Правопис префіксів з- (зі-, с-)
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Продзвенів уже дзвінок, Час розпочати нам урок. Ви за парти всі сідайте, Працювати починайте!
Прослухайте текст, придумайте заголовок до нього, визначте тему та головну думку. Випишіть виділені слова, розберіть за будовою .
Письменники для змалювання предметів, тварин, людей та явищ дійсності використовують мовні засоби, а художники навколишній світ передають по-іншому – фарбами, різноманітними кольорами та відтінками. Окремі кольори, які ми сприймаємо, самі собою можуть певним чином діяти на людину. Наші пращури вважали, що кожен колір має своє значення: червоний символізував життя та любов, зелений – створення природи, синій – небо, жовтий – сонце. Подібно до звуків у музиці, кольори викликають у людини відповідні почуття і настрій – радісні і веселі, спокійні чи напружені (З газети).
Чому в одному випадку пишемо префікс з-, а в іншому – с-? Яких знань вам не вистачає? Над якою темою необхідно попрацювати?
УМІТИ: ЗНАТИ: ЦІНУВАТИ: ознайомити і поглибити знання про вживання префіксів з- (зі-, с-); формувати вміння знаходити слова з орфограмою в текстах; розвивати творчі вміння використання цих слів; виховувати повагу до звичаїв та традицій нашого народу.
Префікс з- переходить у с- Якщо корінь розпочинається сполукою кількох приголосних, уживається префікс зі-: зіскочити.
Із щастя та горя доля. Робиш добро не кайся, робиш зло – зла й . Здоров’я маємо не дбаємо, а – плачемо. Зерно до зерна треба . З чужого воза і посеред дороги . . Копійка карбованцем . (Народна творчість). скувалася сподівайся стратимо зсадять зцементована зжати сповна
Раз – заплескали в долоні, Два – потерли трішки скроні, Три – потупать захотіли, Ніжками затупотіли: Тупу – тупу тупу – туп, Тупу – тупу, тупу – туп, Стало гамірно в нас тут. А тепер посидьте трішки, Хай спочинуть наші ніжки.
Сунути – хвалити – брати – гнути – пиляти – чистити – кидати – зсунути; схвалити; зібрати; зігнути; спиляти; зчистити; скидати.
ШИТИ БУДИТИ ПИСАТИ РІЗАТИ МОЛОТИТИ ХОВАТИ КОСИТИ КОЛОТИТИ СОХНУТИ НАЙТИ МАЛЮВАТИ РОБИТИ ПИТАТИ ФОКУСУВАТИ КАЗАТИ
Література 1. Глазова О., Кузнецов Ю.. Рідна мова: Підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Київ: «Освіта України», 2005. 2. Омельчук С. А., Ляшкевич А. І., Кравець М. В.. Усі уроки рідної мови в 5 класі. – Харків: Видавнича група «Основа». 3. Учительський журнал он-лайн. 4. Макаренко В. М., Туманцова О. О..Як опанувати технологію критичного мислення. – Харків: Видавнича група «Основа», 2008. 5. Голик О.. Сучасний урок. Інтерактивниі технології на уроках. – Тернопіль, 2008.
Схожі презентації
Категорії