Службові частини мови
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема уроку: Службові частини мови. Мета уроку: узагальнити знання учнів про службові частини мови, працювати над підвищенням мовної грамотності учнів.
Хід уроку: І. Організаційна частина. ІІ. Мотивація навчальної діяльності “Можу” Визначте службові частини мови в поданому тексті Слово - найтонше доторкання до серця, воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро, і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом. Мудре і добре слово дає радість, нерозумне і зле, необдумане і нетактовне – приносить біду. Словом можна вбити і оживити, поранити і вилікувати, посіяти тривогу й безнадію і одухотворити, розсіяти сумнів, і засмутити, викликати посмішку і сльозу, породити віру в людину і заронити невіру, надихнути на працю і скувати сили душі...
Бесіда з учнями. - Які ви знаєте службові частини мови? - Що таке сполучник? Які бувають сполучники? - Що таке частка? Наведіть приклади. - Пригадайте, що таке прийменник? Коли прийменники пишуться разом? - Чому вигук не входить ні до самостійних, ні до службових частин мови?
ІІІ. Узагальнення й систематизація набутих знань та вмінь. 1. Робота з таблицею. Загальна характеристика службових частин мови.
2. Вправи на закріплення 1. Перекладіть українською мовою слова. Запишіть їх у чотири колонки (1-прийменники, сполучники, 3- частки, 4-вигуки): Зато, возле, также, только, из-за, в связи, так как, разве, ох, лишь, из-под, вот как, айда, вследствие, тоже, что за, в течение, неужели, эх, пусть, так, что, о.
2. Знайдіть у реченнях вигуки, проаналізуйте: Ай-ай-ай-ай! Як же це так, що ви не знаєте, що таке крякуха?! Аж ось крякуха різко й тривожно, аж ніби захлинаючись: - Ках-ках-ках! Коли це гусак як закричить – ге-ге-ге-ге! – та по воді крилами ляп-ляп-ляп! Їй-бо, правда! Чи далеко ще, скажіть будь-ласка, до Лохвиці? (З творів Остапа Вишні)
3.Словниковий диктант із коментуванням. У лісі, взимку, із-за гаю, на зуcтріч з дівчиною, назустріч бурі, з-посеред, поміж, щодо цього, внаслідок, на випадок, незалежно від, з краю далекого, скраю стоїть.
ІУ. – пауза “Відпочинок” Відгадайте загадки: Із двох складів я даю іменник Склад перший – частка, другий – прийменник, А разом буде рибальська сітка. Який це іменник? *** А хто порадує мене – Скажіть мені, будь-ласка: В якому слові частка НЕ- Підсилювальна частка?
Нестримна суперечка Гей, що за шум край верб, осик побіля озеречка? То скрекіт жаб, страшенний крик, нестримна суперечка. Скрякуха: - СКР-ре!- з-під лопуха, немов з-під капелюха:- скр-ре-кре! -скрекоче, не стиха, - ну й скока-скрекалюха! З скрякухою вступає в спір ропуха вирлоока: -Скр-ре-бре! – сестрі наперекір,- ну й скрекалюха-скока! Що за суперечки там ведуть край срібної водиці сестриці-скреканиці? Ні, то не спір, не шум, не гам на трав’янчастім шовку, - то мами-жабки дітлахам складають скоромовку!
У. Підсумок уроку. - Оцініть свою роботу на уроці: ви працювали чудово – руки вгору; ви працювали добре – руки в сторони; ви працювали недостатньо старанно - руки до плечей.
УІ. Домашнє завдання. Випишіть з художніх творів по три речення з частками, сполучниками, прийменниками, вигуками.
Схожі презентації
Категорії