РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ЗІ ЗВЕРТАННЯМИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В РЕЧЕННЯХ ЗІ ЗВЕРТАННЯМИ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Колективна робота з текстом 1.Прочитати текст. Визначити тип і стиль мовлення. 2.Дібрати заголовок, який би виражав основну думку тексту. 3.Чи доводилося вам коли-небудь спостерігати за степом? Описати його усно. 4.Виписати речення зі звертаннями. Продовжити ряд виписаних речень власне складеними (3–4). 5.Визначити роль звертань у реченнях. 6.З’ясувати, з якою метою автор використав у тексті різні за метою висловлювання речення. 7.До виділених слів дібрати синоніми.
Колективний аналіз схем Розглянути схеми і скласти зв’язну розповідь про розділові знаки в реченнях зі звертаннями. 1. 4. 3. 2. . . . . , , , , ! …….. …….. …….. …….. ……..
Дослідження-відновлення 1.Уставити замість крапок пропущені звертання, використовуючи слова з довідки. 2.Прочитати виразно відновлену поезію. Поміркувати над задумом автора при створенні поданого висловлювання. Довідка: дерева, ниво пожата, сонце, день наш світання, дорогі заповіти, земле моя, віти, городи. 3.Визначити вид звертань за будовою та спосіб їх вираження. 4.Назвати однорідні члени речення та з’ясувати їх стилістичну роль.
Лінгвістичне дослідження з прийомом взаємоперевірки 1.Переписати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. 2.Підкреслити звертання і підмети. 3.Зробити фонетичний розбір виділених слів. 4.Назвати односкладні речення. Визначити їх вид.
Дослідження-трансформація 1.Перебудувати речення так, щоб іменники у називному відмінку (підмети) стали звертаннями. 2.Записати трансформовані речення. Пояснити розділові знаки. 3.Зробити синтаксичний розбір другого речення.
Творче конструювання (за варіантами) 1.Скласти речення зі звертаннями, використовуючи подані фразеологізми. 2.Пояснити, у якому значення використано фразеологізми в побудованих реченнях. 3.Гра «Хто краще?» Заслухати складені однокласниками речення і визначити найкращі (влучно використані фразеологізми).
Рефлексія (учні мають відзначити («+») відповідну колонку) Моє ставлення до пропонованого завдання Колективна робота з текстом Дослідження-відновлення Творче конструювання (за варіантами) Дослідження-трансформація Лінгвістичне дослідження (взаємоперевірка) Корисно Було цікаво Пізнавально Як завжди Не зрозуміло Сумно
Домашнє завдання Написати твір за поданим початком, використовуючи звертання. Боже, як багато у світі краси! Яке небо! А Дніпро синій-синій, чистий. Брате мій Дніпре, батьку мій дорогий і прекрасний!
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії