Цікаві вправи з розділу «Фонетика. Орфографія»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Звуки служать, передусім, будівельним матеріалом, цеглинками для побудови споруд – слів. Окремо взяті літери нічого не називають, однак, поєднавшись, утворюють слова. Складіть та запишіть за 3 хвилини якнайбільше слів, використовуючи звуки [а], [о], [м], [л] [к], [і], [с], [х], [б], [є], [в]. Простежте, щоб це були назви продуктів харчування. “ ХТО БІЛЬШЕ? “
Зроби фонетичний запис поданих слів, однією рискою підкреслити тверді звуки, а двома – м'які. 1 варіант: табель, модель, знання, священик, щастя, життя, біологія, альбом; 2 варіант: ад’ютант, алюр, муляж, щітка, юрба, сміються, їстівний, танцювати. ТВЕРДІ ТА М’ЯКІ ЗВУКИ
Випишіть окремо слова, у яких однакова і різна кількість звуків і букв : РІДНА МОВА Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово, у барвінки зодягайся, моє щире слово. Колосися житом в полі, піснею в оселі, щоб зростали наші діти мудрі і веселі. Щоб на все життя з тобою ми запам'ятали, як з колиски дорогої мовоньку кохали. Любов Забашта
1. До поданих слів добери такі, що відрізняються першим звуком. клин — ... калина — ... чайка — ... колос — ... пічка — ... шибка — ... парта — ... балка — ... 2. Запиши слова парами, підкресли букви, якими вони відрізняються. Усно склади речення з двома словами.
Запишіть слова у дві колонки: 1) ті, що починаються на голосний звук; 2) ті, що починаються на приголосний звук. Якщо завдання виконаєш правильно, із останніх букв першої колонки прочитаєш слово. Альбом, бублик, олово, вареник, Урал, вишня, желе, ярмо, антипод, каша, куліш, мед, іде, день, хліб, чай, умілець.
Утворіть нові слова, змінивши твердий приголосний на м’який: Борис, лак, раба, галка, перелаз, рад, суди, турки, кін, завод, зелен.
Мозковий штурм: за дві хвилини записати всі слова-назви, які стосуються звуків мови та мовлення. Відгадай загадку. ХТО ВОНА? Дуже я потрібна всім — і дорослим, і малим. Всіх я розуму учу, хоч сама завжди мовчу. Грицько Бойко
Складіть самостійно т акі піраміди зі звуками а і к. а _ а а _ _ а а _ _ _ а а _ _ _ _ а а _ _ _ _ _ а а_ _ _ _ _ _ а К _ К К _ _ К К _ _ _ К К _ _ _ _ К К _ _ _ _ _ К К _ _ _ _ _ _ К
Я один в сім’ї такий. Кажуть, надто вже м’який Хоч мовчун, та не дивак, В слові я – не зайвий знак.
Скласти якомога більше слів, які закінчуються на м’який знак, а починаються на зазначену літеру.
Я такий же, як знак розділовий, І відомий шкільній дітворі, Та в словах української мови Я пишусь не внизу, а вгорі.
1 варіант : п…янкий, пів…яблука, міжгір…я, м…ята, з…юрмитися, дит…ясла; моркв…яний, різнотрав…я, верф…ю, п…ятилітній, пуп…янок, львів…янин. 2 варіант: сім…я, кав…ярня, пів…Європи, зв…язувати, пір…я, м…ята, Св…ятослав, бур…я, тьм…яний, пом…янути, пів…ясена, черв…як. Запишіть слова правильно (з апострофом чи без )
Від іменників утвори прикметники та запиши їх правильно: Дух Соловей Дерево Солома Трава Морква Торф Тьма Камінь
Схожі презентації
Категорії