НАЗУСТРІЧ ЗИМОВІЙ КАЗЦІ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
розвивати усне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, спостережливість, фантазію, творче мислення, здатність відчувати красу зимової природи, висловлювати захоплення нею; виховувати любов до рідного слова, до природи. ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації і дитячі малюнки на тему „Зима”; сніжинки з опорними словами; грамзапис „Пори року. Грудень” П. Чайковського; костюм для дівчинки - Метелиці; лист від зимушки – зими. МЕТА:
ХІД УРОКУ І Организація класу ІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку. Як не любити зими сніжно – синьої на Україні моїй, Саду старого в пухнастому інеї, сивих, веселих завій...
ІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку. Хто з вас любить зиму? За що ви любите цю пору року? Отже, давайте вирушимо назустріч зимовій красі, визначимо, якого кольору зима. Ви будете слухати музику і вірші про цю чарівну пору року, будете розглядати ілюстрації і малюнки, закружляєте у танку з тендітними сніжинками, пограєте з метелицею, а потім спробуєте скласти про зиму: хто – вірш, хто – оповідання про зиму, а хто – казку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку. Ви здогадалися, що подорож у зимову казку буде уявною, і для цього ви повинні взяти з собою фантазію, кмітливість, винахідливість. Будьте уважними, активними, дружними.
ІІІ. Актуалізація знань учнів 1. Відгадування загадки. Чудо – сани прилетіли, Скакуни в тих санях білі. В санях тих сидить цариця – Білокоса, білолиця. Рукавом махає – сріблом все вкриває.
ІІІ. Актуалізація знань учнів Про яку царицю йдеться у загадці? Які слова вам допомогли її відгадати? Як ми називаємо такі слова?
ІІІ. Актуалізація знань учнів 2. Бесіда. - Як ви думаєте, який колір вважають головним кольором зими? - Чому?
Білі черевички у зими, Вкрив дерева білими крильми Морозець колючий, мов шипшина. Білі черевики у зими, Біла – біла в неї кожушина, Білі сани, білогриві коні, Білі рукавички пухові, Білі щоки, а вуста червоні, Мов розквітлі маки польові.
ІІІ. Актуалізація знань учнів Отже, головний колір зими – білий. - Давайте до цього слова доберемо синоніми. Як ви розумієте, чому сніг сріблястий? Послухайте, як про це написав поет:
ІІІ. Актуалізація знань учнів 3. Проблемна ситуація. - Я бачу, що всі згодні з тим, що зима білого кольору. - Чи можна назвати її безбарвною? Якщо ні – доведіть! - Які кольори, крім білого, можна зустріти у зимовій природі?
ІV. Розвиток умінь і навичок 1. Розгляд зимового пейзажу і його аналіз. - Подивіться на цей зимовий пейзаж. Які кольори взяв художник, щоб намалювати зиму? - Які поєднання барв вам подобаються? Чому? - Якого ще кольору може бути сніг? - А тепер давайте послухаємо, як про колір снігу пишуть поети.
Сніг вранці Він ще недавно голубів – Застиг у сонній мрії, Ось небокрай почервонів – І він вже рожевіє...
Сніг ввечері Як тільки сутінь настає І ліхтарі мигають, Він фіолетовим стає І таємничо сяє...
Сніг у відлигу Спочатку він міцний і білий, Та, коли сонце припікає, Він враз слабкішає, жовтіє, Чорніє, тане і тікає...
ІV. Розвиток умінь і навичок То як ви гадаєте, чи можна зиму вважати безбарвною порою року?
ІV. Розвиток умінь і навичок 2.Гра „Хто більше?” А хто це до нас залетів так швидко? Доберіть синоніми до слова метелиця.
ІV. Розвиток умінь і навичок Метелиця. – Скільки красивих, цікавих слів можна дібрати, щоб описати зиму! Вони роблять нашу мову красивішою, виразнішою. Я пропоную вам пограти. Я називаю слово, а той, до кого я доторкнуся чарівною паличкою, називає слово – синонім, влучний прикметник або добирає порівняння.
ІV. Розвиток умінь і навичок Зима (яка?) Повітря (яке?) Сніжинки (які?) Сніжинки (з чим можна порівняти?) Сніжинки (що роблять?) Сніг (з чим його можна порівняти?)
ІV. Розвиток умінь і навичок 3. Слухання музики. А зараз ми відпочинемо. сядьте зручно, закрийте очі та уявіть собі таку картину: зимовий вечір, за вікном – заметіль. А в кімнаті тепло і затишно. випідійшли до вікна і дивитесь на вулицю. Завивання вітру, танок сніжинок поступово вас зехоплюють. І ви вже уявляєте собі, що ви – легкі, немов сніжинки, що вітер підхопив вас, вам приємно кружляти у вальсі сніжинок. Ви відчуваєте сваю невагомість, ваше тіло відпочиває... Ось ви з поривами вітру піднімаєтесь вище і вище, кружляєте швидше і швидше.
ІV. Розвиток умінь і навичок Діти, ви побачили, як художник малює зиму; почули, як поети описують цю чудову різнобарвну пору року; прослухали, як композитор виражає свої почуття у музиці, і самі, мабуть, захотіли написати вірш, оповідання чи казку про неповторну зимову красу.
ІV. Розвиток умінь і навичок Картка 1. Настала.... Випав ..., ..., ... сніг. Покрив ... землю і дерева. Зеленіє лише... Чудово в...
Картка2. Коли, зів’яли, квітки, усі, Ми, землю, чорну, на, упали- Пухнастим, накрили, килимом. Мереживом, а, сріблястим, ще, Милуйтесь нами, любі діти, Адже не гірші ми за...
V.Підсумок уроку Щиро дякую вам за хвилини радості. Яке це щастя - вміти бачити навколо себе щось незвичайне, нове, чарівне і поділитися цим з іншими людьми. Ви спостережливі, уважні діти. У вас добрі серця. До того ж ви непогано володієте українською мовою, бо думки висловлюєте послідовно, грамотно, виразно.
Схожі презентації
Категорії