Фразеологія. Лексикологія і Словотвір
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми “Фразеологія. Лексикологія і Словотвір"
Мета: повторити, закріпити, узагальнити, систематизувати знання, уміння і навички учнів з теми; підвищити інтерес до предмета, активізувати діяльність учнів ; розвивати логічне мислення та вміння роботи в групах; виховувати відповідальне ставлення до навчання, спостережливість, творче ставлення до роботи.
День добрий, друзі! Ще один урок До нас прийшов за розкладом сьогодні. Отож озброймось книгою й пером, Щоб знов пірнути в мовну нам безодню.
Правила для груп: Група готова тоді, коли роботу закінчив останній її учасник. Консультант повідомляє про готовність групи сигнальною карткою ( або іншим зрозумілим способом) Якщо група не може впоратися із завданням – піднімає червону картку. Це означає, що потребує допомоги іншої групи. Консультант підсумовує роботу всієї групи, слідкує за роботою кожного учасника. Оцінює роботу вчитель. Слухати і чути Бути доброзичливими, активними, дисциплінованими. Висловлюватися стисло, по черзі.
ГРА “ Розминка“ 1 група Що вивчає розділ науки про мову лексикологія? Що вивчає розділ науки про мову словотвір? 2 група Що вивчає розділ науки про мову фразеологія? Що вивчає розділ науки про мову морфеміка? (3 хвилини на роздуми)
«Лексикологія» 1 група Людина, яка виявляє надзвичайну відвагу, хоробрість, самовідданість у бою чи праці. Найвища почесна відзнака, нагорода за військові, трудові або інші заслуги. Здатність людини думати, мислити, основа її свідомого життя. Знання, вміння, здобуті в житті, на практиці. Великий, хижий птах, який водиться в степах чи горах, а також образна назва сильної, мужньої людини. Вище звання командирського складу військово-морських сил.
“Лексикологія” 2 група 1. Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. 2. Масове інфекційне захворювання. 3. Музичний супровід. 4. Льодова гора, що плаває в морі. 5. Склад зброї і військового спорядження. 6. Приміщення, де стоять літаки і де проводиться їх поточний ремонті
«Хто більше?» (усно) (1 хвилина) Передайте одним словом значення фразеологічних зворотів. І група Зразок: як кіт наплакав - мало Кури не клюють Ведмідь на вухо наступив Запахло смоленим Вітер у голові Сім п'ятниць на тиждень Допекти до живого До розуму довести 3 відкритим серцем 3 одного маху Мов заціпило
Перевір! Кури не клюють (Багато) Ведмідь на вухо наступив ( Глухий) Запахло смоленим (Небезпечно) Вітер у голові (Легковажний) Сім п'ятниць на тиждень (Непостійний) Допекти до живого (Схвилювати) До розуму довести (Виростити) 3 відкритим серцем (Відверто) 3 одного маху (Миттю) Мов заціпило (Замовкнути)
ІІ група На сміх брати Наче муха в окропі Повним ходом Скорчитися в три погибелі Слізьми вмиватися Ставити на карту Топтати в болото Хоч око вийми Шкірити зуби Як в'юн
ІІ група На сміх брати (Кепкувати) Наче муха в окропі (Метатись) Повним ходом (Успішно) Скорчитися в три погибелі (Згорбитися) Слізьми вмиватися (Плакати) Ставити на карту (Ризикувати) Топтати в болото (Принижувати) Хоч око вийми (Темно) Шкірити зуби (Сміятися) Як в'юн (Верткий)
ДОБЕРІТЬ ДО КОЖНОГО СЛОВА ЧИ СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ ІНШОМОВНЕ СЛОВО – ВІДПОВІДНИК 1 група 1.Ввіз товарів - 2.Життєпис - 3.Величезний - 4.Повідомлення - 5.Дитячий лікар - (Письмово) (3 хвилини)
Перевір! 1.Ввіз товарів ./Імпорт/. 2.Життєпис. /Біографія/. 3.Величезний./Гігантський/. 4.Повідомлення./Інформація/. 5.Дитячий лікар./Педіатр/.
2 група 1.Суперечка - 2.Вага без тари - 3.Наука красномовства - 4.Столиця Франції - 5.Оцінка успішності -
2 група 1.Суперечка./Дискусія/. 2.Вага без тари./Нетто/. 3.Наука красномовства./Риторика/. 4.Столиця Франції./Париж/. 5.Оцінка успішності./Бал/.
Утворіть від кожного слова дієслово префіксальним чи суфіксальним способом (на швидкість) (5 хвилини) Інформація, ах, сканування, сіль, малюнок, обід, креслення, загартований, білий, зима, фотографія, перепис, вболівальник, завойовник, друкований.
Приблизні відповіді Інформувати, проінформувати. Охати Просканувати, відсканувати. Підсолити, просолити. Намалювати, домалювати. Пообідати. Накреслити, докреслити. Загартовуватися. Побілити, добілити. Зимувати. Сфотографувати. Переписати. Вболівати. Завойовувати. Надрукувати.
Творча робота Складіть словник професійних слів) (не менше 4 слів до кожної категорії). Вчителя біології: флора… Вчителя математики: множник… Вчителя літератури: поет…
Встановіть відповідність між архаїзмом та загальновживаним словом Архаїзми Слова активного вжитку Перст; говорити; Очіпок; ворожий; Ректи; палець; Крам; товар; Десниця; права рука; Вражий. Шапка.
Перевір! Архаїзми Слова активного вжитку Перст; говорити; Очіпок; ворожий; Ректи; палець; Крам; товар; Десниця; права рука; Вражий. Шапка.
"Точка зору" Як утворилися прислів’я та приказки? Виберіть із запропонованих варіантів. 1 група 2 група Не все коту масляниця, прийде середа і п’ятниця. - Середа і п’ятниця – пісні дні, їжа не така розкішна. - У середу і п’ятницю котів купати. Ноги на плечі. Щоб не нищити чоботи, селяни несли їх на плечах, а самі йшли босі. Тікали на руках, а ноги опинялися ніби на плечах.
Я працював(ла) Із задоволенням Із запалом Завзято Досконало Енергійно Дружно Плідно Старанно Творчо Активно Відповідально Зворушливо Достойно Доброзичливо Погано Без ініціативи Повільно Незадовільно
Урок пройшов Недаремно Цікаво Без нудьги Миттєво Ефективно Емоційно Геніально Збентежено Непередбачено Душевно Результативно Творчо Ідеально Змістовно Звичайно Активно Повільно Корисно Дохідливо Нецікаво
Підсумок уроку. Візьміть підготовлені ваші долоньки з паперу і на кожному пальчику напишіть відповідь на питання: великий – З яким настроєм пройшов урок?(було цікаво, не дуже цікаво, нецікаво) вказівний – На якому етапі тобі найбільше сподобалось? середній - Як ти оцінюєш свої знання з теми?(глибокі і усвідомлені, потребують усвідомлення, неусвідомлені) безіменний – Яке значення для тебе особисто мають знання і вміння, отримані з цієї теми?(мені це знадобиться у майбутньому, значення не мають) мізинчик - Мої побажання присутнім(учням, вчителям, гостям)
Схожі презентації
Категорії