Проблеми наповнення та використання бюджету школи
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Кожна з 20 тисяч державних шкіл України повинна отримувати й витрачати кошти згідно з річним кошторисом щомісячних доходів та видатків. Такий кошторис на початку календарного року вираховує й надає на підпис директору школи централізована бухгалтерія районного відділу освіти.
Хочеш, директоре, — підписуй, не хочеш — все одно підписуй Але наш український директор, виплеканий системою подвійних, а то й потрійних стандартів, хоч як це дивно, знаходить варіанти відповіді
Ще один спосіб фінансування шкільних видатків — виконання робіт або передача матеріальних цінностей у натуральному вигляді органами управління освітою.
Що означає на практиці «прозорий легалізований кошторис школи»? Розглянемо два основні типи таких кошторисів:
Цільовий кошторис підготовки школи до навчального року повинна готувати заздалегідь (наприклад до 1 травня) Аналогічно має готуватися й кошторис щомісячних доходів та видатків. І, знову ж таки, навчальний рік у школі повинен розпочинатися з 1 вересня тільки за наявності такого затвердженого документа, який регламентуватиме фінансово-економічну діяльність школи протягом навчального року.
А тепер ближче до теми: стосовно нормативного фінансування вищої школи. В його основу закладено принцип «кошти йдуть за учнем». Це означає, що кількість коштів, які отримує школа, залежить від кількості її учнів. Якщо учень переходить з однієї школи до іншої, то перша втрачає, а друга — отримує за нього кошти.
Не претендуючи на розробку теорії «економіки шкільної освіти», наважусь, врахувавши реалії нашої держави та європейський досвід, сформувати деякі загальні принципи. Можливі два варіанти
Це означатиме рішучий перехід до гро мадсько-державного управління освітою та школобазованого менеджменту, ознаками яких є:
Схожі презентації
Категорії