Розряди прикметників за значенням
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Ой сивая та і зозуленька. Щедрий вечір, добрий вечір, Добрим людям на здоров'я! Усі сади та і облітала, Щедрий вечір, добрий вечір, Добрим людям на здоров'я! А в одному та і не бувала. Щедрий вечір, добрий вечір, Добрим людям на здоров'я!
. «Запропонуй правила уроку» 1. Бути уважними. 2.Старанно працювати. 3.Не перебивати один одного. 4.Поважати думку однокласника. 5.Допомагати і підтримувати товариша. 6.Виконувати всі завдання. 7. Записувати в зошиті згідно з вимогами орфографічного режиму.
Мовознавча розминка «Мовний двобій» Що називаємо прикметником? Що він означає? Чому прикметник вивчаємо після іменника, а не навпаки? Як визначити рід, число, відмінок прикметника? Яка синтаксична роль? Початкова форма? Роль у мовленні?
– На уроці хочу почути про… Мені цікаво було б з’ясувати… Хочу навчитися правильно визначати… Хочу поглибити знання з… Сподіваюся відкрити для себе щось нове… Маю наміри поліпшити знання, досягнути успіхів у… «Незакінчене речення»
Я к і с н і * відповідають на питання який? яка? яке? які?; *виражають ознаку безпосередньо, яка може виявлятися в більшій чи меншій мірі: кислий – кисліший – найкисліший; *ознака за: а) кольором: червоний, зелений, синій, чорний; б) смаком: гіркий, солоний, солодкий; в) запахом: запашний, духмяний; г) вагою: важкий, легкий; ґ) віком: старий, молодий; д) формою: круглий, прямий, вузький; е) зовнішніми і внутрішніми властивостями: стрункий, високий, поганийматеріалу
В і д н о с н і відповідають на питання який? яка? яке? які?; виражають ознаку через відношення до інших предметів, яка не виявляється в більшій чи в меншій мірі: денне світло (світло дня), вечірня прохолода (прохолода вечора). *ознаки за відношенням до: а) матеріалу: вовняний, водяний, лляний, цегляний; б) часу: літній, зимовий, річний; в) призначення: шкільний, столярний, швейний; г) національності: український, польський, грецький; ґ) місця: лісовий, степовий, сільський, полтавський. творяться за допомогою суфіксів -н- , -ан-, -ян-, -ов-, -ев-, -ськ-: залізний, піщаний, весняний, зимовий, валківський; здебільшого є похідними словами.
П р и с в і й н і * називають ознаку, що відповідає на питання чий? чия? чиє? чиї? ; виражають належність предмета людині (Галина розповідь, татова розмова) чи тварині (солов’їна пісня, сорочине гніздо, собачий гавкіт); творяться за допомогою суфіксів -ин, -їн, -ів (-ов, -ев, -єв) від назв людей; –ин, -їн, -ач, -яч від назв тварин; утворені від власних назв, пишуться з великої літери(крім фразеологізмів, наукових термінів): Сергіїв олівець, Софіїн вінок, Шевченкова поезія, езопова мова, піфагорова теорема.
.Вправа із ключем. Виписати прикметники у дві колонки: 1) якісні; 2) відносні Огрядний, гордий, внутрішній, перелітний, кволий, однобічний, бурштиновий, дотепний, грубий, змінний, щирий, кам’яний, тюлевий, старанний, тихий, учорашній, київський. * У кожному слові підкреслити другу від початку букву. З цих букв утвориться початок вислову М.Сервантеса »… – все одно що стріляти не цілячись».
Конкурс на цікаве творче завдання І варіант – зозулині черевички ІІ в. – собача кропива ІІІ в. – жаб’яча кислиця
“Мікрофон” - Що ви з’ясували? – Чи вдалося досягнути мети? Яким чином? – Виконання яких завдань викликало труднощі? – Що виявилося найважливішим? – Над чим варто ще попрацювати? – Чи справдилися очікування від уроку?
Схожі презентації
Категорії