X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Лексика та фразеологія

Завантажити презентацію

Лексика та фразеологія

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

“ЛЕКСИКА ТА ФРАЗЕОЛОГІЯ” УРОК-МАНДРІВКА ПІДГОТУВАЛА ВЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ ВЕЛИКОНОВОСІЛКІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 ЛАПЕНКО ІРИНА ЄВГЕНІВНА

Слайд 2

ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ Дорогі діти! У минулому навчальному році ми з вами мандрували різними мовознавчими країнами. І ось знову видалася нагода завітати до країн ЛЕКСИКА й ФРАЗЕОЛОГІЯ Мешканці цих країн підготували для вас завдання для того, щоб освідчитися, що не даремно ви відвідували їх у минулому році. За ці завдання ви отримуєте бали , кількість яких залежить від правильності виконання завдань. Я бажаю вам всім щасливої подорожі!

Слайд 3

МИ БУДЕМО МАНДРУВАТИ ТАКИМИ СТАНЦІЯМИ: УМА ПАЛАТА МИСТЕЦЬКА РОМАНТИЧНА ГАРМОНІЯ ДУШІ ПОЕТИЧНА ФАНТАЗІЯ ТВОРЧА

Слайд 4

ВИРУШАЮЧИ В ДОРОГУ – ПАМ’ЯТАЙ: ВИСЛОВЛЮВАЙСЯ ЗВ’ЯЗНО! УВАЖНО СЛУХАЙ! ПИШИ ГРАМОТНО! БУДЬ ТОЛЕРАНТНИМ! НЕ ПЕРЕБИВАЙ ТОВАРИША! БУДЬ ПРИВІТНИМ! МНЕ ЗАБУВАЙ ПРО ПОСМІШКУ!

Слайд 5

МЕТА: Повторити та узагальнити основні відомості про лексичний та фразеологічний склад української мови; формувати вміння встановлювати лексичне значення слова, визначати фразеологізми у тексті, розкривати їх значення; виробляти навички творення слів із переносним значенням, користуватися лексичними та фразеологічними словниками, сприяти збагаченню словникового запасу учнів; виховувати пошану до скарбниці усної народної творчості, до природи рідного краю.

Слайд 6

Станція№1 «УМА ПАЛАТА» (3 хв.) Як називаються слова, які вживаються в нашому мовленні щодня? Які слова називаються діалектними? Які слова називаються професійними? У яких стилях використовуються стилістично забарвлені слова? Які слова називаються іншомовними? Які сполучення слів називаються фразеологізмами? Які це слова з прямим значенням? Які це слова з переносним значенням? Що вивчає «Лексикологія»? Чи всі слова мають лексичне значення? На які групи за значенням, вживанням поділяються слова? Які слова називаються однозначними? Які слова називаються багатозначними? Які слова називаються синонімами? Які слова називаються омонімами? Які слова називаються антонімами? БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ

Слайд 7

Станція№2 «ФАНТАЗІЯ» (3 хв.) ЗАВДАННЯ – І гр.: ЗАВДАННЯ – ІІ гр.: Пояснити значення каламбуру “Досягнення чужих умів, за власні видати умів”, знайти у ньому омоніми; Підібрати групи омонімів на тему “Пори року” Із слова, що у конверті скласти найбільшу кількість слів (металообробка), записати їх за алфавітом.

Слайд 8

Станція №3 «МИСТЕЦЬКА» (3 хв) ЗАВДАННЯ – І гр.: Намалювати малюнки до уривків з віршів:«Сміється сонце з небозводу, кудись хмарки на конях мчать», використовуючи поняття «пряме і переносне значення слова». Озвучити запропонований малюнок. ЗАВДАННЯ – ІІ гр.: Намалювати малюнки до уривків з віршів: «Хатинки вишукувались вряд, через село побігла річка», використовуючи поняття «пряме і переносне значення слова». Озвучити запропонований малюнок.

Слайд 9

ЗУПИНКА НА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКУ Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній, І до сонця потягніться . В різні боки нахиліться, Веретеном покрутіться, Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. .

Слайд 10

Станція №4 «РОМАНТИЧНА»(3 хв.) ЗАВДАННЯ – І-ІІ гр. Добрати з дужок такі синоніми, щоб слова у вірші “МРІЯ” римувалися; Як виросту-збудую (дім, будинок, хату) На хаті колесо (приб’ю приладнаю, прикріплю) А там я поселю (крилату, летючу, літаючу) Лелечу, клекітну (родину, сім,ю, пару). Нехай ( розводиться, селиться, гніздиться) По всіх деревах і (будинках, хатах, оселях). Нехай мені щоночі (здається, сниться, ввижається), Що я літаю, наче (пташка, птиця, птах).

Слайд 11

Станція №5 «ПОЕТИЧНА» (3 хв.) Відгадати Загадку (ХТО ДІД?), виписати синоніми у алфавітному порядку дібравши свої приклади (ВІТРЮГА, КРУТІЯ, КУРЯВА, ХВИЩА, ЮГА, ХУРТОВИНА) Поз’їжджались дочки у гості до діда: Ось там ЗАВІРЮХА санчатами їде, За нею МЕТЕЛИЦЯ слідом мете, ХУРДЕЛИЦЯ ХУГУ з собою веде. А тільки-но вітер у полі завіє, Як стануть на межі ХУРТЕЧА й ЗАВІЯ. Нарешті, вдвох із ЗАМЕТІЛЛЮ приїхала Найменша-улюблена донечка ВІХОЛА

Слайд 12

Станція № 6 «ГАРМОНІЯ ДУШІ» ЗАВДАННЯ – І гр. Скласти «СЕНКЕН» ЗАВДАННЯ – ІІ гр. Скласти “АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ” ВЕСНА ВІДРО ДЖЕННЯ ТЕПЛО БРУНЬКИ РОЗКВІТ ПРОЛІСКИ СОНЦЕ ОСІНЬ ЗОЛОТА, ЧАРІВНА ПЛАЧЕ, ЛИСТОПАД

Слайд 13

Станція № 7 «ТВОРЧА» (5 хв.) ЗАВДАННЯ – І гр.: Скласти віршик за складеним “сенкеном”: «Розмова з осіннім листом», використовуючи антоніми, синоніми, омоніми, слова з переносним значенням, художні тропи. ЗАВДАННЯ – ІІ гр.: Скласти твір-мініатюру за складеним “асоціативним кущем” “Доброго ранку, Весно!”, використовуючи антоніми, синоніми, омоніми, слова з переносним значенням, художні тропи.

Слайд 14

САМООЦІНКА (інтерактивний метод “МІКРОФОН”) НА УРОЦІ … Я дізнався… Я зрозумів… Мені сподобалось… Мені не сподобалось… Я навчився… Мене зацікавило… Я відчув труднощі… Я не вмів, а тепер умію… Мене надихнуло на…

Слайд 15

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ : Підготувати зв’язну розповідь на лінгвістичну тему «Лексика. Фразеологія» за матеріалами параграфів підручника. Зробити ілюстрації до фразеологізмів або слів із переносним значенням (індивідуально).

Слайд 16

НАША ПОДОРОЖ ЗАКІНЧИЛАСЬ! ДЯКУЮ ЗА УЧАСТЬ! БАЖАЮ ТВОРЧИХ УСПІХІВ!

Слайд 17

А ДАЛІ – ТВОРЧІ РОБОТИ МОЇХ УЧНІВ!

Слайд 18

Тільки вранці квіти всі умиваються в росі” (Н.Забіла)

Слайд 19

Тільки вранці квіти всі умиваються в росі” (Н.Забіла)

Слайд 20

Тільки вранці квіти всі умиваються в росі” (Н.Забіла)

Слайд 21

“Тоненькі берізки взялися за руки і пішли в танок”

Слайд 22

“Подув холодний вітер, і затанцювали маленькі сніжинки”

Слайд 23

“Через село побігла річка”

Слайд 24

“Через село побігла річка”

Слайд 25

“Сміється сонце з небозводу, кудись хмарки на конях мчать”

Слайд 26

“Сміється сонце з небозводу, кудись хмарки на конях мчать”

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова