Особливості вживання деяких прийменників
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
НА УРОЦІ МИ: Поглибимо знання про прийменник як службову частину мови, вироблятимемо навички правопису прийменників; ознайомимося з особливостями використання деяких прийменників, удосконалюватимемо правописну грамотність; формуватимемо мовленнєву культуру, виховуватимемо превентивні знання.
Епіграф: Змінити здоров’я людини в дитинстві, не допустити,щоб дитина вступила в юність кволою і млявою, - це означає дати їй всю повноту життєвих радощів. (В. Сухомлинський)
Прочитайте художній текст на лінгвістичну тему, випишіть прийменники разом із формами іменників чи займенників, з якими вони вживаються. Продовжіть розповідь про сполучення прийменників із родовим відмінком. Урахуйте, що найчастіше вони використовуються у функціях: напрямку, дії, місця, мети, причини, відсутності чогось. Давнім і новим прийменникам притаманна постійна звичка - стояти при іменниках. Прийменники є вірними помічниками іменника в багатьох граматичних справах. До того ж вони поєднуються не з іменниками взагалі, а з певними іменниковими формами. Найбільше полюбляють прийменники сполучатися з родовим відмінком. За кількістю прийменників родовий випередив усі відмінки. Понад сто п'ятдесят прийменників забажали поєднуватися з ним. 1 ГРУПА
Спишіть пари слів. Складіть із ними речення про те, як впливають шкідливі звички на організм дитини. Поясніть написання прийменників із частинами мови та способи, за допомогою яких розрізняють прийменники від префіксів. Згори – з гори, напам,ять – на пам’ять, убік – у бік, в останнє – востаннє 2 ГРУПА
Вибери із поданих у дужках потрібний прийменник. Обґрунтуй свій вибір. Підготуй розповідь про варіанти прийменників у, з, над, від. Щорічно нікотин вбиває (у, в) світі понад ста двадцяти тисяч людей. Курця (із, з, зі) стажем легко впізнати за помітним огрубінням голосу, пожовтінням зубів, неприємним запахом (із, з, зі) рота, жовтуватим кольором шкіри і зморшками на обличчі, нездоровим виглядом волосся. Оберігайте себе(від, од) шкідливих звичок (Над, наді) світом нависла страшна загроза – СНІД! 3 ГРУПА
Перекласти словосполучення українською мовою. З,ясувати, які прийменники є відповідниками російського прийменника по. З двома – трьома словосполученнями скласти речення із ключовими словами інфекція, імунітет. Підкреслити у складених реченнях головні та другорядні члени. По многим причинам , по моему адресу , по возвращению , по выходным, дежурный по классу, по собственному желанию , по всем направлениям , курсы по изучению, сообщить по телефону. .
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА №5 (Валеопауза для поліпшення пам,яті, уваги) 1. Перерахувати 4 слова, не пов,язані між собою за смислом (олівець, парта, сонце, зерно). До вищеназваних додати ще одне (... + молоко) і повторити, потім ще одне, ще одне до тих пір, поки учні не зможуть повторити. 2. Вказівним пальцем правої руки доторкнітся до носа і скажіть «ніс», повторіть кілька разів. Потім сказати «щока», а доторкнутися до носа, учні ж повинні торкатися щоки.
Інтерактивний метод «Акваріум» Об,єднана група з 4-5 учнів отримує завдання для обговорення (учні тим часом слухають обговорення) через 3 хв. їх повідомлення вислуховують всі учні й виправляють або доповнюють. Завдання для роботи в групі: Яку функцію виконують прийменники у реченні? З якими відмінками найчастіше вживаються прийменники? Чи відрізняється вживання прийменників у російській та українській мовах? Які особливості вживання деяких прийменників?
Лінгвістична гра „Редактор” У час куріння в організмі відбувається розпад вітамінів. Із-за порушення форми грудної клітини починають неправильно функціонувати різні органи черевної порожнини. Щоб запобігти кишковим інфекційним захворюванням необхідно мити руки милом перед їжею. Про небезпеку ВІЛ-інфекції ми дізналися по розповіді вчителя.
ПЕРЕВІР: Під час паління в організмі людини відбувається розпад вітамінів. Через порушення форми грудної клітини починають неправильно функціонувати різні органи черевної порожнини. Для запобігання кишкових інфекційних захворювань необхідно перед їжею мити руки з милом. Про небезпеку ВІЛ-інфекції ми дізналися з розповіді вчителя.
Інтерактивний метод «Мозковий штурм» Пригадати все, що знаєте про прийменник. У зошитах записуються у вільній скороченій формі всі висловлені ідеї.
Словниковий диктант із взаємоперевіркою По третє вересня, по-третє, рік у рік, незалежно від, день у день, на жаль, знадвору, час від часу, вивчити напам’ять, на пам’ять, відповідно до, у зв’язку з, незважаючи на, незалежно від, під час, задля, за винятком двох, задля, з-посеред, із-над , на відміну від, всупереч, поблизу, згідно з, із-над, нарівні з.
Чи було досягнуто очікуваних результатів уроку? Що під час уроку запам’яталося найбільше? Які труднощі виникали під час виконання завдань? Як ви зможете використати набуті сьогодні знання?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 1. Вивчити теоретичний матеріал підручника. 2. Завдання на вибір: Скласти і записати діалог « Як вберегтися від інфекційних захворювань», використовуючи рецепти народної медицини; Скласти пам’ятку: “Як захиститись від ускладнень після грипу”.
Схожі презентації
Категорії