Вживання апострофа, вимова та написання слів з апострофом
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Форма: Форма: Лінгвістична подорож у країну «Орфографію» Серпневий НВК Вчитель : Минко Оксана Анатоліївна 2012 р.
Ми повинні : Ми повинні : З що позначає апостроф; Н А для чого використовується; Т И коли треба писати і не писати апостроф у словах
Ми повинні: Ми повинні: У знаходити помилки; М І відшукувати слова з апострофом; Т И працювати з орфографічним словником
Ми повинні: Ми повинні: Ц І Н красу художнього слова; У В А витоки українського Т народознавства И
Вправа 345. Запишіть слова, вставляючи И або І. Вправа 345. Запишіть слова, вставляючи И або І. У кожному рядку підкресліть зайве слово. 1. Х мія, математ ка, астроном я, г мнастика. 2. Антаркт да, Мадр д, Браз лія, Мар я. 3. В мпел, ол мп ада, чемп онат, еп тет.
1. Х і мія, математ и ка, астроном і я, г і мнастика. 2. Антаркт и да, Мадр и д, Браз и лія, Мар і я. 3. В и мпел, ол і мп і ада, чемп і онат, еп і тет. Зайве слово: математика Марія вимпел
Встановіть відповідність: Встановіть відповідність: Орфограма Орфографічна помилка Кількість букв Кількість звуків
Відгадайте загадки, поясніть правопис відгадок, Відгадайте загадки, поясніть правопис відгадок, записавши їх у фонетичній транскрипції: 1.Без крові,без серця ,у воді під берегом пасеться. 2.Чорна гадюка у воді, а не кусається. 3.Стоїть, колихається,гарною головою величається. 4.Червоний пан у яму впав. Слова-підказки: будяк,буряк,в’юн,п’явка ( БУД/АК), (БУР/АК), (В’ЙУН), (П’ЙАВКА)
І.Вставте, де треба,апостроф. Свій вибір аргументуйте. І.Вставте, де треба,апостроф. Свій вибір аргументуйте. Розтлумачте зміст висловлювань: 1.У всякому подвір…ї – свої повір…я. 2.Хто стане медом, того мухи з…їдять. 3.Прирівняв солов…я до зозулі. 4.Подбай,будучи живим, про те,щоб було чим добрим тебе пом…янути. 5.Ледачому і в будень св…то. ІІ. Робота з орфографічним словником: за 2 хв. знайдіть якомога більше слів у словнику і запишіть.
1.У всякому подвір’ї – свої повір’я. 1.У всякому подвір’ї – свої повір’я. 2.Хто стане медом, того мухи з’їдять. 3.Прирівняв солов’я до зозулі. 4.Подбай,будучи живим, про те,щоб було чим добрим тебе пом’янути. 5.Ледачому і в будень свято.
Від поданих слів утворіть : а)прикметники; Від поданих слів утворіть : а)прикметники; б) дієслова з префіксом РОЗ-: а) морква, олово, риба, дерево, мавпа, камінь, тьма; ( морквяний, олов’яний, риб’ячий, дерев’яний, мавпячий, кам’яний, тьмяний) б) їхати, єднати, їсти, ятрити. ( роз’їхатись, роз’єднати, роз’їстись, роз’ятрити)
Відшукайте на слух з моральних максимумів, зафіксованих народною мудрістю, слова з апострофом( звучить текст) Відшукайте на слух з моральних максимумів, зафіксованих народною мудрістю, слова з апострофом( звучить текст) Перевір себе: кам’яного, матір’ю, ім’я, з’їсти, пам’ятається
Записати слова у 2 колонки: а)з апострофом; б)без апострофа: Записати слова у 2 колонки: а)з апострофом; б)без апострофа: (Якщо вправа виконана правильно,то з перших букв прочитаєте прізвище автора і назву оповідання щойно вивченого твору з укр.л-ри) Полум…я,ор…ють,черв…як,арфяр,ім…я,нер…ясний,св…ятковий, Лук…янченко,кар…єра,осіннього,ад…ютант,кар..єра,Св…ятослав,куче-рявий Полум’я Святослав черв’як орють ім’я святковий Лук’янченко осіннього кар’єра нерясний ад’ютант кучерявий арфяр
1.Я швидко засвоїв тему . ( + чи - ) 1.Я швидко засвоїв тему . ( + чи - ) 2.Я був активний на уроці.( + чи -) 3.Я з цікавістю виконував усі завдання ( +чи -) 4.Я встигав разом з однокласниками ( + чи -) 5.Я свою роботу в класі оцінюю на … балів.
Параграф 45, скласти словник з 20 слів з Параграф 45, скласти словник з 20 слів з апострофом. До побачення!!!
Схожі презентації
Категорії