Чергування приголосних звуків [г, к, х] — [з, ц, с] — [ж, ч, ш] у коренях слів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Презентацію підготувала вчитель – методист Скандинавської гімназії м. Києва Біляченко Ольга Василівна Чергування приголосних звуків [г, к, х] — [з, ц, с] — [ж, ч, ш] у коренях слів
Актуалізація опорних знань Самостійна робота (усна робота в парах) Змініть подані слова або доберіть спільнокореневі, щоб відбулося чергування голосних у корені слова. Лід — корова — захід— гордість — піч — ведмідь —
Перевірка виконання завдання Лід —льодова, корова —корівка, захід— заходу, гордість —гордовитий, піч —печі, ведмідь —ведмедя, колір —кольори, Харків —Харкова, ворота - ворітьми, радість —радості, летіти —політ, льотчик, схід —сходить, осінь —осені.
Коментований диктант Знайдіть слова, в яких відбулося чергування. Позначте в них корінь, підкресліть чергування. Мальовниче село розкинулось перед очима. Таких сіл в Україні багато.
Коментований диктант Знайдіть слова, в яких відбулося чергування. Позначте в них корінь, підкресліть чергування. Рання осінь забарвила усі дерева та кущі. Такої осені ще не було.
Вивчення нового матеріалу Оголошення теми й мети уроку На попередньому уроці ми ознайомились з чергуванням голосних звуків. В українській мові є випадки чергувань і приголосних у коренях слів. Сьогодні ми будемо вчитися писати й вимовляти слова з такими випадками чергування, зіставляти, аналізувати.
Пояснення нового матеріалу Спостереження над чергуванням приголосних звуків. (Впр. 188) Прочитайте слова. Які звуки чергуються в коренях? Якими буквами вони позначені?
Робота над прислів'ями (Впр. 189) Прочитайте прислів'я. Поясніть їх зміст. Чого вони вчать? Спишіть каліграфічно прислів'я, підкресліть спільнокореневі слова. Позначте в них корінь. Друга, друзі, дружніші.
Робота над прислів'ями (Впр. 189) Друга, друзі, дружніші. Які звуки чергуються? Якими буквами позначено?
Закріплення вивченого матеріалу Робота над віршем (Впр. 190). Робота в парах. Прочитайте вірш. Чого він навчає? Випишіть слова, споріднені зі словами мурахи, вага. Мурахи — мурашка, вага — важко.
Закріплення вивченого матеріалу Робота над віршем (Впр. 190). Робота в парах. Мурахи — мурашка, вага — важко.
Закріплення вивченого матеріалу Складання схеми речення Запишіть виділене речення. Складіть його схему. Встановіть зв'язок слів (усно). Зверніть увагу на звукову модель слова бджоли.
Узагальнення й систематизація вивченого Робота над віршем (Впр. 191) Плуг — плужок — у плузі; луг — лужок — на лузі; дім — дому; нім — ньому; плоди — плід; дружба — друзі — друг.
Вибіркове списування (самостійно) Виберіть пари слів, в яких змінюються голосні або приголосні звуки. Запишіть ці пари слів, позначте в них корені, підкресліть букви, що позначають звуки, які змінюються. Віз, кінь, гусінь, муха, комаха, пасіка, пух, пасіці, коня, комасі, вози, мусі, гусені, пушок.
Перевірка виконання Віз - вози, кінь - коня, гусінь - гусені, муха – мусі, комаха - комасі, пасіка - пасіці, пух – пушок.
Оформлення: ресурси інтернету Шаблон: Доброгорська Г.В. С.В.Бобровська. Українська мова, Основа. 2010р.
Схожі презентації
Категорії