Будова слова. Вправи на закріплення вимови і правопису слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Проблемна ситуація. Відгадування загадки. Із одним вікном хатина. Роботяща в ній родина. По квітках усі літають, Мед пахучий добувають. ХАТИНА - хатка, хата, хатинонька, хатній. ЛІТАЮТЬ - політ, літак, льотчик, літаючий.
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ ТА ОЧІКУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ Бджола за день запилює 7000 квіток. Щосекунди бджола робить 200 змахів крилами. Щоб принести 1кг меду, бджолі треба облетіти 10 мільйонів квіток. Бджоли навіть у темряві можуть відчувати, де сонце. Хвилинка – цікавинка
Розгорніть тлумачні словники на с.13, прочитайте мовчки тлумачення слова БДЖОЛА. Читання вголос. - Яка це комаха? Що вона робить? - Де мешкає бджола? Робота за тлумачними словниками
- Придумайте речення про бджолу. -Записуємо: Бджоли живуть у вулику. (З книги на с. 84.) Розібрати за членами речення, визначити пари слів. Хвилина каліграфії ДЖ ДЗ Б Д Ж З Що ви можете сказати про звуки, які позначені буквами з хвилини каліграфії? Які вони? Придумайте слова, які б починалися цими буквами. Джем, дзвоник, білка, дуб, жолудь, зима. Підберіть слова, які б закінчувалися б буквами б, д, з, ж. Дуб, гриб, дід, ніж, віз. Правильно вимовляйте останній звук. - Яке правило ми повинні знати? - Придумайте слово, яке б мало три букви з цього рядка. - Пропишіть слово БДЖОЛА.
Фонетичний аналіз слова Робота в парах: звуко-буквений аналіз слова БДЖОЛА. Женя з бджільми не дружив – завжди Женя бджіл дражнив. Женю бджоли не жаліли – та дражнила нажалили! – Знай! -А може хтось згадає скоромовки про бджіл? Бджоли, бджоли, бджоленята, вилітайте погуляти.
ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ Творча робота над складанням зв’язного тексту за вправою 202 на с. 84. - Який заголовок можна придумати? Самостійно записати текст.
Пасіка Край молодого садка – пасіка. На високих ніжках стоять рівними рядами будиночки – вулики. У них живуть бджоли. Підкресліть склади, що закінчуються на дзвінкий приголосний.
ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ Диктант відгадок Горбатий мішок на чотирьох стовпах стоїть. (В...д) Є шапка, та голови нема, є нога, та нема черевика. (Г...б)
Упаде з неба – не розіб’ється, Впаде у воду – розпливеться. (С...г) ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ Диктант відгадок Тато без шапки, а діти – в шапках. (Д...б, ж...дь)
У бабусі на городі Дивина росте та й годі. Круглобока, наче м’ячик, Та чомусь вона не скаче. Усна робота: визначення дзвінких і глухих звуків. Гриб Гарбуз Стоїть хлопчик під пеньком, Накрив голову брильком.
Усна робота: визначення дзвінких і глухих звуків. Серед трав, кущів, калюж Не плазує і не йде – Та усіх кудись веде. В золотий клубочок Сховався дубочок. Жолудь Стежка
Розвиток мовлення за вправою 203 на с. 84-85 Прочитайте самостійно, подумайте, швидко чи повільно будете читати. Чому саме так? Читаючи вголос, чітко вимовляйте звуки, позначені виділеними буквами.
Перевірка сприйняття прочитаного - Як треба читати? Чому? Що це за гість завітав на пасіку? Як ви його впізнали? Записати слово ВЕДМІДЬ. Який ненаголошений в корені? Чи можна його перевірити? Правильно, це слово треба запам’ятати. Яку ілюстрацію можна намалювати до тексту? - Яка відмінність між словами іде і суне, їсть і ласує?
Виписати слова, близькі за значенням. Наближається – суне, валить – давить. Вибіркове письмо за вправою 203
Робота в парах за посібником О. Гісь на с. 40-41 Серед слів, що під рискою, вибери те, яке найточніше пояснює слово над рискою. Хліб Масло, батон, пекарня, ніж, обід, їжа Ведмідь Лев, звір, ліс, мед, зима, барліг
Серед слів, що під рискою, вибери те, яке найбільше відповідає слову, що над рискою. Велосипед Свисток, фари, мотор, педаль, візок Поїзд Море, вагон, матрос, зустріч, бензин Робота в парах за посібником О. Гісь на с. 40-41
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Вправа 204 – робота в парах Перевірка: визначити дзвінкі однією рискою, глухі – хвилькою. Вправа 205, вибіркове письмо Виразне читання загадки, відгадування. - Виписати виділені слова, навчитися читати правильно. Яке правило ви згадали, коли виконували вправу? Цвях
ПІДСУМОК УРОКУ - Чого ви навчились на уроці? - Яке правило ми використовували? - З життям якої комахи познайомились? - А що цікавого ви дізнались про ведмедя? - Що вам більше всього сподобалось?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Повторити правило на с. 82. За бажанням скласти вдома 4 рядки вірша про бджолу і ведмедя.
Схожі презентації
Категорії