Мовна розминка. Чистомовка
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Українська народна казка “Вовк та козенята” Кащенко Ірина Петрівна, вчитель початкових класів Уманської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 ім. В.І.Чуйкова
Мовна розминка. Чистомовка За – за – за – замекала … (коза). Му – му – му – прив’язали ми … (козу). Зо – зо – зо – йди сюди, … (козо!) Зе – зе – зе – дід їй сіно … (везе). Зі – зі – зі – є що їсти цій … (козі). Зи – зи – зи – буде молоко нам від … (кози).
Цоки-цоки-цок копитця, це цапок йде до криниці. Працьовитим цапенятам принесе водиці тато. Леся Вознюк
Вправа на розвиток навички читання - Прочитати слова з максимальною швидкістю в порядку зростання номерів. 4 в 1 казка 6 щось 5 ній 8 зрозумій 7 повчальне 2 вигадка 3 та
Впізнай казкового героя Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами. Зачаївся він, примовк... Грізний звір цей, звісно... . З рогами, а не бик, Доять, а не корова. Кору здирає, А кошиків не плете.
Була собi коза. У неї було семеро козенят. Зробила вона собi хатинку в лiсi. Кожного дня ходила коза в лiс за їжею. Сама пiде, а дiткам накаже замкнути хатинку і нiкому дверей не вiдчиняти.
Повернеться коза, постукає рiжками в дверi й заспiває: — Ой ви, дiточки, козеняточка! Вiдiмкнiтеся, вiдчинiтеся! Ваша мати прийшла, молока принесла.
Козенята почують матiр i вiдiмкнуть дверi. Мати їх погодує і знову пiде в ліс, а козенята мiцно-премiцно замкнуть дверi i чекають матiр.
Вовк пiдслухав, як коза спiває. Тiльки коза пiшла в ліс, а вовк пiдбiг до хатинки i завив грубим голосом: — Ой ви дiтки, козенятка! Вiдiмкнiться, вiдчиніться! Ваша мати прийшла, молока принесла.
— Чуємо, чуємо,— та не материн це голосок. Наша матiнка спiває тонесеньким голоском та й приказує не так.
Повернуласякозадодомуіпохвалиладіток зате,щововковідверейневідчинили. Роз’єднайте слова і прочитайте:
Тест 1. Скільки козенят було у Кози? а) П’ятеро; б) шестеро; в) семеро. 2. Що робила Коза, коли поверталася з лісу? а) Стукала копитцем у вікно; б) стукала ріжками у двері і співала; в) тихенько просила дітей відчинити. 3. Козенята відмикали двері, коли: а) Коза співала; б) стукали у двері; в) стукали у вікно. 4. Вовк співав: а) дуже голосно; б) лагідним голосом; в) грубим голосом. 5. Як повелися козенята? а) Прогнали Вовка; б) відчинили Вовкові; в) не відчинили Вовкові. 6. Що зробила Коза, коли повернулася? а) Похвалила козенят; б) насварилася; в) нічого не сказала.
Дружно в ліс ми всі пішли, Скільки тут грибів знайшли, В кошики ми їх зібрали, Доки повними не стали. Ще й побігали там трішки, Натомили свої ніжки. Поверталися бадьорі, А про це вже знали в школі. Фізкультхвилинка
Правильно став наголос: козеняточка повернулася відімкнітеся відчинітеся преміцно тонесеньким хатинка материн голосок зробила підслухав відповідають
ліс вовк знову чуємо накаже хатинка підслухав Прочитай пірамідки слів їжа мати семеро матінка принесла
Вибіркове читання казки Де жила коза і козенята? Куди щодня ходила коза? Що наказувала діткам? Чого вона боялася? Прочитайте пісеньки кози і вовка. Чим вони відрізняються? Прочитайте зачин і кінцівку казки. Чому коза похвалила козенят?
Доберіть слова, близькі за значенням до слів: була (коза) - … ; зробила (хатинку) - … ; ходила (в ліс) - … ; замкнути (хатинку) - … ; відчиняти – … ; повертається – … ; завив - … ; тонесенький - … ; позирає - … .
Доберіть слова, протилежні за значенням до слів: відчиняти – … ; поверталася – … ; завив - … ; тонесенький - … ; ходила - … ; прийшла - … .
Фізкультхвилинка Раз, два, три, чотири, п'ять! Час прийшов відпочивать. Тож піднімемо руки вгору, Ніби глянемо на зорі. А тепер всі руки в боки, Як зайчата — скоки-скоки! Десять, дев'ять, вісім, сім — Час за парти нам усім.
Характеристика казкових персонажів Вовк (який?) … , … , … ; Коза (яка?) … , … , … ; козенята (які?) … , … , … . добра злий любляча маленькі турботлива підступний дбайлива слухняні голодний грайливі
Використані джерела: Савченко О.Я.Читанка: підруч. для 2 кл. / О.Я.Савченко. – 3-тє вид., перероб. – К.: Освіта, 2010. – Ч. І. – 144 с. Заброцька С.Г., Уроки читання. 2 клас. Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 288 с. Гребенькова Л.О. Чи уважний ти читач? Тести з читання. 2 клас. – Х.: Країна мрій, 2007. – 48 с. Абетка скоромовок. Презентація Кащенко І.П., слайди 17, 41. Картинки – ресурси Інтернету
Схожі презентації
Категорії