви закони Ліліпутії справедливими? Як ви гадаєте, чому читачеві важко серйозно сприймати конфлікти, які переживають ліліпути? На вашу думку, які справжні події лежать в основі конфлікту між Ліліпутією і Блефуску? Які прийоми використовує автор для зображення цієї війни? Напишіть твір-мініатюру “Якою повинна бути нормальна держава?”
Домашнє завдання Дібрати цитати до образу Гулівера. Згадайте причину сварок у державі між придворними і причину війни з Блефуску і проілюструйте її підібраними крилатими висловами.
Схожі презентації
Категорії