Вивчення рідної мови на старшому ступені школи у країнах Східної Європи засобами дистанційного навчання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Сороко Наталія Володимирівна, молодший науковий співробітник Інституту засобів навчання АПН України Вивчення рідної мови на старшому ступені школи у країнах Східної Європи засобами дистанційного навчання
Проблеми Останніми роками в нашому суспільстві все більшої популярності набувають інформаційно-комунікаційні технології. У зв'язку з їх активним розвитком стає неможливо будувати процес навчання без застосування нових технологій (особливо для дітей, молоді). Вчителі не застосовують в повному обсязі інформаційно-комунікаційні технології (не використовують можливостей); У контексті розвитку україномовного середовища в усіх сферах суспільного життя існує проблема недостатньої розробленості дистанційних форм навчання рідної мови, організації мовної освіти та просвіти населення; Існує проблема недостатньої поінформованості професійних кадрів (вчителів, методистів, адміністративних працівників) у галузі викладання мов, малої кількості спеціальних навчально-методичних джерел.
Мета З цього приводу слід проаналізувати вже існуючі технології навчання рідної мові з використанням ІКТ в інших розвинених європейських країнах, які вже мають певний досвід. При цьому були обрані східноєвропейські країни, оскільки мови, якими в них розмовляють належать, як і українська мова, до слов’янської групи індоєвропейської родини. Метою є виявити проблеми, дослідити форми та методи використання дистанційного навчання у викладанні рідної мови у старших класах країн Східної Європи та надати рекомендації.
Дистанційне навчання рідної мови в Польщі http://www.enter.pl/ - Освітній портал Польщі, на якому є лінк на сайт http://szkola.net , що пропонує допомогу учням середніх шкіл і всіх, хто бажає покращити свою польську мову (безкоштовно). Цю форму ДН можна охарактеризувати як самонавчання без супроводу тьютора і без видачі сертифікатів. Сайт пропонує такі форми роботи: ознайомлення з теоретичним матеріалом (читання), складання конспекту або тезисів, самоконтроль шляхом виконання вправ і проходження тестів, бесіда з фахівцями у форумі; Участь у різноманітних конкурсах.
Дистанційні курси для вивчення мови у Польщі http://www.uz.zgora.pl/pl/studia/rekrutacja-studia.html?t=p – сайт, на якому пропонуються 48 дистанційних курсів (платних) для студентів і учнів гімназій, але тільки 2 курси з польської філології. Ці курси розраховані на 3 семестри (1. Польська філологія для студентів інших галузей (для історичного факультету, теологічного факультету, педагогічного факультету, факультету бібліотекознавство); 2. Польська філологія для педагогічного факультету та інших гуманітарних факультетів, а також для гімназій). Оплата становить 1200 злотих за семестр.
Супровід тьютора і фахівців Рекомендації вчителів до певних тем Консультації вчителів Можливість групового навчання і спілкування Рівневе навчання (від 7 по 12 класи) Контроль за навчанням відбувається, крім аналізу участі учнів у конкурсах і творчих завданнях, за допомогою тестів та кросвордів Оцінюється будь-яка навчальна діяльність Навчання загалом побудовано на методі проектів (деякі теми проектів пропонують самі учні – розділ “Ініціативи”) Видача сертифікатів по закінченню дистанційної школи ДН рідної мови в Болгарії
Застосування ДН Матеріали мовних сайтів є корисними для вивчення рідної мови на уроках з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. При цьому можуть застосовуватися такі методи: візуальний метод (зображення тексту матеріалу, що вивчається на уроці); практичний метод (диктанти та тести через мережу Інтернет на інтерактивних дошках тощо); комунікативний метод (спілкування у форумі або чаті з учнями іншої школи (країни) за певною темою уроку); Участь у спільних конкурсах та проектах; Обмін досвідом вчителів та фахівців.
Схожі презентації
Категорії