Урок 03 Просте і складне речення Пряма мова і діалог
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ПРОСТЕ І СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ПРЯМА МОВА І ДІАЛОГ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
ВИТЯЗЬ МОЛОДОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ Із глибини народного життя вийшла поезія Василя Симоненка. Хлоп’ям зустрів Симоненко сонячний День Перемоги. Фронтові випроби минули його, але червоно-вишневі Малишкові зорі з дивною силою продовжили себе в Симоненковій поезії. І якщо Малишко для нас — сурмач покоління фронтового, то Симоненко постав сурмачем покоління молодшого. Україна для нього — мати, святиня, вона йому дала крила і снагу, глибінь роздумів і художні барви. Художня палітра його багатюща. Симоненко сміливо випробовує себе в ранніх жанрах. Поряд із творами громадянської та інтимної лірики з-під його пера виходять і дошкульні сатиричні епіграми, байки, він пише віршовані жарти й казки для дітей.
1.Схарактеризувати прості й складні речення. Зіставити їх. Як поєднані частини складних речень між собою? 2.З’ясувати лексичне значення виділеного слова. У якому значенні автор використав його? Виписати ключові слова й переказати текст.
Творче моделювання-зіставлення Скласти речення за поданими схемами. Порівняти їх структуру. Чим вони відрізняються? Які з них є поширеними і непоширеними, повними і неповними? Пояснити. 1. , . 2. , . 3. , . 4. ? 5. і , !
Колективна робота з текстом Прочитати текст. Визначити тип мовлення. Що відбиває заголовок: тему чи основну думку висловлювання? Пояснити. Поміркувати, чому поетам важко писати гумористичні твори. Яких ще поетів-сміхотворців ви знаєте? Знайти в тексті речення, що відповідають поданим схемам: А: «П». «П»,— а. Записати їх і з’ясувати розділові знаки. Що зміниться, якщо поміняти місцями слова автора і пряму мову? Аргументувати відповідь. Зробити фонетичний розбір виділеного слова.
Дослідження-трансформація Прочитати прислів’я і приказки. З’ясувати їх зміст. У яких ситуаціях ви могли б почути або використати подані прислів’я і приказки? 1. Хто рано встає, тому Бог дає. 2. Так спить, як полохливий заєць. 3. Нині гульки, завтра гульки, а в городі ні цибульки. 4. Око бачить далеко, а серце — глибоко. 5. Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько. 6. Не помиляється той, хто нічого не робить. 7. Пташка красна своїм пір’ям, а людина — своїм умінням. 8. Добрим словом мур проб’єш, а лихим — і в двері не ввійдеш (Нар. творчість).
ЦАПИДИКИ Всі пишуть, всі друкуються навколо, А в Костя Крука твори теж не гірші. Він до поета йде: — Скажіть, Миколо Васильовичу, як вам мої вірші? Поет узяв ці витвори ліричні: — Віддаєте належне ви браваді. Проте рядки є досить симпатичні. Цапидики ж стоять вам на заваді — Це щось з теорії літератури? — Признаюсь, не тримав її в руках. — Це з галузі словесної культури. Та ось воно у ваших же рядках: «Люблять цапи дикі свіжу капусту жувати...» Що далі тут уже коментувати?.. (Д. Білоус)
Ситуативне завдання 1.Уявити себе редактором дитячого журналу «Пізнайко». Вам для створення допису необхідно взяти інтерв’ю у восьмикласників про враження від переглянутого кінофільму. 2.Скласти й записати діалог редактора з глядачем кінофільму на тему «Цікавий герой». Розпитати про особисте ставлення до нього, а також власну позицію щодо задуму режисера.
Дослідження-відновлення 1.Прочитати текст. Визначити стиль мовлення. Аргументувати свою думку. Поміркувати, про яку поетесу йдеться в тексті. 2.Розказати, що вам відомо про неї, її життєвий і творчий шлях. 3.Виписати речення з прямою мовою, розставивши розділові знаки. Пояснити їх уживання.
Домашнє завдання 1.Виписати з будь-якого підручника 6–7 речень з прямою мовою різної структури. Усно пояснити розділові знаки. 2.Скласти діалог на тему «Який літературний жанр найкращий?»
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії